چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵

فریدون جیرانی در «سینما دو»

فریدون جیرانی در نشست خبری فیلم سینمایی «خفه گی»

سینماپرس: فریدون جیرانی (منتقد سینمایی، تهیه‌کننده و کارگردان کشورمان) پنجشنبه، ۲۶ اسفند ماه در برنامه «سینما دو» حاضر می‌شود تا پیرامون قهرمان‌پردازی در سینمای ایران با کارشناس و مجری برنامه به گفت‌وگو بنشیند.

به گزارش سینماپرس، فریدون جیرانی که پیش از این سابقه حضور در جایگاه مجری و کارشناس برنامه‌ای سینمایی را داشته در «سینما دو» در کنار «جواد طوسی» کارشناس و منتقد سینمایی و «محمد خزاعی» مجری - کارشناس برنامه می‌نشیند تا درباره اهمیت قهرمان‌پردازی در آثار سینمایی ایران و مسائل پیرامون آن به بحث و گفت‌وگو بپردازد.

از فیلم‌های مهمی که جیرانی کارگردانی آن‌ها را به عهده داشته است، می‌توان به قرمز، شام آخر، صورتی، سالاد فصل، پارک‌وی و ... اشاره کرد. او در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با فیلم «خفگی» حضور داشت.

«سینما دو» با نگاهی جامعه‌شناسانه به نقد و بررسی آثار سینمایی می‌پردازد. این برنامه غالبا هر هفته میزبان یک کارگردان سینمای ایران است که با حضور منتقدان و کارشناسان برنامه به بحث و تبادل نظر درباره‌ سینمای اجتماعی و آثار موجود در این عرصه می‌پردازند.

از عوامل دست‌اندرکار این برنامه سینمایی می‌توان به زهرا غزنویان و حامد جلیلوند؛ نویسندگان برنامه، مجید میر فخرایی؛ طراح دکور، بهزاد عبدی؛ موسیقی متن، مدیرتولید و مجری طرح؛ پیمانه طهماسبی و مشاور رسانه ای؛ مینا مقرب صمدی اشاره کرد.

برنامه «سینما دو» به تهیه‌کنندگی عباس یداللهی و کارگردانی حمیدرضا معدنچی کاری است از گروه نهادهای اجتماعی که پنجشنبه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.