شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

سینما در هفته‌ای که گذشت؛

از درگذشت یک بازیگر پیشکسوت تا همدردی هنرمندان با زلزله‌زدگان

سالن سینما

سینماپرس: در هفته گذشته، درگذشت بازیگر پیشکسوت سریال مختارنامه از جمله اتفاقاتی بود که سینما از سر گذراند.

به گزارش سینماپرس؛ سینمای کشورمان هم مثل سایر عرصه‌های هنری، هر هفته اتفاقات و رویدادهای متعددی را پشت سر می‌گذراند. در این گزارش به برخی از مهمترین اتفاقات سینمایی هفته اشاره می‌کنیم.


محمد پورستار بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت

همسر محمد پورستار با تایید خبر درگذشت این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: همسرم چندی قبل دچار سکته قلبی شد که پس از مراجعه به بیمارستان و معالجه یک ماهه به منزل برگشت؛ ولی صبح امروز باز هم در منزل دچار حمله قلبی شد و دار فانی را وداع گفت.

سینماگران ایرانی به دیدار زلزله‌زدگان استان کرمانشاه رفتند

از ساعات اولیه وقوع زلزله دلخراش استان کرمانشاه و اطلاع از وسعت این حادثه بخصوص در شهرهای سرپل ذهاب، قصر شیرین، ازگله و دالاهو، خانواده سینمای ایران متشکل از سینماگران، مدیران سینمایی و فعالان سینمایی برای کمک به مردم مناطق زلزله زده اعلام آمادگی کرده و نخستین کاروان خانواده سینمای ایران، ظهر چهارشنبه ۲۴ آبان عازم شهر کرمانشاه شد.

واکنش هنرمندان خارجی به زلزله شهر کرمانشاه

خبر زلزله یکشنبه شب در غرب کشورمان و شهر کرمانشاه، خیلی زود به عنوان یکی از اخبار مهم، در صدر رسانه‌های جهان قرار گرفت. حادثه‌ای تلخ که ناراحتی بسیاری از مردم ایران و جهان را در پی داشت و هرکس به نحوی همدردی خود را با بازماندگان این حادثه دلخراش نشان داد.

انریکه ایگلسیاس خواننده مشهور و نورگل یشیل چای بازیگر ترکیه‌ای - که به تازگی در فیلم جن زیبا (به کارگردانی بایرام فضلی)، بازی کرده است- از جمله این هنرمندان هستند.

رقابت ۱۳ فیلم ایرانی در بخش مسابقه جشنواره فیلم‌های ایرانی تورنتو

فیلم‌های «فراری» ساخته علیرضا داوودنژاد، «رگ خواب» ساخته حمید نعمت‌الله، «بدون تاریخ، بدون امضا» ساخته وحید جلیلوند، «نگار» ساخته رامبد جوان، «سارا و آیدا» ساخته مازیار میری، «سد معبر» ساخته محسن قرایی، «ملی و راه‌های نرفته‌اش» ساخته تهمینه میلانی، «آذر» ساخته محمد حمزه‌ای، «زرد» ساخته مصطفی تقی‌زاده، «آپاندیس» ساخته حسین نمازی، «کارت پرواز» ساخته مهدی رحمانی، «اسرافیل» ساخته آیدا پناهنده و «کوپال» ساخته کاظم مولایی در سومین جشنواره فیلم‌های ایرانی در تورنتو به رقابت می‌پردازند.

موافقت شورای ساخت با سه فیلم نامه

فیلمنامه‌های «سفر تایلند» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد درمنش و نویسندگی جواد ستوده نیا در ژانر اجتماعی، «نسکافه» به تهیه‌کنندگی محمد احمدی، کارگردانی فرهاد نجفی و نویسندگی مشترک فرهاد نجفی و حمید سلیمی در ژانر اجتماعی و «امیر» به تهیه‌کنندگی سید ضیاء هاشمی، کارگردانی و نویسندگی نیما اقلیما در ژانر اجتماعی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را در جلسه ۲۱ آبان اخذ کردند.


تقدیر مقام معظم رهبری از کارگردان فیلم «ویلایی‌ها»

«ویلایی‌ها» روایتی تازه از همسران فرماندهان دفاع مقدس است که در شهرکی، اطراف جبهه، حوادث گوناگونی را تجربه و روزهای پر اضطرابی را سپری می‌کنند و هر از گاهی با وقایع جنگ از جمله شهادت همسرانشان مواجه هستند.

مقام معظم رهبری پس از تماشای این فیلم از منیر قیدی تقدیر کرد.


نوید محمدزاده بهترین بازیگر جشنواره براتیسلاوا شد

نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «براتیسلاوا» در کشور اسلواکی برندگان خود را اعلام کرد و نوید محمدزاده برای بازی در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد این رویداد سینمایی شد.

محمدزاده در پیامی ویدئویی ضمن تشکر از برگزارکنندگان جشنواره فیلم «براتیسلاوا» که برای دومین بار او را به عنوان برنده جایزه بهترین بازیگر مرد این رویداد سینمایی معرفی می‌کنند، جایزه‌اش را به بازماندگان زلزله ۷.۳ ریشتری در کرمانشاه تقدیم کرد..

*باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.