شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸

علی نصیریان با حضور در برنامه من و شما عنوان کرد

یک بازیگر نباید الکل بخورد و به میهمانی برود / داریوش مهرجویی از من ناراحت است / مسعود کیمیایی هیچ وقت به من پیشنهاد همکاری نداد

علی نصیریان در تقدیر از هنرمندان عرصه مقاومت و ایثار

سینماپرس: علی نصیریان با حضور در برنامه من و شما درباره همکاری نکردنش با مسعود کیمیایی در طول این سالها گفت: هیچ وقت پیشنهادی از مسعود کیمیایی در طول این سالها به من نشد که اگر شده بود حتما مطالعه می کردم چون کیمیایی آدم کمی نیست. این اتفاق درباره آقای بیضایی هم افتاد و هیچ وقت با هم کار نکردیم.

علی نصیریان با حضور در برنامه من و شما به تهیه کنندگی هادی قندی و اجرای آرش ظلی پور با این مجری و مردم به گفتگو نشست. وی در ابتدا عنوان کرد : من هیچ چیز پنهانی ندارم هرچیزی که دوست دارید بپرسید. درادامه در پاسخ به این سوال که جدیت او به چه کسی در خانواده اش شبیه است گفت: شبیه کسی نیستم ؛ خودم هم حس می کنم که کاراکتر تلخی دارم به هرحال هرکس یک جور است و من هم آدمی درونگرا ، غیراجتماعی و منزوی هستم.

می توانستم برای «شهرزاد» از «پدرخوانده» الگو بگیرم اما نکردم

وی درباره اینکه در جوانی اش الگویی برای بازیگری داشته یا نه گفت: من هیچ الگویی نداشتم و ندارم. برای خیلی از نقش هایم شاید می توانستم الگو بگیرم اما هرگز این کار را نکردم . مثلا برای سریال «شهرزاد» کاراکتر من جوری بود  که می توانستم الگو بگیرم از فیلم هایی مثل پدرخوانده یا... ولی من به هیچ عنوان دنبال هیچ الگویی نبودم و نیستم. همیشه برای نقش هایم با فکر خلاقانه ام پیش می روم خاصه در سریال «شهرزاد» گریم هم خیلی تاثیرگذار بود.

هیچ وقت دستمزد برایم مهم نبود

بازیگر سریال هزاردستان همچنین درباره اولین دستمزدش و میزان آن عنوان کرد: اولین دستمزد من برای نمایش قائم مقام فراهانی بود بعد از اتمام کار کارگردان نمایش من را صدا کرد و چیزی در دستم گذاشت که خجالت کشیدم و قرمز شدم. وقتی خداحافظی کردیم در خیابان لاله زار دستم را که باز کردم دیدم یک مقدار اسکناس دوتومانی بود و شمردم دیدم که سی تومان است. اما من دنبال این چیزها نبودم و برایم بزرگ ترین افتخار همین بود که نقشی سیاهی لشگر را در نمایشی بازی کنم که استادانم در آن حضور داشتند.

او در ادامه اشاره کرد: هیچ وقت برای دستمزد چونه نزدم ؛ گاهی وسوسه هایی داشتم چیزی که هر بشری دارد ؛ هرآدمی رقابت دارد ، حسادت دارد ، پشیمانی دارد و قطعاً برای من هم بعد از یک کارهایی پشیمانی هایی وجود داشت.

اشاره ظلی پور به دستمزدهای شهاب حسینی و علیدوستی در «شهرزاد»

آرش ظلی پور در راستای بحث دستمزدها به سریال «شهرزاد» اشاره و عنوان کرد که میزان دستمزد شما با وجود سابقه چندبرابری از شهاب حسینی یا ترانه علیدوستی کمتر است ، این موضوع شما را گلایه مند نمی کند که نصیریان در پاسخ گفت: اینها مسائلی است که خیلی قابل بحث و گفتگو نیست مربوط به زمان و سن و جوانی است یا توقعاتی که آدمها دارند. ممکن است من با یک رقمی قانع بشوم و آنها نشوند؛ برای همین است که می گویم شرایط سنی مهم است.

*هیچ وقت درباره جای اسمم در تیتراژ با کارگردانی بحث نکردم

او همچنین اظهارداشت که جایگاه اسمش در تیتراژ هم برایش مهم نیست و تا به حال در این باره با کارگردانی بحث نکرده است و ادامه داد: اصلا تا به حال صحبتی نکردم که اسم من باید در تیتراژ کجا باشد و همه اینها را به کارگردان و خالق اثر می سپارم.

*با یکی از دوستانم دو سال قهر بودم

ظلی پور با عنوان این موضوع که شما هنرمند بسیار منظمی هستید و نظم کلید واژه زندگی شماست آیا این مسئله تا به حال در دوستی هایتان دلخوری به وجود آورده است: بله من با یکی از دوستان خیلی نزدیکم که یکی دوبار سر قرارمان دیر آمد دچار اختلاف شدم و اعتراض کردم که در نتیجه اش 2 سال قهر بودیم.

