یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

گزارشی از مجموعه های تلویزیونی نوروزی؛

«کلاه قرمزی» مدعی بزرگ پرطرفدارترین برنامه در نوروز ۹۷/ کدام سریال در تعطیلات سال نو با اقبال مواجه خواهد شد؟

کلاه قرمزی-پایتخت-ایرانگرد-تعطیلات رویایی-آرماندو-هیات مدیره-سریال های نوروز 97

سینماپرس: نوروز امسال سریال های «پایتخت ۵» به کارگردانی سیروس مقدم در شبکه اول سیما، «کلاه قرمزی» به کارگردانی ایرج طهماسب و «تعطیلات رویایی» به کارگردانی علیرضا امینی در شبکه دوم سیما، «دیوار به دیوار ۲» به کارگردانی سامان مقدم در شبکه سوم سیما، «هیأت مدیره» به کارگردانی مازیار میری از شبکه پنجم سیما و ویژه برنامه هایی نظیر «دورهمی»، چندین مسابقه، برنامه های ترکیبی و... قرار است مخاطبان گسترده رسانه ملی را پای تلویزیون بنشانند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس تلویزیون مهمترین و موثرترین عنصر انتقال پیام با مضمون روش و سبک زندگی در عصر حاضر به شمار می آید؛ در ادامه همین مسیر سریال سازی و مجموعه سازی برای مخاطبان این رسانه عظیم از سال ها قبل و به نوعی از بدو اختراع تلویزیون در کشورهای صاحب صنعت فیلمسازی به وجود آمد و طی دو دهه گذشته روند جدی تری به خود گرفت.

در کشور ما نیز مدیران صدا و سیما همواره نگاهی جدی به تولید این گونه آثار داشته اند و طی دو دهه گذشته ساخت سریال های مناسبتی برای ایام نوروز، ماه مبارک رمضان و... به دلیل جایگاه ویژه ای که برای مخاطبان دارند روندی رو به رشد به خود گرفته که البته متأسفانه شتاب زدگی درتولید این گونه آثار گاه باعث شده کیفیت خوبی از آنها حاصل نشود.

اما با این حال، سریال های مناسبتی همیشه جایگاه ویژه ای نزد مخاطبان داشته و اغلب آن ها به محبوبیت زیادی نزد بینندگان رسانه ملی دست پیدا کرده اند. به عنوان مثال در سال های اخیر سریال «پایتخت» در عید نوروز و ماه رمضان با فضای شاد و ساختار قابل قبولش مخاطبان زیادی را جذب کرد و بر اساس نظرسنجی‌های مختلف، پربیننده‌ترین سریال بود، «کلاه قرمزی» که همیشه جزو پر طرفدارترین آثار تلویزیونی بوده است امسال برخلاف شایعات مبنی بر عدم تولید باز هم مهمان خانه های مردم می شود و از سوی دیگر مهران مدیری نیز  با ویژه برنامه اش در شبکه نسیم مهمان خانه های مردم خواهد شد تا مخاطبان سال نو را با رونق فراوانی از سوی رسانه ملی نظاره گر باشند. از سوی دیگر اداره تأمین برنامه های صدا و سیما نیز فیلم های سینمای ایرانی و خارجی زیادی را برای نمایش در شبکه های مختلف تلویزیون در نظر گرفته است.

شبکه یک

«پایتخت۵» به کارگردانی سیروس مقدم، تهیه‌کنندگی الهام غفوری و نویسندگی محسن تنابنده با مشارکت سازمان هنری اوج در لوکیشن‌های مختلفی از جمله شیرگاه، ساری، قائم شهر، جاده، جنگل، شمال شرق تهران، فرودگاه، شهرک سینمایی دفاع مقدس و خارج از کشور از جمله قبرس و ترکیه فیلمبرداری شده است.

معاون سیما چندی پیش با قدردانی از عوامل تولید سریال «پایتخت ۵» اظهار کرد: این سریال کوشش کرده است تا علاوه بر بیان موضوعات داخلی به مسایل منطقه ‌ای ورود و با ایجاد موقعیت‌های خنده دار، موضوعات داخلی و خارجی را مطرح کند.

در سریال «پایتخت ۵» بازیگرانی چون علیرضا خمسه، محسن تنابنده، احمد مهرانفر، هدایت هاشمی، ریما رامین‌فر، نسرین نصرتی، سارا و نیکا فرقانی، هومن حاجی عبداللهی و بهرام افشاری ایفای نقش می‌کنند.

پیش بینی می شود این مجموعه تلویزیونی بتواند یکی از پرمخاطب ترین آثار در ایام نوروز باشد. «پایتخت ۵» هر شب ساعت ۲۲ روی آنتن خواهد رفت.

