شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

جشنواره ۳۶ گرفتار در آزمون و خطای مدیران!

انتقاد مردم به تداخل آثار مستند و داستانی در جشنواره و حذف برخی فیلم ها از سری کامل بلیت خریداری شده/ پولمان را برگردانید!

توزیع بلیت های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: در آستانه برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر و همزمان با توزیع بلیت های پیش فروش شده در پردیس سینمایی ملت اقشار مختلف مردم که این بلیت ها را در زمان پیش فروش تهیه کرده بودند و اینک برای دریافت آن آمده بودند با اعتراض شدید نسبت به مسئولان برگزارکننده این دوره از جشنواره برای در اختیار گذاشتن بلیت فیلم ها به صورت رندومی تأکید کردند: حضور فیلم های مستند در بین آثار جشنواره از اساس اشتباه است و مسئولان باید پول های ما را بازگردانند چرا که ما در زمان خرید فکر نمی کردیم که برای فیلم های مستند که جایشان هیچ وقت در بین آثار سودای سیمرغ نبوده پول پرداخت می کنیم!

به گزارش خبرنگار سینماپرس بدعت گذاری، اعمال سلیقه های شخصی و سیاست گذاری های نادرست و غیراصولی مسئولان برگزارکننده جشنواره سی و ششم آنقدر دهشتناک شده که علاوه بر اعتراض بخش اعظمی از منتقدان، اهالی رسانه و... که بارها اعتراض های شان را نسبت به مسائلی همچون: عدم حضور فیلم های اول در این رویداد مهم سینمایی، تغییر نامناسب مکان سینمای رسانه ها، کمرنگ سازی جشنواره و... اعلام کرده بودند اینک عموم مخاطبان و علاقمندان سینما هم نسبت به آن ها معترض شده اند.

قضیه از این قرار است که مخاطبان این دوره از جشنواره که بلیت های فیلم ها را در زمان پیش فروش تهیه کرده بودند با خرید بلیت های سری سودای سیمرغ یک از دیدن ۲ فیلم و از سری سودای سیمرغ ۲ از دیدن یک فیلم محروم می‌شوند؛ این که از بین فیلم های حاضر در هر سری چه اثر یا آثاری برای فرد مربوطه حذف می شود کاملا به شانس او برمی گردد یعنی ممکن است دقیقا فیلم مورد علاقه او در بلیت هایش نباشد؛ این اتفاق پیش از این دستمایه برخی گزارش ها در سایت های خبری، روزنامه ها و خبرگزاری ها قرار گرفته بود و اینک همزمان با توزیع بلیت های پیش فروش شده در پردیس سینمایی ملت مردم که از تصمیم گیری های ضدمردمی، خلق الساعه و غلط مدیران به تنگ آمده بودند در گفتگو با خبرنگار سینماپرس خواستار تغییر جدی در روند پیش فروش بلیت ها شدند.

خانم جوان ۳۰ ساله با تحصیلات کارشناسی ارشد گرافیک همزمان با آغاز توزیع بلیت های پیش فروش شده اینترنتی گفت: من دوست داشتم مثل سال های گذشته با خرید همه سری ها بتوانم فیلم های جشنواره را به صورت کامل ببینم اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد؛ بنده الان هر ۲ سری بلیت ها را خریداری کرده ام اما عملاً امکان تماشای ۳ فیلم مهم از من گرفته شده است. من نمی دانم این اتفاقات ناشایست چرا در جشنواره رخ داده و چرا مسئولان جشنواره هر سال با سلیقه ها و ایده های شخصی شان کاری می کنند که از اساس غلط است؟ سوأل بنده از دست اندرکاران جشنواره این است که روند سال های قبل چه اشکالی داشت که امسال این بدعت جدید را بنیان گذاشتند؟ بنده اگر بلیت ها را به صورت اینترنتی پیش خرید کرده ام به دلیل آن بوده که پشت در سالن های سینما معطل نمانم و بتوانم همه فیلم ها را با خیال راحت تماشا کنم من نه وقت آن را دارم که بخواهم در صف بلیت بایستم و نه دوست دارم این کار را انجام بدهم و واقعاً اگر از سال آینده این روند نادرست جشنواره ۳۶ ام اصلاح نشود ترجیح می دهم در جشنواره حضور نداشته باشم.

آقای عبدالهی ۲۹ ساله نیز با انتقاد شدید از بدعت گذاری جدید مسئولان برگزارکننده جشنواره فیلم فجر در خصوص گنجاندن ۲ اثر مستند و یک انیمیشن در بخش سودای سیمرغ جشنواره گفت: من اعتراض زیادی به مسئولان برگزارکننده جشنواره فیلم فجر دارم؛ در سری بلیتی که بنده پیش خرید کرده ام تنها ۲ فیلم خوب وجود داشت که به دلیل رندومی بودن این ۲ فیلم خوب از سبد فیلم هایی که بنده قرار است در جشنواره به تماشای آن ها بنشینم حذف شده و من واقعاً بسیار ناراحت هستم. واقعاً ما برای تماشای فیلم های مستند و انیمیشن پول نداده بودیم و اصولاً این فیلم ها باید به صورت جداگانه بلیت های شان فروخته می شد و اصلاً فکر می کنم حضور ۲ فیلم مستند و یک اثر انیمیشن در جشنواره هم به شدت اشتباه و نادرست باشد. من بسیار ناراحت هستم و متأسفانه آقایان هم قطعاً در این زمان کم باقی مانده تا جشنواره فیلم فجر هیچ کاری برای من و امثال من انجام نخواهند داد. دست اندرکاران جشنواره باید کاری می کردند که ما در زمان پیش خرید مطلع بودیم بلیت چه فیلم هایی را در چه سانس هایی می خریم نه اینکه با سلیقه شخصی آن ها فیلم ببینیم!

