چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷

کارگردان «آوازهای سرزمین من»:

بزرگترین فاجعه سینمایی در دولت یازدهم مدیریت آن و بهترین اتفاق عزل وی بود/ بسیاری از سینماگران در ۴ سال گذشته بیکار و خانه نشین شدند

آسیب شناسی عملکرد ۴ ساله سازمان سینمایی/۵

عباس رافعی

سینماپرس: عباس رافعی کارگردان سینما در رابطه با عملکرد ۴ ساله سازمان سینمایی کشور گفت: بزرگترین فاجعه سینمایی در دولت یازدهم حضور حجت الله ایوبی به عنوان رئیس سازمان سینمایی و بهترین اتفاق عزل و برکناری وی از این پست بود؛ ایشان در طول مدتی که اداره سینمای کشور را در دست داشتند آسیب های بزرگ و بسیاری را به آن وارد ساختند که قطعاً تا سال ها به دلیل وسعت این تخریب ها بازسازی آن عملی غیر ممکن است.

کارگردان فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در دوران مدیریت آقای ایوبی نامحرمان زیادی وارد سینما شدند که ارزش و اعتبار سینمای ملی مان را به طور کامل از بین بردند. متأسفانه طی این دوران افرادی پست ها و سمت های مهم را در دست گرفتند که اولاً هیچ دغدغه ای نسبت به سینما نداشتند و از سوی دیگر حتی از آشنایی ابتدایی با مدیوم سینما نیز محروم بودند.

وی ادامه داد: سینما در این دوران تنها در اختیار عده ای معدود از دوستان و یاران آقای ایوبی قرار گرفت که اموال سینما را به تاراج برده و تنها جهت بهره برداری های شخصی شان از سینما استفاده می کردند. این نورچشمی های آقای ایوبی همه جا هم حضور داشتند و از هیچ کاری رویگردان نبودند به نحوی که طی دوران مدیریت ایشان آن ها را در سمت هایی نظیر دبیر و مدیریت روابط عمومی جشنواره ها تا مدیریت بخش ها و پست های مهم سینمایی و حضور در شوراها و... می دیدیم.

رافعی سپس با تأکید بر اینکه سینمای مستقل در دوران مدیریت حجت الله ایوبی به طور مطلق از بین رفت و بسیاری از سینماگران در این دوران بیکار و خانه نشین شدند و دولت از تأمین امکانات اولیه آن ها سرباز زد اظهار داشت: با آمدن آقای حیدریان نور امیدی در دل های سینماگران روشن شد چرا که ایشان سال ها در سینمای ایران فعالیت داشتند و با ساختار سینمای ما به خوبی آشنا هستند و شناخت خوبی به سینما دارند و امیدوارم که با ابقای ایشان در پست ریاست سازمان سینمایی بتوانیم شاهد تحولات مثبت در سینمای کشورمان باشیم.

این سینماگر تأکید کرد: نیاز اصلی امروز سینمای کشور استقلال است؛ متأسفانه پیش از این ما شاهد اداره سینمای کشور به صورت حزبی، جناحی و گروهی بودیم و این روش فاجعه بار باید به طور کل از بین برود. قطعاً اگر این اتفاق بیفتد ما می توانیم رشد و توسعه سینمای کشور را پس از سال ها شاهد باشیم.

کارگردان فیلم سینمایی «آفتاب بر همه یکسان می تابد» در بخش دیگری از این گفتگو ضمن انتقاد شدید از محتوای بسیاری آثار تولید شده سینمایی طی سال های اخیر اظهار داشت: بسیاری از فیلم ها ترویج بی قیدی در جامعه می کنند؛ ما شاهد تولید هیچ اثر ماندگاری در سینمای کشور در دوران مدیریتی آقای ایوبی نبودیم و هیچ نشانی از فرهنگ ارزشی اسلامی و انقلابی که در شأن و منزلت جمهوری اسلامی ایران باشد در آثار سینمایی ما جایی نداشت از این رو لازم و ضروری است که مسئولان جلوی ترویج بی قیدی در سینما را بگیرند!

رافعی در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: توجه به تنوع آثار و همینطور محتوای فیلمنامه هایی که سازمان سینمایی وظیفه تأیید آن ها را برای ساخت بر عهده دارد بسیار مهم است و مسئولان باید با دقت و حساسیت بسیار بیشتری در راستای اهداف و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی به آن توجه کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.