پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

فیلمی که مشکلات زنان روستایی را روایت می کند

فیلم داستانی حصیل زهرا

سینماپرس: مهدی میرزایی کارگردان گفت: در فیلم داستانی «حصیل زهرا» برخلاف آثاری که معمولاً منطقه قلعه گنج را عقب‌مانده و سیاه نشان می‌دهند، از زوایه جدیدی به این منطقه توجه کردم.

به گزارش سینماپرس؛ مهدی میرزایی، کارگردان و فیلمساز با اشاره به ساخت فیلم داستانی «حصیل زهرا» در مدرسه سینمایی عمار گفت: این اثر کوتاه در زمان ۱۸ دقیقه و با موضوع تلاش مادری حصیرباف برای تامین هزینه درمان دختر بیمار خود است، تصویربرداری این فیلم به پایان رسیده است.

وی افزود: فیلم داستانی «حصیل زهرا» مسائل و مشکلات زنان حصیرباف روستای «چاه دادک» از توابع شهرستان «قلعه گنج» و درگیری آنها با دلال این منطقه را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

این کارگردان ادامه داد: شخصیت مادر این فیلم داستانی در مسیر تامین هزینه درمان فرزند خود مجبور می شود در برابر دلال خریدار حصیر محل زندگی خود ایستادگی کند و تولیداتش را برای فروش به شهر ببرد.

میرزایی درباره شرایط ساخت فیلم گفت: در مسیر ساخت فیلم داستانی «حصیل زهرا» به جز مشکل مالی با مسئله دیگری روبرو نبودم. زیرا در این پروژه عملا بدهکار عوامل سازنده شدم و برای اینکه بیشتر از این دچار مشکل مالی نشوم کار را زودتر به پایان رساندم. این در حالی بود که اگر زمان بیشتری داشتم کار بهتری را برای حضور در جشنواره فیلم عمار تولید می کردم.   پیش از ساخت فیلم داستانی «حصیل زهرا» آثاری که درباره روستای «چاه دادک» قلعه گنج ساخته می شد عمدتا فیلم های سیاهی بودند که همیشه این منطقه را آمیزه ای از فقر و عقب ماندگی نشان می دادند اما من با ساخت این فیلم از زاویه دیگری به این منطقه، مسائل و مشکلات آن نگاه کردم.

این فیلمساز تصریح کرد: فیلم داستانی «حصیل زهرا» را به همراه مستند «زیورک» و مستند کوتاه «حصیل» برای شرکت در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار به دبیرخانه ارسال کردم.

میرزایی خاطرنشان کرد: مستند بلند ۴۵ دقیقه‌ای «زیورک» که یک کار قوم نگار پیرامون قوم «جت» است و این فیلم را که الان جز فیلم های راه یافته به جشنواره حقیقت هم است به عنوان نخستین کار خود برای دبیرخانه هشتمین جشنواره عمار ارسال کردم. مستند کوتاه «حصیل» هم در زمان ۱۰ دقیقه و به سفارش شبکه افق برای برنامه تلویزیونی «بندگی» تولید شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.