دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶

پیتر جکسون مستند جنگی می سازد

پیترجکسون

سینماپرس: پیتر جکسون، کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس نیوزیلندی در حال ساخت یک مستند جنگی پیرامون جنگ بزرگ(Great War) به عنوان بخشی از مراسم یادبود انگلستان برای جنگ جهانی اول می باشد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، پیتر جکسون سازنده «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت‌» در حال ساخت مستندی بلند درباره جنگ جهانی اول است که پاییز آینده برای نخستین بار در جشنواره فیلم لندن به نمایش درمی‌آید.

این فیلم که قرار است از شبکه بی‌بی‌سی نیز روی آنتن برود، هنوز عنوانی ندارد و قرار است از آرشیو فیلم‌های موجود در موزه جنگ سلطنتی بریتانیا و آرشیو بی‌بی‌سی برای ساخت آن استفاده شود.

فیلمساز نیوزیلندی گفت این فیلم در جشنواره فیلم لندن ۲۰۱۸ برای نخستین بار به نمایش درمی‌آید.

این مستند بخشی از مراسم یادبود بریتانیا برای جنگ جهانی اول است که سال ۱۹۱۴ شروع شد و سال ۱۹۱۸ خاتمه یافت.

جکسون در این باره گفت: به خاطر تاریخچه خانوادگی‌اش همیشه مجذوب تاریخ جنگ جهانی اول بوده و ساخت این فیلم را فرصت منحصر به فردی برای مشارکت در مراسم بزرگداشت ۱۰۰ سالگی پایان یافتن این جنگ می‌داند.

وی افزود: به دنبال راهی بودم تا بتوانم زندگی مردم معمولی را در زمان‌های فوق‌العاده تاریخ تصویر کنم.

قرار است یک نسخه از این فیلم در همه مدرسه‌های راهنمایی بریتانیا در ترم پاییز ۲۰۱۸ به نمایش درآید.

شارلوت مور مدیر بی‌بی‌سی نیز گفت در صدمین سال جنگ جهانی اول برنامه‌های متعددی را برای گرامیداشت مردمی که در آن واقعه جان باختند روی آنتن برده و بسیار مفتخر است که می‌تواند با فیلمی از پیتر جکسون آخرین سال این جنگ را یادآوری کند؛ با فیلمی که می‌تواند برای زندگی نسل جدید، تجربه‌ای متفاوت باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.