دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

دست و دلبازی شبکه ۳ برای فیگوی ۵۰۰ میلیون تومانی!

فیگو

بانی فیلم: مهمان عادل فردوسی پور در برنامه ۹۰ ویژه قرعه کشی جام جهانی روسیه سر و صدای بسیاری در محافل به پا کرد.

روز جمعه حوالی ساعت ۱۷/۳۰ پخش مستقیم قرعه کشی جام جهانی با استرس بسیار به خاطر پوشش مجری خانم مراسم روی آنتن رفت. عادل فردوسی پور هم مدام با کنایه های رنگارنگ خود این انتظار را داشت تا پوشش مجری به دلیل هوای سرد روسیه طوری باشد که بتواند کل مراسم را روی آنتن ببرند. این اتفاق رخ داد و بالاخره کل مراسم قرعه کشی به همراه حواشی جذاب و دیدنی اش با گزارش محمدحسین میثاقی روی آنتن شبکه ۳ سیما رفت. اما نکته ای که اینجا جای بحث داشت شایعه ای بود در خصوص چهره سرشناس فوتبال پرتغال، لوئیز فیگو که در اقدامی عجیب و غریب مهمان برنامه فردوسی پور بود. در تمام این سالها این سابقه وجود داشت که فردوسی پور طی یک اقدام، مهمانان ویژه ای را حتی گاهی از سینما به برنامه‏‌اش دعوت کند تا نود را از یکنواختی خارج کند و انصافاً در این مسیر اصولاً موفق بوده اما اتفاق ویژه این بود که عددی معادل ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است تا لوئیز فیگو مهمان عادل باشد!


اتفاقی عجیب و غریب که به سرعت در محافل مختلف پیچید و موجب شگفتی و بهت بسیاری از اهالی رسانه و حتی ورزش و عموم مردم شد.
اگر ۵۰۰ میلیون تومان بابت لوئیز فیگو هزینه شده باشد قطعاً جای سوال بسیار دارد که این مبلغ از کجا تأمین شده است.
اگر مبنا را بر این بگذاریم که فردوسی پور اسپانسری دست و دلباز را پای کار آورده تا این هزینه پرداخت شود باید گفت چقدر این برنامه نیازمند حضور فیگو بوده است.
نمی توان کتمان کرد که حضور فیگو که روزگاری جزو اسطوره های فوتبال دنیا بوده در یک برنامه تلویزیونی افتخار محسوب می شود، اما در روزگاری که چند سریال تلویزیونی به دلایل مالی خوابیده و تلویزیون به تعداد زیادی از تهیه کننده هایش طلبکار است آیا ضرورتی وجود داشته که فردوسی پور حتی با این وصف که فیگو فوتبالیست جذاب و پرطرفداری است برای او ۵۰۰ میلیون هزینه کند.


از سوی دیگر این گمانه نیز وجود داشته که فردوسی پور از طریق روابط لوئیز فیگو را به برنامه آورده باشد که بسیاری این مسئله را دور از ذهن و غیرمنطقی قلمداد می کنند.
با این اوصاف با توجه به اینکه برنامه ۹۰ دارای چند اسپانسر پر و پا قرص است و روز جمعه هم با حمایت اسپانسری متعلق به «ارزش افزوده» روی آنتن رفت کمی بی انصافی است که با هزینه هنگفتی حدود ۵۰۰ میلیون تومان در روزگاری که می شد این مبلغ را به مردم زلزله زده استان های غرب کشور (کرمانشاه) اختصاص داد به دنبال یک شوی تلویزیونی باشیم.
نکته جالب اینکه با تنی چند از اهالی فوتبال بخصوص پیشکسوتان در این باره تماس گرفتیم تا نظرشان را در این مورد بپرسیم که اکثر آنها علاقه مند به صحبت در این باره نبودند. بسیاری از فوتبالیست های پیشکسوت در این باره سکوت کردند و حاضر نبودند در این باره اظهارنظر کنند.
قطع به یقین با توجه به جایگاه برنامه ۹۰ اهالی فوتبال حتی اگر به این ماجرای مهم معترض هم باشند، حاضر نیستند با فردوسی پور در مقام مدعی مواجه شوند و باید گفت آیا اسپانسر ویژه برنامه قرعه کشی جام جهانی ۹۰ از پرداخت مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به عنوان اسپانسر سودی هم برده است یا خیر!؟
اگر «آپ» یا هر سامانه ارزش افزوده دیگر از این ماجرا سود هنگفتی را به جیب زده باشد می توان این مسئله را یک بیزینس قلمداد کرد و گفت این سامانه اقتصادی از همکاری ۵۰۰ میلیون تومانی اش با برنامه نود به عددی ۲-۳ برابر رسیده و عملاً این نقد اشتباه است. اما در غیر این صورت انصاف نیست چنین مبلغ هنگفتی بابت حضور فیگو در یک برنامه تلویزیونی پرداخت شود و او در حالی با جیب پر تهران را ترک کند که هنوز مردم کرمانشاه پس از زلزله اخیر در شرایط مساعد به سر نمی برند بویژه اینکه تلویزیون نیز در اوضاع وخیم مالی حال حاضر خود نمی تواند از پس هزینه ‌های خود برآید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.