چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸

کارگردان «عروس خوش قدم»:

بزرگترین مشکل سینما نداشتن مدیری آشنا با مقوله پیچیده سینماست/ افرادی سودجو طی این سال ها بر سینما چمبره زده اند!

رکود سینمای ایران از نظر سینماگران/۴

کاظم راست گفتار *

سینماپرس: کاظم راست گفتار کارگردان سینما در زمینه رکود در سینما گفت: بزرگترین مشکل سینما نداشتن مدیری مدبر و آشنا با مقوله پیچیده سینما و اهالی آن است و همین باعث می شود عده ای افراد سودجو اداره امور را در دست بگیرند و هرطور که به خودشان منافع می رسد آن را اداره کنند و در این میان این سینما است که روز به روز به اضمحلال بیشتر نزدیک می شود و این رکورد فزاینده گواه این مدعا است.

کارگردان فیلم سینمایی «آشوب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما طی سال های اخیر شاهد حضور مدیری در سینمای کشور بودیم که در بدو ورودش با صحبت های زیبا وارد شد و وعده های بسیار عجیبی داد که هیچ یک از آن ها به عمل نرسید؛ آقای ایوبی روز اول شاعرانه از گل و بلبل سخن می گفتند و تعابیر عجیبی از سینما به کار می بردند اما در پایان کارشان و زمانی که از سمت شان عزل شدند مصاحبه های شان نشان داد که صحبت های شان با ابتدای کارشان تناقض های زیادی پیدا کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه ما شاهد روندی عجیب در سینمای کشور هستیم که مدیران سینمایی با شکل زیبا می آیند اما مفتضحانه از صحنه بیرون می روند؛ این اتفاق برای سینمای کشور بسیار بد است. ما شاهد مدیریتی در سینما هستیم که همواره دست به انجام کارهای بی خاصیتی نظیر برگزاری جشنواره های متعدد بی هویت می زند که هیچ یک از این اقدامات گامی مثبت برای بهبود اوضاع سینمای کشور محسوب نمی شود. مدیریت سینما همواره با اصل سینما در تضاد آشکاری است و این باعث شده تا ما در تمامی بخش های سینما دچار مشکل و نزول و افول جدی بشویم.

راست گفتار سپس در پاسخ به این سوأل که چه راهکاری برای عبور از بحران و رکورد شدید فعلی در تولیدات می توانید ارائه کنید اظهار داشت: مهمترین اتفاق این است که مدیری برای اداره سینمای کشور انتخاب شود که صاحب تجربه باشد؛ دیگر دوره آزمون و خطا در سینمای ایران به پایان رسیده و تجربه به ما ثابت کرده که ما با آزمون و خطا نمی توانیم بحران های سینمای کشور را التیام ببخشیم. متأسفانه تنها وضعیت سینما این گونه نیست و ما در اغلب حوزه های فرهنگی و هنری کشور شاهد چنین رکود و افولی هستیم.

این سینماگر تصریح کرد: حوزه فرهنگ و هنر کشور در حالی طی سال های اخیر همواره با افول بیشتری روبرو شده که مدیران فرهنگی همواره شعارهایی مبنی بر حمایت از این حوزه و دغدغه مند بودن شان برای رشد و ارتقای آن سر داده اند اما تأسف آور آنجایی است که ما برای اصل حوزه فرهنگ و هنر علیرغم تمامی شعارهای مان هیچ اعتباری قائل نیستیم و عملکرد مدیران فرهنگی مان هیچ یک در راستای تأیید کردن این شعارهای زیبا نبوده و نیست.

کارگردان فیلم سینمایی «چک» تأکید کرد: امیدوارم با حضور وزیر اصلح در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیسی آگاه، باتجربه و دغدغه مند برای سینمای کشور بتوانیم ضمن آنکه شاهد توسعه و رشد و تعالی سینمای کشور می شویم دست های افراد سودجویی که طی این سال ها بر سینمای ایران چمبره زده اند و در تمامی جشن ها، جشنواره ها، مراسم ها، سمت ها، بخش ها و معاونت ها و حوزه های سینمایی حضور دارند و به فکر ثروت اندوزی هستند را کوتاه کنیم تا سینمای ایران بتواند نفسی به راحتی بکشد.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۳۹۶/۰۶/۰۱ - ۱۴:۳۵
    0 0
    افرادی سودجو طی این سال ها بر سینما چمبره زده اند! 1- انتشار عکس وفیلم افرادی در دفاع مقدس حضور داشتند یکی از ترفند مدیران در سایه سازمان سینمایی برای توجیح رانت وباند در سازمان است 2- حمایت سازمانهایی امنیتی بدون در نظر گرفتن عدالت اقدامی خود عامل دیگر بود که وزیر اطلاعات هم در جلسه رای اعتماد به این موضوع اعتراف کرد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.