شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۴

موضع هنرمندان در قبال اظهارات وزیر ارشاد/۵

بوبانی: از سیاسیون داشتن چنین دیدگاهی عجیب نیست!/ اگر پاسخ مطالبات مردم داده نشود اولین معترض خواهم بود

مریم بوبانی

سینماپرس: مریم بوبانی بازیگر سینما و تلویزیون در رابطه با اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به هنرمندان و سینماگران در روز انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم خطاب به یکی از کاندیداها مبنی بر اینکه اگر هنرمند احتیاج داشتید به من پیغام می‌دادید و من برای شما می‌فرستادم تا دچار مشکل نشوید گفت: از سیاسیون داشتن چنین دیدگاه هایی عجیب نیست متأسفانه ما همیشه شاهد بوده ایم که این افراد به همه چیز و همه کس به مثابه یک ابزار برای دستیابی به اهداف شان استفاده می کنند.

بازیگر فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این نگاه متأسفانه همیشه در کشور ما رایج بوده اما به هیچ عنوان نگاه درستی نیست و باید در قبال آن موضعی جدی گرفته شود. البته آنچه مهم است باطن یک عمل است و اینکه اگر بنده به عنوان یک هنرمند کاری را انجام می دهم با چه اندیشه ای این کار را می کنم و چه تفکری دارم.

وی ادامه داد: من شخصاً هرگز به هیچ ستادی نرفته و نمی روم و در هیچ جمع و مهمانی هم شرکت نمی کنم که کسی بخواهد در رابطه با من دچار چنین سوء برداشت ها و سوء تفاهم هایی شود و اگر در انتخابات هم شرکت کردم و رأی دادم تنها دلیلش مردم و نزدیکانم بودند که از من می خواستند در انتخابات حضور پیدا کنم و به فردی که آن ها گرایش بیشتری به وی دارند رأی بدهم و حتی تا روز آخر هم مردد بودم که این کار را انجام بدهم یا خیر!

بوبانی سپس با تأکید بر اینکه همیشه در کشور ما مسیر سیاستمداران از هنرمندان جدا بوده و این ۲ گروه هرگز نتوانسته اند یکدیگر را به درستی درک کنند اظهار داشت: برای من به عنوان یک هنرمند اصلاً مهم نیست که شخص وزیر فرهنگ چنین دیالوگ های گهرباری را به زبان آورده است چرا که من به خودم، وجدانم و اینکه هرگز در زندگی ام ملعبه و ابزاری در دست سیاستمداران نبوده ام اطمینان کافی دارم.

بازیگر سریال های «نفس گرم» و «مختارنامه» خاطرنشان کرد: اگر هنرمندان در هر بازه زمانی و در ایام انتخابات های مختلف به زعم آقایان مدیر و سیاستمدار وسیله ای برای تبلیغ کاندیدای مورد نظر آن ها می شوند بحثی جدا است!؛ چرا که این تفکر مدیران و سیاستمداران و مسئولان کشور است و هنرمندان واقعی و راستین هرگز با چنین تفکری به میدان انتخابات ورود پیدا نمی کنند و بلندگوی هیچ شخص و جریانی نمی شوند.

این هنرمند در ادامه تصریح کرد: به طور قطع این نکته را عنوان می کنم که اگر پاسخ مطالبات مردم در این دولت داده نشود بنده شخصاً اولین معترض خواهم بود چرا که من با توجه به شرایط موجود و تنها برای دستیابی مردم و نزدیکانم به مطالبات شان در انتخابات شرکت کرده و از شخص رئیس جمهور حمایت کردم.

وی در خاتمه افزود: امیدوارم دیگر هرگز ما شاهد چنین گفتارهایی از سوی مسئولان و مدیران دولتی و به ویژه مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نباشیم و این نوع نگاه های ابزاری به هنر و هنرمند به طور کل از اذهان مدیران برای همیشه زدوده شود.

نظرات

  • ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۱۷:۳۵
    3 0
    ولی شما برای روحانی تبلیغ کردید چطور می گویید بازیچه سیاست نیستید آیا شما علم غیب دارید و مطمئنید فرد اوضاع بهتری برای انقلاب و ایران و مردم می آورد که برایش تبلیغ می کنید و علم غیب دارید رقیبش بدتر از او است و جهنم به پا می کند و علیه او حرف می زنید شما هنرمندان در واقع برای او تبلیغ کرده اید و به او در رسیدن به هدفش کمک کرده اید و باید در دوعالم پاسخگو باشید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.