دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴

گلایه تند کارگردان «دریاچه ماهی» درباره اکران فیلمش

مریم دوستی در نشست خبری فیلم سینمایی«دریاچه ماهی»

میزان: کارگردان دریاچه ماهی گفت: جشنواره فیلم فجر در دهه فجر برگزار شده و به طبع باید از فیلم‌هایی با چنین مضمونی حمایت شود اما این اتفاق نمی‌افتد و به جای آن فیلمهایی ضد خانواده و فرهنگ اکران و حمایت می‌شود.

مریم دوستی کارگردان فیلم سینمایی "دریاچه ماهی" درخصوص زمان اکران این فیلم گفت: هنوز زمان خاصی برای اکران این فیلم مشخص نشده و ارگان‌هایی که باید از چنین فیلم‌هایی حمایت کنند بیشتر با تمرکز روی فروش به سراغ فیلم‌های کمدی رفته‌اند.

 
وی در همین راستا ادامه داد: این دوستان به خیال خودشان فیلم‌های دفاع مقدس فروش خوبی ندارد و به همین دلیل از آثاری همچون فیلم من حمایت نمی‌کنند. با وضع موجود در اکران ما فعلاً صبر کردیم تا با یک سرگروه مناسب قرارداد اکران را ببندیم.
 
این کارگردان فیلم اولی درمورد عدم حمایت‌های لازمه از این فیلم تاکید کرد: فیلمی که در جشنواره بوده و استقبال هم شده چرا نباید در زمان مناسب اکران شود؟ دوستان با زبان بی‌زبانی جلوی ساخت آثاری با مضمون دفاع مقدس ایستاده‌اند.
 
وی تصریح کرد: در زمان جشنواره شعارهای زیادی در جهت حمایت از فیلمسازان زن و دفاع مقدسی داده می‌شود اما الان مشخص می‌شود که اینها هم شعار بوده و به هیچ وجه جامه عمل به خود نمی‌پوشد. اگر اوضاع به این صورت ادامه پیدا کند من از مخالفان ساخت چنین آثاری شکایت می‌کنم.
 
کارگردان "دریاچه ماهی" با اشاره به سوءاستفاده زمانی از دهه فجر اذعان کرد: جشنواره فیلم فجر در دهه فجر برگزار شده و به طبع باید از فیلمهایی با چنین مضمونی حمایت شود اما این اتفاق نمی‌افتد و به جای آن فیلمهایی ضد خانواده و فرهنگ اکران و حمایت می‌شود. اگر نمی‌خواهند از فیلمهای دفاع مقدسی و انقلابی حمایت کنند پس باید زمان جشنواره را تغییر دهند. چه دلیلی دارد جشنواره‌ای که هیچ حمایتی از فیلم‌های ارزشی نمی‌کند باز هم در دهه فجر برگزار شود؟
 
وی با اشاره به یکه‌تازی برخی در سینما تصریح کرد: در زمان جشنواره ما را به بخش اصلی راه ندادند و حالا هم در زمان اکران این وضع به وجود آمده است. باید جلوی یکه‌تازی برخی ایستاد. من با ساخت فیلم جدیدم جلوی این سیاستگذاری‌های می‌ایستم. هم‌اکنون فیلمنامه جدیدم را آماده دارم و برای ایستادن در برابر آنهایی که نمی‌خواهند فیلم دفاع مقدسی ساخته شود می ایستم. مردم باید فیلم در مورد دفاع مقدس و جنگ ببنیند تا در اولین گام تاریخ را بهتر بشناسند و دوم در مورد بلایایی که جنگ به همراه دارد بیاموزند.
 
دوستی با پافشاری بر ساخت فیلم جدید خود خاطرنشان کرد: من فیلم جدیدم را به هر قیمتی می‌سازم چون به هیچ وجه نباید تسلیم شد. من و سعید سعدی به هیچ وجه نه برای پول، نه قدرت به سراغ سینمای دفاع مقدس نرفتیم. ما این فیلم را ساختیم تا این موضوع مطرح و فیلم دیده شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.