چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷

محمد خزاعی:

سینمای ایران دیگر حاج حبیبی به خود نخواهد دید/ حبیب صبورانه مشکلاتمان را حل می‌کرد

محمد خزاعی در نشست خبری چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت

سینماپرس: تهیه کننده سینمای ایران گفت که همیشه وقتی به مشکلی بر می‌خوردیم این حبیب بود که با نگاه مهربانانه خود صبورانه مشکلاتمان را حل می‌کرد.

محمد خزاعی تهیه‌کننده سینمای ایران درباره ویژگی‌های مرحوم حبیب اللّه کاسه‌ساز به تسنیم گفت: آقای کاسه ساز از جمله هنرمندانی بود که سالیان سال در عرصه سینمای دفاع مقدس برنامه منسجمی داشت و فعالیت کرد و یکی از پایه گذاران انجمن سینمای دفاع مقدس بود و خدمات بسیار خوبی در این زمینه انجام داد. حبیب کاسه‌ساز در سالهای اخیر از سوی برخی از دوستان خود  مورد بی‌مهری‌هایی قرار گرفت. به نظرم باید زمانی که هنرمندان در قید حیات هستند به یادشان باشیم و آنها را تکریم کنیم.

وی ادامه داد: حبیب نمونه بارز شخصی بود که نه تنها در هشت سال دفاع مقدس بلکه در عرصه فرهنگی دفاع مقدس سالیان سال مبارزه کرد. امثال حبیب بعد از جنگ تحمیلی وقتی دیدند که باید جوانان کشور، قهرمانان سرزمینشان را بشناسند وارد عرصه فیلمسازی شدند و جانانه در این عرصه فعالیت کردند. او از جمله افرادی بود که توانست در عرصه سیمای دفاع مقدس جریان ساز باشد.

خزاعی درباره آخرین همکاریش با حبیب الله کاسه‌ساز بیان کرد: آخرین همکاریم با این هنرمند ارزشمند در فیلم سینمایی «امپراتورِ جهنم» بود که حبیب ناظر کیفی این پروژه بود. او در آن پروژه هر روز با جان و دل بر سر صحنه می‌آمد، چرا که برای چنین آثاری دغدغه داشت. همیشه وقتی به مشکلی بر می‌خوردیم این حبیب بود که با نگاه مهربانانه خود صبورانه مشکلاتمان را حل می‌کرد.

این تهیه‌کننده سینمای ایران گفت: آخرین بار هفته پیش و قبل از این که به آی.سی. یو برود او را ملاقات کردم. به من می‌گفت که منتظرم که از بیمارستان مرخص شوم و فیلم «امپرواتور جهنم» را ببینم. من آن روز به او قول دادم که اولین نمایش فیلم دعوتش می‌کنم تا فیلم را مشاهده کند. جای او قطعاً در سینمای ایران خالی است؛ امیدوارم توجه جدی کنیم به کسانی که در این عرصه کار می‌کنند.

وی در پایان اظهار کرد: به نظرم سینمای ایران دیگر کسی را مانند حبیب کاسه‌ساز به خود نخواهد دید. امیدوارم مسیری که حبیب الله کاسه‌ساز در آن گام برداشته بود و برای اعطای آن تلاش می‌کرد پایدار باشد تا  یاد و خاطره‌اش در سینمای دفاع مقدس زنده بماند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.