سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

ادعاهای یک نماینده اصلاح‌طلب حامی دولت

برخی فیلم های اجتماعی آدم سالم را هم مریض می‌کنند/ اینکه مشکلات را به مردم نشان دهیم جز اینکه روحیه آنها را آشوب کند، فایده‌ای ندارد!

پروانه مافی

سینماپرس: تولید فیلمهای اجتماعی با مضامین آسیب شناسانه در کشور ما سالهاست محل بحث است؛ نگاه برخی سازندگان این آثار که بازنمایی صددرصدی کژیهاست و مطلوب جشنواره های آن طرفی، در داخل با انتقادات رسانه های عمدتا اصولگرا مواجه شده است ولی رسانه های اصلاح طلب اغلب از این گونه آثار حمایت کرده اند!

با این حال پروانه مافی نماینده اصلاح طلب مجلس دهم که در دولت اول اصلاحات هم تا فرمانداری شمیرانات پیش رفته بود اعتقاد دارد به تزریق نشاط از طریق سینما به جامعه.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه اگر مردم مشکلات را بدانند دچار آشوب روحی میشوند به «شروع» گفت: من مخالف این موضوع هستم که فیلم‌های سینمایی هم برگرفته از مشکلات جامعه‌امروز باشد. به هرحال سینما هنری است که نباید همه آنچه ما امروز در جامعه با آن روبرو هستیم، در سینما رسوخ کند و به اذهان عمومی‌مردم برسد.

مافی که از جمله سیاستمداران حاضر در مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی بود، ادامه داد: مردم زندگی عادی و طبیعی خود را در طول روز انجام می‌دهند. اگر مردم هر مشکلی را بدانند، جز اینکه روحیه آن‌ها را آشوب می‌کند و به هم می‌ریزد و به نوعی زندگی آرام آن‌ها را دچار اختلال می‌کند، چه لذت دیگری برای تماشای چنین فیلمی‌ وجود خواهد داشت. 

وی خاطرنشان ساخت: به نظرم سینما باید از یک اعتدالی پیروی کند. همانطور که واقعیت‌های جامعه را نشان می‌دهد، باید نشاط و موفقیت‌های خوب را هم به تصویر بیاورد. از طریق هنر می‌توانیم نشاط را به جامعه تزریق کنیم. می‌دانید که وضعیت نشاط در جامعه ما مناسب نیست پس باید از طریق فرهنگ و هنر بخشی از نشاط را به جامعه منتقل کنیم.

این نماینده که با لیست ائتلافی اصلاح طلبان و حامیان دولت به مجلس رفته با اشاره به کشورهای صاحب سینما تأکید کرد: در همه جوامع هم خوبی‌ها و هم بدی‌ها وجود دارد. در هیچ موقعیتی سینما، فقط به عقب ماندگی‌ها، مشکلات و مصیبت‌ها نمی‌پردازند چرا که این موارد ضد روحیه سالم است. من معتقدم بعضی فیلم‌ها که فقط مشکلات جامعه را نشان می‌دهند، آدم سالم را هم مریض می‌کنند. باید تعادل در فیلمنامه‌ها و داستان‌ها وجود داشته باشد. اگر قرار باشد مدام از مشکلات جامعه فیلم بسازیم که روحیه ای برای مردم نمی‌ماند.

* سینماروزان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.