جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸

کارگردان "دریاچه ماهی":

حمایت از فیلم ها و سینماگران دفاع مقدس به صورت سلیقه ای است/ باید از تمامی سینماگران دغدغه مند این حوزه حمایت شود

انتظارات سینماگران از انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس/۹

مریم دوستی در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی دریاچه ماهی

سینماپرس: مریم دوستی کارگردان سینما در پی تغییر مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: متأسفانه حمایت از فیلم ها و سینماگران دفاع مقدس به صورت سلیقه ای است و شایسته سالاری در این سینمای مهم و استراتژیک هیچ معنایی ندارد و امیدوارم که مسئولان و مدیرانی که برای آینده سینمای دفاع مقدس سیاست گذاری و برنامه ریزی می کنند به این مسأله مهم توجه داشته باشند.

کارگردان فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه اخیراً انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و سازمان سینمایی اوج فقط یک اسم شده اند که افرادی در آنجا دور هم حضور دارند و پول ها و بودجه هایی هم میان آن ها جا به جا می شود اما متأسفانه این نهادها تأثیر مثبت بسزایی در رشد و اعتلای سینمای دفاع مقدس نداشته اند.

وی سپس با بیان اینکه انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس برای تولید فیلم اول بنده علیرغم درخواست های تهیه کننده هیچ اقدامی نکرد و هیچ حمایتی در زمان تولید و اکران این فیلم نداشت یادآور شد: بنده معتقدم انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس باید به دست سینماگران دغدغه مند این حوزه اداره شود. ما مدیر و مبصر بالای سرمان نیاز نداریم و قطعاً خودمان می دانیم که چه چیز برای اکنون این سینما مورد نیاز است و چه چیز نه!

دوستی خاطرنشان کرد: متأسفانه همواره ما شاهد آن هستیم که در همین نهادها افرادی حمایت می شوند که شاید هیچ دغدغه ای برای ساختن یک فیلم دفاع مقدسی و ارزشی نداشته باشند اما از سینماگران دغدغه مند این حوزه حمایتی نمی شود. زمانی که زیرمجموعه ها زیاد می شوند رسماً عنان کار از دست مدیران هم در می رود و این اتفاق بسیار بد است.

این سینماگر تأکید کرد: بنده به عنوان یک فیلمساز دغدغه مند در حوزه سینمای دفاع مقدس زمانی که فیلم دومم را با وجود داشتن ۳ فیلمنامه آماده دفاع مقدسی در این ژانر نمی سازم نشان دهنده عملکرد ضعیف و غلط مدیران این حوزه است. آن ها باید به خودشان بیایند که چرا یک فیلمساز دفاع مقدسی از حضور در این حوزه پشیمان شده و دیگر نمی خواهد در این راستا مبادرت به ساخت فیلم کند!

وی در خاتمه این گفتگو با تأکید بر اینکه آیا اصلاً مشخص هست که این مجموعه ها چه کاری انجام می دهد؟ تصریح کرد: متأسفانه تاکنون هیچ گونه شفاف سازی در راستای چگونگی حمایت های این سازمان از سینماگران صورت نگرفته و اصلاً معلوم نیست که این نهاد از چه افرادی حمایت می کند؟ این اتفاق حرفه ای نیست و این رفتار نیاز به تغییر و اصلاح جدی دارد. اگر یک نهاد و ارگانی قرار هست از فیلمسازان حوزه انقلاب و دفاع مقدس حمایت کند باید همه آن ها را به صورت عادلانه و یکسان مورد ارزیابی قرار داده و به همه فیلمسازان این حوزه به صورت یکسان امکانات و بودجه برای تولید آثارشان قرار دهد که متأسفانه این اتفاق در سینمای ما رخ نداده و امیدی هم برای وقوع آن نمی بینم!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.