محمد ۳۰ ساله با مدرک فوق لیسانس در این رابطه اظهار داشت: من ترجیح می دادم که آثار مستند مثل سال های پیش کاملاً در بخشی جداگانه نمایش داده شوند. فیلم های سودای سیمرغ همه باید فیلم های داستانی باشند و پیشنهاد من این است که از سال آینده روند پیش فروش بلیت ها به روال سابق برگردد. من متعجبم که آقایان هنوز نمی دانند که مخاطبان فیلم های مستند، انیمیشن و داستانی جدا هستند و باید این آثار جدا نمایش داده شوند. این سیاست های نابجای آقایان باعث شده تا پول های مردم برای فیلم هایی هزینه شود که علاقه ای به تماشای شان نداشته اند و حالا باید این پول ها به مردم بازگردانده شود.

سمانه. ز ۲۷ ساله با مدرک لیسانس نیز در این باره گفت: من بلیت های بخش سودای سیمرغ یک را به خاطر حضور فیلم آقای نعمت الله خریداری کرده بودم اما متأسفانه تنها فیلمی که در این بخش نمی توانم ببینم فیلم آقای نعمت الله است چرا که یک اثر مستند که بنده اصلاً علاقه ای به آن ندارم جای این فیلم مهم را گرفته است. مسئولان باید کاری کنند تا ما زمانی که وقت و پول مان را صرف می کنیم حق انتخاب داشته باشیم و دیگران برایمان انتخاب نکنند که چه کاری را باید ببنیم و چه کاری را نه!؛ باید فیلم ها و سانس ها در زمان پیش فروش اینترنتی مشخص باشد نه اینکه یک بیانیه بدهند که یا بلیت ها را به این صورت خریداری کنید یا اصلاً نخرید.

امیر. ا ۳۵ ساله و دکترای کامپیوتر در رابطه با بدعت گذاری جدید در روند پیش فروش بلیت های جشنواره گفت: من به شخصه نسبت به این اتفاق اعتراضی ندارم اما در فضای مجازی به شدت شاهد اعتراضات مردم بوده ام. البته به نظر من مردم حق دارند و حرف شان درست است آن ها می گویند ما برای تماشای فیلم های داستانی هزینه کرده ایم و حق داریم این فیلم ها را تماشا کنیم اما مسئولان جشنواره به زور فیلم مستند و انیمیشن به ما نشان می دهند. این تحمیل بسیار بد است و باید مسئولان به این مقوله توجه کنند.

آقایان گودرزپور و خسروی ۳۰ ساله و کارشناسان محصول شبکه در رابطه با این اتفاق گفتند: ما نسبت به این اتفاق معترض هستیم. در پکیج مان مستندی که نمی خواستیم اصلاً آن را ببینیم آمده اما فیلم «بمب» پیمان معادی حذف شده است و به همین علت ما باید برای تماشای این فیلم ساعت ها در صف بایستیم و شاید هم بلیت گیرمان نیاید. باید تعداد فیلم ها بر اساس سری بلیت ها باشد همه چیز برابر باشد و حضور اثر مستند در جشنواره پذیرفتنی نیست.

آقای باباولیان با تحصیلات فوق لیسانس سینما نیز در این باره اظهار داشت: برای من ناراحت کننده است که همه آثار داستانی را کامل نمی توانم ببینم. مسئولان باید پاسخگوی این کار نادرست شان باشند.

نسرین ۵۲ ساله نیز در این باره گفت: اینکه بلیت ها به صورت شانسی به ما تحویل شده اصلاً درست نیست و بسیار اتفاق ناراحت کننده ای است من شخصا فیلم هایی را که می خواستم ببینم حذف شده اند و فیلم های مستندی که تمایل به تماشای شان نداشتم به لیست فیلم هایم اضافه شده است.

حسین. ا ۲۵ ساله و کارمند یک شرکت خصوصی هم با انتقاد از مسئولان جشنواره اظهار داشت: بلیت ها نباید به صورت قرعه کشی در اختیار ما قرار می گرفت. من بسیار متأسفم که ۲ فیلم داستانی مهم را از دست داده ام و به جای آن باید فیلم های مستندی را تماشا کنم که علاقه ای برای تماشای شان ندارم. مسئولان جشنواره باید آزادی عمل به مخاطبان بدهند و سلیقه خودشان را به ما غالب نکنند!

خانم ا. م ۴۷ ساله و خانه دار در خصوص بدعت گذاری ناصحیح مسئولان برگزارکننده جشنواره اظهار داشت: این ما نیستیم که تصمیم بگیریم چه فیلمی را دوست داریم تماشا کنیم و متأسفانه مسئولان سینما هستند که به زور فیلم های موردنظر خودشان را به ما فروخته اند و پولش را هم پیشاپیش دریافت کرده اند. بنده نسبت به این کار به شدت معترضم و امیدوارم که دیگر هرگز شاهد چنین اتفاقات نادرستی در جشنواره نباشیم.

بهزاد ۳۳ ساله و فوق لیسانس علوم ارتباطات نیز در این راستا اظهار داشت: این کار مسئولان جشنواره از اساس نادرست است و واقعاً اگر قانونی وجود داشته باشد آقایان باید پول های هدر شده ما را بازگردانند. واقعاً شخصاً از پولی که پرداخت کرده ام راضی نیستم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.