شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

منبتی در گفتگو با سینماپرس:

همه دستگاه ها و نهادهای متولی سینمای انقلاب و دفاع مقدس باید در انجمن تجمیع شوند/ مدت هاست از فیلمسازان این حوزه حمایت صورت نمی گیرد

انتظارات سینماگران از انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس/۱۰

محمدهادی منبتی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: سیدهادی منبتی کارشناس فرهنگی و مدیرعامل اسبق موسسه تصویرشهر در پی تغییر مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: همه دستگاه ها و نهادهای متولی سینمای انقلاب و دفاع مقدس از جمله سازمان فرهنگی هنری اوج باید در انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تجمیع شوند و این انجمن باید سردمدار سینمای انقلاب و دفاع مقدس در کشور و سرآمد و شاخص برای تولید آثار انقلابی و دفاع مقدسی باشد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه از زمانی که سینمای استراتژیک و مهم انقلاب و دفاع مقدس به دلیل تصمیم گیری های اشتباه در ارگان ها و دستگاه های دولتی و غیردولتی با زیرمجموعه های فراوان روبرو شد ما شاهد آن بودیم که بودجه های متمرکز این حوزه به دستگاه های مختلف سرازیر شد و هیچ خروجی مثبت و قابل دفاعی هم از آن ها بیرون نیامد. اما انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به دلیل سابقه درخشانی که در حوزه سینمای انقلابی و دفاع مقدسی دارد و طول عمرش از یکایک دستگاه ها و نهادهایی که خود را داعیه دار حمایت از سینمای ارزشی می دانند بیشتر است باید به عنوان تنها مرجع و نهاد اصلی، تصمیم گیر و شاخص این حوزه شناخته شود و بقیه نهادها از آن پیروی کنند.

منبتی با بیان اینکه سابقه درخشان انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس هرگز نباید از بین برود ادامه داد: انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس آنقدر استخوان بندی محکمی دارد که نمی توان آن را در زیرمجموعه نهاد دیگری قرار دارد. این انجمن باید روز به روز تقویت شود تا دوباره مأمن سینماگران دغدغه مند حوزه انقلاب و دفاع مقدس شناخته شود و همه سینماگران بتوانند آثار درخشان خود در این زمینه ها را با حمایت این انجمن تولید کنند.

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل وفور دستگاه های متعدد در حوزه سینمای انقلاب و دفاع مقدس ما شاهد آن هستیم که از سرمایه گذاری ارگان ها هیچ نتیجه خوبی حاصل نشده و نمی شود. بنده معتقدم تمامی دستگاه های متولی از جمله وزارت ارشاد، حوزه هنری، سازمان اوج، بخش های فرهنگی ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و... همگی باید برای تولید آثار ارزشی و استراتژیک انقلابی و دفاع مقدسی به عنوان زیرمجموعه انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس جمع شوند و تمامی بودجه های خود را برای تولید آثار سینمایی و... در اختیار این انجمن بگذارند تا با یک تصمیم گیری درست و اصولی این انجمن بتواند آثار درخشانی را همانند گذشته برای جامعه تولید کند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: متأسفانه علیرغم تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در رابطه با حمایت از سینمای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و تأثیر چشمگیری که توجه به این حوزه مهم در عرصه هنر هفتم می تواند داشته باشد ما شاهد حتی اندک بهایی از سوی مسئولان در رابطه با اعتلای این گونه مهم سینمایی نیستیم و این اتفاقی بسیار دردآور و تلخ است.

منبتی تأکید کرد: متأسفانه بسیاری از سینماگران دغدغه مند و فعال در این حوزه مدت ها است هیج حمایتی صورت نگرفته و به همین دلیل بخش عمده ای از این افراد بیکار و خانه نشین شده و جایی برای حضور و فعالیت شان فراهم نیست و اندک افرادی هم که همچنان در این حوزه حضور دارند و کار می کنند به دلیل عشق و علاقه فراوان شان به نظام و انقلاب اسلامی با سرمایه های شخصی شان به میدان آمده اند اما دیگر توان و کششی برای ادامه کار خود ندارند چرا که زندگی و معیشت خود و خانواده شان تأمین نمی شود.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: احیای سینمای انقلاب و دفاع مقدس و تولید آثار ارزنده در این راستا می تواند تأثیرات بسیار خوبی در جامعه ما که همواره در معرض تهاجم فرهنگی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی قرار دارد داشته باشد و  ما باید با تولید آثار ارزشمند در حوزه انقلاب و دفاع مقدس اهداف و آرمان های انقلابی و شهدای ۸ سال دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال دهیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.