*بازیگر نباید الکل بخورد و به میهمانی برود

او در تکمیل صحبت قبلش به عواملی که باید یک بازیگر آنها را رعایت کند اشاره کرد و گفت: مسئله وقت شناسی یکی از پرنسیب های کار ماست درحالی که ما پرنسیب های زیادی داریم که باید رعایت کنیم ؛ یک بازیگر باید خواب کافی داشته باشد ، باید رژیم خاص غذایی داشته باشد ، نباید الکل بخورد یا نباید مواد مخدر مصرف کند ، نباید میهمانی برود یا سیگار بکشد اما متاسفانه خیلی از این پرنسیب ها رعایت نمی شود و فکر می کنند بازیگری کار ساده ای ست.  

او با تاکید به یکی از این قواعد بیان کرد: من هرگز همزمان در دوتا کار حاضر نمی شوم برای اینکه یک بازیگر نباید این کار را بکند چون تمرکزش را برهم می زند.

*این حاشیه ها در شان مشایخی و انتظامی نبود

ظلی پور با اشاره به یکی از رفاقت های خاص این بازیگر از او پرسید که درحال حاضر چقدر با عزت الله انتظامی ارتباط دارد ، نصیریان نیز در پاسخ گفت: الان چون ایشان کسالت دارند من خیلی مزاحمشان نمی شوم اما زمانی بود که ما با هم همسایه بودیم در محله دزاشیب نزدیک قیطریه که ایشان در آنجا خانه ای خریده بود که روبروی خانه من بود و الان تبدیل به فرهنگسرا شده است. هرروز با هم بودیم و علاوه برآن 10- 15 سال باهم در تئاتر کار می کردیم و باید بگویم که ایشان از استعدادهای بسیار درخشان بازیگری هستند و دعا می کنم کسالتشان برطرف شود.

در این بخش از مصاحبه مجری برنامه به اختلاف مشایخی و انتظامی اشاره کرد و درباره این موضوع از نصیریان پرسیدیم که او صراحتا اشاره کرد که از حاشیه خوشش نمی آید و گفت: من اصولا از حاشیه ها خوشم نمی آید این جریانات هم اصلا درخور شان آقای مشایخی و آقای انتظامی نیست و ما باید فراموش کنیم. من دخالتی در این کارها نکردم و اصلا دوست ندارم درباره اش گفتگو کنم.  

وی در بخشی دیگر از این گفتگو اشاره داشت که حضور در بعضی از مقاطع تاریخی به ساختن کاراکتر «بزرگ آقا» خیلی کمک کرد و با بیان اینکه با شعبان بی مخ چندباری آمد و رفت داشته گفت: زمانی که من با شعبان بی مخ ارتباط داشتم او دیگر مثل سابق نبود و بعد از حضور در زورخانه خیلی رفتارش تغییر کرده بود و با بزرگان آمد و شد داشت. او مرا به زورخانه اش دعوت کرد و من هم از او خواستم که به تماشای تئاترم بنشیند.

*کشاورز شعبان بی مخ را بازی نکرده است

پس از آن تصویر محمدعلی کشاورز در «هزاردستان» نمایش داده شد ؛ کاراکتری که ما سالها با تعاریف کشاورز و نوشته های موجود او را به شعبان بی مخ می شناختیم اما علی نصیریان روایت دیگری داشت و گفت : این شعبان بی مخ نیست اشتباه نکنید این شعبان استخوانی است ؛ شعبان بی مخ کاراکتر دیگری ست. این آدمی است که استخوان ها را جمع می کرده و می برده و می فروخته است.

وی درباره عدم حضورش در فصل دوم «شهرزاد» نیز گفت:قصه تمام شده بود. بزرگ آقا  آدمی کنشگر و فعال و قدرتمند بود اما از یک جایی به بعد جایگاهی نداشت. اگر می خواستم در فصل دوم باشم باید خاطره و فلاش بک می شد که مطلوب من نبود و برای همین از آقای فتحی عذرخواهی کردم.

*مسعود کیمیایی هیچ وقت به من پیشنهاد همکاری نداد

در بخش عکس ها این بازیگر درباره همکاری نکردنش با مسعود کیمیایی در طول این سالها گفت: هیچ وقت پیشنهادی از مسعود کیمیایی در طول این سالها به من نشد که اگر شده بود حتما مطالعه می کردم چون کیمیایی آدم کمی نیست. این اتفاق درباره آقای بیضایی هم افتاد و هیچ وقت با هم کار نکردیم.

*اظهارنظر نصیریان درباره ناصر ملک مطیعی

نصیریان با دیدن عکس ناصر ملک مطیعی نیز گفت: آخرین بار جشن شهرزاد او را دیدم بسیار آدم باسواد و فهمیده ای است. قصه ها و سناریوهای آن زمان ایشان را به آن سمت و سو سوق داد و گرنه استعدادش خیلی بالاتر بود و می توانست بیشتر بدرخشد.

ظلی پور در پایان با اشاره به این موضوع که نصیریان به خاطر حضور در ناخدا خورشید پیشنهاد اجاره نشین ها را رد کرده گفت: داریوش مهرجویی حتما از من ناراحت شده که  چرا پیشنهاد اجاره نشین ها را قبول نکردم چون دیگرهیچ وقت به من پیشنهاد همکاری نداد.

در پایان گفتنی است «من و شما» به تهیه کنندگی هادی قندی و اجرای آرش ظلی پور جمعه ها ساعت 14 از شبکه شما پخش می شود.  

نظرات

  • ۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۰۸:۲۳
    0 0
    حسادت که زیاده در سینما ٫ بخصوص سر فیلم گاو چه بلاها سر رمضانی فر نیاوردید شماها !!!!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.