یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

موضع هنرمندان در قبال اظهارات وزیر ارشاد/۱

همراه: برای تمامی اهالی فرهنگ و هنر کشور متأسفم/ نگاه ابزاری و سخیف به هنر و هنرمند باید از بین برود

ابوالفضل همراه

سینماپرس: ابوالفضل همراه بازیگر سینما و تلویزیون در رابطه با اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به هنرمندان و سینماگران در روز انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم خطاب به یکی از کاندیداها مبنی بر اینکه اگر هنرمند احتیاج داشتید به من پیغام می‌دادید و من برای شما می‌فرستادم تا دچار مشکل نشوید گفت: برای تمامی اهالی فرهنگ و هنر کشور متأسفم که چنین شخصی وزیر فرهنگ شان است این نوع ادبیات و این نگاه بسیار دم دستی و زننده به اهالی خاص این سرزمین نکته ای نیست که بتوان از کنار آن به آسانی عبور کرد.

بازیگر فیلم سینمایی «رسوایی ۲» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: معتقدم این ادبیات سخیف و زشت به دلیل ناآگاهی وزیر ارشاد است؛ گویا ایشان هیچ شناختی نه از هنرمندان این مرز و بوم دارند و نه از حوزه فرهنگ و هنر شناختی دارند که اینطور زننده در رابطه با آن ها سخن می گویند.

وی ادامه داد: هنرمندان کشور و به خصوص اهالی سینما همواره با جان و دل شان در سینما فعالیت کرده اند و با همه کمبودها و مشکلات متعدد مالی ساخته اند و گلیم خود را به هر نحوی شده از آب بیرون کشیده اند و دست شان را پیش هر شخصی دراز نکرده اند و حرمت هنرمند بودن شان همیشه حفظ شده است اما قطعاً هیچ هنرمند اصیل و آزاده ای نمی تواند این نوع نگاه ابزاری را تحمل کند و به همین علت است که بسیاری از حامیان هنری شخص رئیس جمهور هم نسبت به اظهارات شخص وزیر ارشاد موضع جدی گرفته اند.

همراه سپس با تأکید بر اینکه نگاه ابزاری و سخیف به هنر و هنرمند باید از بین برود اظهار داشت: هنرمندان نیاز به نگاهی انسانی دارند و متأسفانه این نگاه انسانی مدت ها است که در سینمای ما یافت نمی شود. هنرمندان همیشه و در طول تاریخ جزو مظلوم ترین ها در جامعه بوده اند و نسبت به بلاهایی که سرشان آمده اعتراضی از خود نشان نداده اند اما تمامی این ها باعث نمی شود که هر شخصی در هر پست و مقامی هر توهینی که می تواند نسبت به آن ها روا دارد.

بازیگر سریال تلویزیونی «شیوع» خاطرنشان کرد: هر هنرمند آزاداندیشی فارغ از دیدگاه های سیاسی و جناحی بایستی نسبت به این اظهارت بسیار زشت موضع بگیرد.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: یک وزیر نباید مانند یک فرد عادی بر اساس جو هیجانات سیاسی حرفی را بزند که توهینی آشکار نسبت به یک قشر خاص باشد. ما تمامی تلخی ها و دردها را همیشه به جان خریده ایم اما قطعاً از کنار این نوع توهین ها به آسانی نمی توانیم عبور کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.