دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲

آیا پزشک معالج عارف لرستانی «در حاشیه» را دیده است؟

عارف لرستانی

فردا: دو سال قبل در همین روزها سریال در حاشیه پخش شد و امروز یکی از بازیگران دوست داشتنی این سریال رو از دست دادیم.

دکتر امید رضائی؛ متخصص داخلی و فوق تخصص هماتولوژی و انکولوژی طی یادداشتی نوشت: دو سال قبل در همین روزها سریال در حاشیه پخش شد و امروز یکی از بازیگران دوست داشتنی این سریال رو از دست دادیم.


من از جمله کسانی بودم که نامه اعتراضی نظام پزشکی به آن را امضا کردم، چون اعتقاد داشتم که این سریال بازی مرگ بار دوسویه ای را شروع کرده است:
از طرفی اعتمادِ بیمار به پزشکان راپایین میاورد و از سویِ دیگر اعتماد به نفس پزشک معالج را در انجام بررسی های لازم کاهش می‌دهد.


در قسمتی از این سریال تشخیص مرگباری مثل «آمبولی ریه» به سخره گرفته شد و بستری بیمار به دنبال آن به طمع مالی نسبت داده شد و امروز جامعه و سازندگان این سریال با این واقعیت دردناک روبرو شدند که ممکن است حتی در موارد نادر یک سکسکه ساده هم به بررسی های پیچیده نیازمند باشد.


امیدوارم مهران مدیری که این روزها سیاه پوش رفیقش است در خلوت خودش به آن چیزی که من فکر می‌کنم، فکر نکند که رنجی ابدی برایش به همراه دارد:
آیا پزشکِ معالج عارف لرستانی در حاشیه را دیده است؟
و با یاداوری داستانِ پزشکِ پول دوستی که برای امری ساده کلی عکس و ازمایش انجام می‌دهد و در انت‌ها به بیمار می‌گوید سالم است! از خیرِ بررسی بیشتر گذشته است؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.