چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

موضع هنرمندان در قبال اظهارات وزیر ارشاد/۴

موتمن: سیاسیون متوجه شوند که سینما تریبونی برای تبلیغ آن ها نیست/ گاهی کاندیداها هنرمندان را در فشار قرار می دهند تا از آن ها حمایت کنند!

فرزاد موتمن در نشست خبری فیلم سینمایی«آخرین بار کی سحر را دیدی؟»

سینماپرس: فرزاد موتمن کارگردان سینما در رابطه با اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به هنرمندان و سینماگران در روز انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم خطاب به یکی از کاندیداها مبنی بر اینکه اگر هنرمند احتیاج داشتید به من پیغام می‌دادید و من برای شما می‌فرستادم تا دچار مشکل نشوید گفت: ای کاش سیاسیون متوجه شوند که سینما تریبونی برای تبلیغ آن ها نیست و آن ها نباید از سینما و هنرمندان و دست اندرکاران آن به عنوان ابزاری برای بهره تبلیغ خود بهره مند شوند.

کارگردان فیلم سینمایی «شب های روشن» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده معتقدم هیچ ایرادی ندارد که یک هنرمند اعم از بازیگر، فیلمساز، موزیسین، خواننده و... در هر انتخاباتی از کاندیدای مورد نظر خود حمایت کند و برای او مانند سایر مردم تبلیغ نماید. این سیاسیون هستند که نباید از هنرمندان و حمایت های آن ها سوء برداشت داشته باشند و به هنرمندان مانند ابزاری برای دستیابی به اهداف شان بهره ببرند.

این فیلمساز با بیان اینکه فشار کاندیداها برای حمایت هنرمندان آن ها را را در آمپاس قرار می دهد تصریح کرد: این نکته که سیاسیون و کاندیداها گاهی اوقات به طرق مختلف هنرمندان را در تنگنا و فشار قرار می دهند تا از آن ها حمایت کنند به هیچ عنوان شایسته نیست؛ هنرمندان نمی دانند که اگر از فلان شخص کاندیدا حمایت کنند در آینده تکلیف شان چیست و اگر نکنند قرار است چه اتفاقی برای آن ها بیفتد؛ ای کاش هنرمندان آزاد بودند تا مانند مردم عادی هر کاری را که مایل بودند انجام دهند.

موتمن سپس با تأکید بر اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت جمهوری اسلامی ایران سینماگران با سیاسیون دارای مشکلات متعددی بوده اند یادآور شد: از همان دوران تاکنون سیاسیون همواره به سینما و سینماگران به مثابه تریبون برای تبلیغ خود و اهداف شان نگاه کرده اند. این در حالی است که سینما وسیله ای برای تبلیغ سیاست و سیاستمداران نیست و تنها وسیله ای برای سرگم سازی مردم و تفریح آن ها است.

کارگردان فیلم سینمایی «پوپک و مش ماشاالله» خاطرنشان کرد: مدیران و مسئولان و سیاستمداران ای کاش به جای آنکه به هنرمندان مانند ابزاری برای دستیابی به اهداف خود نگاه کنند کمی سخت گیری های رایج در سینما را رفع کنند تا اهالی سینما بتوانند با فراغ بال بیشتری کارشان را انجام دهند و همچون گذشته نقشی بی بدیل برای ترویج فرهنگ در جامعه از خود به یادگار بگذارند. سینماگران امروزه نیازمند آن هستند که امکان تولید و عرضه فیلم برایشان به آسانی مهیا شود و مدیران و سیاسیون کمی توجه بیشتر به مسأله سینما و حوزه فرهنگ و هنر داشته باشند.

این کارگردان در خاتمه این گفتگو افزود: آرزومندم دیگر هرگز شاهد بیان و ابزار چنین عقاید و تفکراتی از سوی سیاسیون و به ویژه مسئولان ارشد حوزه فرهنگ و هنر نسبت به هنر و هنرمند نباشیم و در عوض بتوانیم هرآنچه را که مایل هستیم و صلاح می دانیم بسازیم و مسئولان هم از ما حمایت کنند.

نظرات

  • مازیار شیخ محبوبی ۱۳۹۶/۰۳/۰۳ - ۱۳:۰۸
    0 0
    اتفاقا هست برادر جان .......!هست؛ خوب هم هست.......! سکوی پرتاب بعضی از همکاران را باید با دقت ببینی!!!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.