جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۵

بررسی افزایش قیمت بلیت سینماها/۹

توکل نیا: افزایش سانس ها و روزهای بلیت نیم بها می تواند مخاطبان قهر کرده را به سالن های سینما بکشاند

علی توکل نیا کارگردان در  نشست فیلم سینمایی نفرین

سینماپرس: علی توکل نیا تهیه کننده و کارگردان سینما در رابطه با افزایش فروش ۲ میلیارد تومانی سینماها در نوروز ۹۶ که همراه با کاهش نگران کننده بیش از ۷۰۰ هزار مخاطب همراه بوده است گفت: افزایش سانس ها و روزهای بلیت نیم بها می تواند مخاطبان قهر کرده را به سالن های سینما بکشاند و مسئولان باید با تدبیر جدی در پی آن باشند تا این اتفاق را به وجود بیاورند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «سایه های موازی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: استقبال بیش از حد مخاطبان در روزهای ۳شنبه که سینماها بلیت نیم بها می فروشند نشان از آن دارد که مبحث مهم افزایش قیمت بلیت یکی از دلایل اصلی نیامدن مردم به سالن های سینما است؛ در اغلب سالن های سینما در هر نقطه و منطقه ای ما شاهد حضور گسترده مردم در ۳شنبه ها هستیم.

وی ادامه داد: سالن های سینما در روزهای ۳شنبه اشباع می شوند و بسیاری از مردم برای اینکه بتوانند فیلم مورد نظرشان را در این روز به صورت نیم بها تماشا کنند پشت درهای سینماها معطل می مانند؛ از این رو نیاز است با تدبیر جدی مسئولان و مدیران سینمایی کشور شرایطی به وجود آید تا مثلاً بتوانیم همه روزه قبل از سانس ساعت ۴ عصر بلیت های سینماها را به صورت نیم بها داشته باشیم و یا علاوه بر روز ۳شنبه یکی دو روز دیگر از هفته را نیز به فروش بلیت به صورت نیم بها اختصاص دهیم تا به این ترتیب جمعیت کثیری که توانایی مالی برای خرید بلیت گران را ندارند بتوانند در این روزها و ساعات به تماشای فیلم های مورد علاقه شان بنشینند.

توکل نیا سپس با تأکید بر اینکه این نوع روش ها در سینماهای آمریکا و اروپا نیز رواج دارد اظهار داشت: سینما ابزار و رسانه ای است که از این کشورها وارد کشور ما شده و از این رو ما اگر می خواهیم به موفقیت آن ها دست پیدا کنیم بایستی در شیوه ها و روش های مدیریتی مان نیز از آن ها الگوبرداری کنیم نه اینکه با انجام اقدامات غیرکارشناسی شده و سردستی به دور شدن هرچه بیشتر مخاطبان از سالن های سینما دامن بزنیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «چند می گیری گریه کنی؟» خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تبلیغات سینمایی در کشور ما اصلاً وجود ندارد؛ سازمان سینمایی، سازمان صدا و سیما و... تسهیلات لازم را برای تبلیغ یک اثر سینمایی در اختیار تهیه کنندگان و صاحبان فیلم ها قرار نمی دهند و همین باعث می شود تا بسیاری از فیلم ها در زمان اکران شان با شکست روبرو شوند؛ در یک بازه زمانی تبلیغات شبکه های ماهواره ای فارسی زبان باعث رونق سالن های سینما در کشور شده بود که بعداً با جلوگیری از این تبلیغات مجدداً مردم از سالن های سینما دور شدند.

وی تأکید کرد: متأسفانه رسانه ملی هم مخاطبان خود را به صورت جدی از دست داده است و به همین دلیل اگر امروزه ۴۰۰ تیزر از یک فیلم پخش کند مانند آن است که مثلاً در ۴ سال گذشته ۵۰ تیزر برای یک فیلم پخش می کرد و تبلغیات ناکافی آن دردی از صاحبان فیلم ها درمان نمی کند.

کارگردان فیلم سینمایی «نفرین» در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم هرچه سریعتر جلوی قهر گسترده مخاطبان از هنرهفتم را بگیریم و با انجام سیاست های تشویقی و بسته های حمایتی درست بتوانیم خیل انبوه مخاطبان را مانند سال های گذشته به سالن های سینما بکشانیم تا از این رهگذر همه اهالی سینما و مردم بتوانند از موهبات سینما و هنر بهره مند شوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.