شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴

روایت روح الله قاسمی از اثر جدیدش در جشنواره تلویزیونی مستند

قاسمی از نبرد «بر بلندای صخره ها» می گوید

بر بلندای صخره ها

سینماپرس: روح الله قاسمی کارگردان درباره مستند «بر بلندای صخره ها» گفت: این مستند به بررسی زندگی و شهادت شهید صمد بوستانی می پردازد که در مبارزه با گروهک های تروریستی به شهادت رسیده است.

مستند «بر بلندای صخره ها» از زبان فرزند شهید بوستانی که در هنگام عملیات در پشت خط مقدم حضور داشته است و اتفاقات را از پشت بیسیم دنبال می کرده، بازگو می شود. تلاش شده در این مستند با استفاده از گرافیک و آرشیو، عملیات رو به رو شدن سپاه با گروهک های تروریستی که وارد شهر اشنویه شده بودند به نمایش گذاشته شود.

قاسمی درباره اثرش تو ضیح داد: «بر بلندای صخره ها» علاوه بر زندگی شهید صمد بوستانی، گزارشی هم از شکل گیری و فعالیت های گروه های تروریستی و تجزیه طلب غرب کشور ارائه داده است.

از زمانی که حزب دموکرات کردستان در زمان پهلوی دوم شکل گرفت و همزمان با شکل گیری پ.ک.ک در کردستان، مبارزاتی جهت تشکیل کردستان آزاد در منطقه را شروع کرد.

بر بلندای صخره ها

این مستند از آغاز فعالیت این حزب تا حضور آن در نبردهای نظامی غرب کشور با نام پژاک را بررسی کرده است. در این تنش هایی که طی سال ها توسط گروهک های تجزیه طلب به وجود آمده، بسیاری از نظامیان و غیرنظامیان ایرانی به شهادت رسیده اند که یکی از آن ها شهید صمد بوستانی است.

قاسمی اضافه کرد: شهید بوستانی از اوایل جنگ، وارد سپاه پاسداران شد و بعد از جنگ، معاون فرماندهی سپاه پاسداران شهر اشنویه که یکی از شهرهای مرزی استان آذربایجان غربی است، گردید. این مستند سعی کرده تا روایتی نظامی و تاریخی از عملیاتی که در آن شهید بوستانی حاضر بوده اند و به شهادت رسیده اند را با استفاده از گرافیک به تصویر بکشد.

مستند «بر بلندای صخره ها» در خانه مستند انقلاب اسلامی به تهیه کنندگی مهدی مطهر و کارگردانی روح الله قاسمی ساخته شده است و با پذیرفته شدن در فصل سوم جشنواره تلویزیونی مستند در تاریخ 20 آبان ماه در قسمت برنامه جشنواره مستند روی آنتن شبکه مستند می رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.