جمعه ۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹

با فیلم‌های جشنواره «عمار»؛

کارآفرینی که پا به «دشت آدم‌خوار» گذاشت

مستند دشت آدم خوار

سینماپرس: مصطفی شبان کارگردان «دشت آدم خوار» بیان کرد که این فیلم روایتگر قصه مردی است که به یک منطقه بی آب و علف پا می گذارد و در آنجا درختچه های پسته می کارد.

به گزارش سینماپرس، مصطفی شبان کارگردان مستند «دشت آدم خوار» که به هشتمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» راه یافته است درباره این اثر گفت: ماجرای فیلم از این قرارست که جوان ۳۰ ساله ای پا به جایی می گذارد که دشت آدم خوار نام دارد و همه مردم منطقه معتقدند در این دشت هیچ چیز نمی روید و هرکسی در آنجا زندگی کند دچار شکست می شود، اما علی رغم همه این صحبت ها این جوان وارد منطقه می شود و می خواهد با شرایط منطقه دوئل کند.

وی افزود: این جوان کسی نیست جز محمود بارانی است که با دست خالی وارد این دشت شد اما بعد از گذشت ۳۰ سال ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار درختچه پسته در آنجا کاشت که در حال حاضر محصول او با پسته آمریکا رقابت می کند و به عبارتی بازار را به دست گرفته است.

شبان با اشاره به اینکه محمود بارانی کارآفرینی است که برای ۲ هزار نفر ایجاد شغل کرده است، بیان کرد: روستایی به نام سلطان احمدلو در اطراف منطقه پرند تهران وجود دارد که محمود بارانی بر خلاف همه آدم ها فکر کرده است می تواند از این زمین ها استفاده کند در حالی که این زمین ها به هیچ وجه قابل کشت نبوده اند و هرکسی هرچه در آن می کاشته رویش پیدا نمی کرده اما محمود بارانی متوجه شده که این زمین برای پسته کاری عالی است زیرا شوری و آب مناسبی برای کشت این محصول دارد.

این کارگردان اظهار کرد: من وصف این فرد را حدود سه سال پیش شنیده و متوجه شده بودم که او یک فرد کارآفرین است اما هیچوقت او را از نزدیک ندیده بودم به همین دلیل یک بار به سراغش رفتم و با او صحبت کردم و تصمیم به ساخت این مستند ۳۴ دقیقه ای گرفتم.

وی در پایان درباره دیگر فعالیت های خود گفت: در حال حاضر مشغول ساخت مستندی درباره آداب و رسوم ماه مبارک رمضان برای استان مرکزی هستم که چند روز از فیلمبرداری آن انجام شده است.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.