چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

تکمیل فیلم ناتمام اورسن ولز پس از ۴۰ سال

خبرآنلاین: شرکت نتفلیکس فیلم ناتمام اورسن ولز را با عنوان «آن‌سوی باد» بازیابی و منتشر خواهد کرد.

بازسازی فیلم «آن‌سوی باد» با نظارت فرانک مارشال انجام می‌شود. مارشال در جریان ساخت فیلم در اوایل دهه ۷۰ میلادی حضور داشت.

مارشال در این باره گفت: «باور کردنی نیست. پس از ۴۰ سال تلاش سرانجام با اشتیاقی نتفلیکس از خود نشان داد، توانایی تکمیل کردن آخرین اثر سینمایی ناتمام اورسن ولز را به دست آوردیم.» کار ساخت این درام سینمایی از سال ۱۹۷۰ آغاز شد اما هیچگاه به پایان نرسید.

در «آن‌سوی باد»‌ جان هیوستون نقش فیلمساز کهنه‌کاری را بازی می‌کند که برای تکمیل آخرین فیلمش تقلا می‌کند. دنیس هوپر و پیتر بوگدانوویچ دیگر بازیگران این اثر سینمایی هستند. بوگدانوویچ نیز در جریان بازیابی و تکمیل این اثر سینمایی به عنوان مشاور حضور دارد.

پیش از این نیز یکبار با پشتیبانی کلینت ایستوود و جی‌جی‌ آبرامز و جمع‌آوری کمک‌های مالی برای بازیابی این اثر سینمایی اقدام شده بود، اقدامی که در نهایت به دلیل اختلاف بر سر مالکیت نگاتیوهای فیلم به نتیجه نرسید.

کار ساخت فیلم «آن‌سوی باد» از آغاز با مشکلات بسیاری روبه‌رو بود که برخی از آن‌ها مالی و بسیاری به دلیل فرایند کمال‌گرای تدوین فیلم از سوی اورسن ولز بود. کارگردان «همشهری کین» در فرایند تدوین به صورت همزمان بر پنج نسخه متفاوت از فیلم کار می‌کرد.

اورسن ولز در سال ۱۹۸۵ از دنیا رفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.