یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰

هشدار تند نماینده مردم ایذه در صحن علنی مجلس

تلویزیون فکر پخش مجدد سریال «سرزمین کهن» را از سر بیرون کند!

سرزمین کهن

سینماپرس: در حالی که قرار بود از دو هفته پیش سریال «سرزمین کهن» از شبکه سه به روی آنتن برود، این مجموعه از صداوسیما پخش نشد تا دوباره اخباری در مورد توقیف این مجموعه شنیده شود. امروز نماینده مردم ایذه در مجلس به رییس سازمان صداوسیما هشدار داد که فکر پخش مجدد این سریال را از سر بیرون کند، زیرا در این سریال به یکی از سران مشروطه و یکی اقوام بزرگ و ولایی کشور تهمت زده شده است.

در حالی که قرار بود از دو هفته پیش سریال «سرزمین کهن» با نام جدید «سرزمین مادری» از شبکه سه به روی آنتن برود، این مجموعه از صداوسیما پخش نشد تا دوباره اخباری در مورد توقیف این مجموعه پرهزینه شنیده شود. امروز هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه در مجلس به رییس سازمان صداوسیما هشدار داد که فکر پخش مجدد سریال «سرزمین کهن» را از سر بیرون کند، زیرا در این سریال به یکی از سران مشروطه و یکی اقوام بزرگ و ولایی کشور تهمت زده شده است.

هدایت الله خادمی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رییس سازمان صدا و سیما گفت: «به رئیس سازمان صدا و سیما تذکر و هشدار می‌دهم که فکر پخش مجدد سریال ضد ملی، زشت «سرزمین کهن» را از سر بیرون کند، چه دستی در کار است که به یکی از سران مشروطه و به یکی از اقوام بزرگ و ولایی توهین و تهمت می زنند و آرامش آنان را می گیرند.»

به گزارش خانه ملت، نماینده بختیاری مردم ایذه و باغملک در مجلس شوای اسلامی درباره سریال کمال تبریزی گفت: «این سریال تفرقه انگیز که در مدیریت قبلی صدا و سیما تهیه و پخش شد آن قدر زشت و توهین به یکی از سرداران مشروطه، قوم بختیاری و لر بود که متوقف گردید اما متأسفانه گویی گروهی درصدد بر هم زدن آرامش مردم و کمک به دشمنان نظام، رهبری معظم له و کشور دارند، تصمیم دارند این سریال را تحت نام «سرزمین مادری» پخش کنند آن هم در زمانی که کشور نیاز به آرامش و اتحاد همه اقوام را دارد.»

سریال «سرزمین کهن» در زمان ریاست عزت الله ضرغامی ساخته شد و در اواخر مدیریت او به روی آنتن رفت. یکی از دیالوگ‌های این سریال واکنش تند اقوام بختیاری‌ را بر انگیخت و این موضوع باعث شد که ضرغامی با حضور در میان معترضان و پوشیدن لباس بختیاری ضمن دلجویی از این افراد، با انتشار نامه‌ای ضمن عذرخواهی از بختیاری‌ها، اعلام کرد که پخش این سریال متوقف خواهد شد. با روی کار آمدن مدیران جدید در سازمان صداوسیما فصل سوم این مجموعه جلوی دوربین رفت و قرار بود از جمعه دو هفته پیش به روی آنتن برود که این اتفاق تا کنون رخ نداده است.

* آی سینما

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.