سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

بررسی افزایش قیمت بلیت سینماها/۳

علی اکبری: وضعیت بد معیشت مردم و رکود اقتصادی شدید کشور با افزایش قیمت بلیت سینماها در تضاد است

محسن علی اکبری در  نشست فیلم «استرداد» در خبرگزاری سینماپرس

سینماپرس: محسن علی اکبری تهیه کننده سینما در رابطه با افزایش فروش سینماها در نوروز ۹۶ که با کاهش نگران کننده بیش از ۷۰۰ هزار مخاطب همراه بود گفت: با هر نوع افزایش بلیت در سینماها مخالف هستم چرا که متأسفانه وضعیت اقتصادی به هیچ عنوان بهبود پیدا نکرده و ما در رکود شدید به سر می بریم و مشکلات معیشتی باعث شده تا طبقه های فرودست و یا متوسط جامعه، حتی با قیمت بلیت گذشته هم نتوانند به سینما بروند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «تلفن همراه رئیس جمهور» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما نباید سینما را متعلق به قشر و طبقه خاصی از جامعه کنیم؛ سینما برای عموم مردم است و آحاد افراد جامعه باید از موهبت سینما به صورت یکسان برخوردار شوند؛ بسیاری از مردم کشور ما در حال حاضر در محرومیت شدید و مطلق به سر می برند و بخش عمده ای نیز با مشکلات اقتصادی در حال دست و پنجه نرم کردن هستند و نمی توانند از سینما استفاده کنند. ما باید تدبیری داشته باشیم تا این افراد نیز بتوانند به سینما بروند و در سالن های سینما حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: من در جلسات متعدد این نکته را مطرح کرده ام که اغلب آثار تولید شده سینمایی در کشور ما با بودجه های بسیار پایین تولید می شوند و حتی برای تولید آن ها در حد یک فیلم متوسط هم هزینه نمی شود از این رو افزایش قیمت بلیت سینماها عین بی تدبیری است و ضمن آنکه باعث قهر و دوری بخش عمده افراد جامعه از سالن های سینما می شود منجر به تضاد طبقاتی در جامعه نیز می گردد.

علی اکبری سپس با بیان اینکه افزایش قیمت بلیت سینما باید بر اساس ارزیابی فیلم ها انجام شود اظهار داشت: اگر فیلمی در زمان تولید متحمل هزینه هنگفتی شده است بایستی با آن فیلم رفتار خاصی صورت گیرد و قیمت آن بالاتر از سایر فیلم ها باشد. البته ما نمونه این گونه فیلم ها را در سینمای ایران بسیار کم داریم و شاید در چند سال اخیر تنها بتوان از فیلم «محمد (ص)» به کارگردانی مجید مجیدی اشاره کرد که با هزینه هنگفتی تولید شد و شایستگی آن را داشت که بلیت هایش با قیمت بالاتری در سالن های سینما به فروش برسد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «همیشه پای یک زن در میان است» خاطرنشان کرد: نمونه فیلم های این چنینی در سینمای ما اندک است. این گونه فیلم ها که می توانند به عنوان نماد فیلمسازی ایران در دنیا مطرح شوند قابلیت آن را دارند که قیمت بلیت های شان اندکی از سایر فیلم ها بالاتر باشد اما باید با تدبیر جدی تهیه کنندگان و مسئولان سینمای کشور قیمت بلیت های سینما را به صورت فوری کاهش داد.

این تهیه کننده سینما تأکید کرد: بخش عمده ای از آثار سینمایی که در طول سال ساخته و روانه اکران می شوند نهایتاً هزینه ای حدود یک میلیارد تومان را صرف کرده اند و اگر قیمت بلیت های شان پایین تر باشد هیچ ضرری شامل حال تهیه کنندگان شان نمی شود چرا که با فروش دی وی دی ها در شبکه نمایش خانگی و همچنین فروش فیلم به تلویزیون سودهای سرشاری عاید تهیه کنندگان این نوع فیلم ها می شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «مریم مقدس (س)» در خاتمه این گفتگو یادآور شد: نیم نگاهی به آمار فروش فیلم های سینمایی در سال جدید و سال قبل نشان از آن دارد که بخش عمده ای از فیلم های سینمایی فروش حدود یک میلیارد تومان و یا زیر این مبلغ را داشته اند و این فروش اصلاً فروش خوبی نیست!؛ ما خودمان با بی تدبیری مخاطب را از سینما دور کرده ایم و دوباره باید کاری کنیم که قهر مخاطبان با سینما تبدیل به آشتی شود. رونق سالن های سینما و حضور همه افراد از هر طبقه اقتصادی و اجتماعی در سالن های سینما قطعاً به نفع کلیت جامعه و همینطور سینماگران و تهیه کنندگان خواهد بود و این نکته ای است که در سیاست گذاری های سینمایی باید به آن توجه شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.