«ایرانگرد» عنوان برنامه مستندی است که در ایام نوروز هر شب ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه یک سینما خواهد رفت. مستند ایرانگرد نگاهی متفاوت در معرفی طبیعت بکر شهرهای مختلف کشور و زندگی در میان عشایر و مردمان ییلاقی و غارنشین شهرها و روستاهای ایران برای مخاطبان دارد.

شبکه دو

«تعطیلات رویایی» به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه‌کنندگی مجید اوجی عنوان یکی از مجموعه تلویزیونی های شبکه دوم سیما در ایام نوروز است.

علی صادقی، لاله اسکندری، علی اوجی، رضا یزدانی، خواننده پاپ-راک، خاطره حاتمی، سولماز آقمقانی، مریم معصومی، فاطمه هاشمی، فرهاد بشارتی، ارسلان قاسمی، ژاله درستکار، مهدی افشار، مرتضی علی آبادی، محمدرضا شریفی نیا، محمود عزیزی، افسانه بایگان و افسر اسدی از بازیگران این سریال طنز هستند که به نظر می‌رسد حال و هوایش با نوروز همخوانی زیادی دارد.

در خلاصه داستان این سریال ۱۵ قسمتی که در گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما تهیه شده، آمده است: «تعطیلات رویایی» داستان دو برادر است که هر کدام در مسیر علم و ثروت به موفقیت‌ هایی رسیده‌اند و در ایام نوروز با خانواده‌هایشان در مهمانسرایی در شهر مشهد اقامت می‌کنند که با ورود یک مسافر خارجی حوادث جالب و شیرینی برایشان رقم می‌خورد. برادر کوچکتر از وضعیت مالی بهتری برخوردار می باشد. برادر کوچکتر که وضعیت مالی خوبی دارد، سال گذشته خانواده برادر خود را به ترکیه دعوت کرده و امسال برادر بزرگتر که یک معلم  بازنشسته می باشد قصد دعوت خانواده برادر خود به جزیره کیش را دارد که همین تصمیم داستان‌های جالبی را در قصه رقم می‌زند.

«تعطیلات رویایی» در ۱۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای هر شب ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن خواهد رفت.

«کلاه قرمزی» به عنوان پرطرفدارترین مجموعه تلویزیونی ایام نوروز طی سال های اخیر نیز هر شب ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه دوم سیما خواهد رفت و پیش بینی ها حاکی از آن است که این برنامه با استقبال بسیار زیادی از سوی مخاطبان سیما در ایام نوروز ۹۷ مواجه شود.

پخش این مجموعه پرطرفدار به کارگردانی ایرج طهماسب از ۱ فروردین آغاز و در ۱۷ فروردین ماه به پایان خواهد رسید. عروسک های جدیدی طبق روال هر سال به این مجموعه اضافه شده اند.

مجموعه تلویزیونی «کلاه قرمزی» به کارگردانی ایرج طهماسب که بیش از ۲۰ سال است در اعیاد و مناسبتهای خاص میهمان خانواده‌های ایرانی می شود، نوروز ۹۷ نیز روی آنتن شبکه دو می رود. کلاه قرمزی یکی از محبوب‌ترین عروسکهای چند نسل مخاطبان است که هر سال با اتفاقات تازه‌ای به تلویزیون میآید تا قصه‌ای متفاوت از زندگی عادی مردم روایت کند.

حمید جبلی چند روز قبل در اینستاگرام خود نوشت: «کلاه قرمزی» با ادای دین به زنده یاد «دنیا فنی زاده» روی آنتن خواهد رفت.

برنامه های «عمو قناد»، «گله به گله»، «بهترین شو» و... نیز جزو ویژه برنامه های نوروزی شبکه دوم سیما هستند.

شبکه سه

«دیوار به دیوار۲» به کارگردانی سامان مقدم سریال نوروزی شبکه سوم سیما است.

فرهاد آئیش، ویشکا آسایش، یاسمینا باهر، رویا تیموریان، پژمان جمشیدی، میترا حجار، گوهر خیراندیش، مسعود رایگان، حسن زارعی، علی شادمان، آزاده صمدی، مهسا طهماسبی، علی قربان زاده، رضا ناجی و سام نوری از جمله بازیگران این سریال هستند.

«دیوار به دیوار ۲» ادامه داستان پنج خانواده را روایت می کند که به خانه جدید نقل مکان کرده‌اند و پس از مستقر شدن با ماجراهای مختلفی روبرو می شوند.

شبکه پنج

«هیأت مدیره» به کارگردانی مازیار میری و تهیه کنندگی مهران رسام سریال نوروزی شبکه پنج (تهران) است.  

سریال هیات مدیره قرار بود در سی قسمت تولید و پخش شود که به سفارش شبکه پنج در ١٠٠ قسمت تولید خواهد شد و پخش این سریال تا اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

حدیث میرامینی، احسان کرمی، امیررضادلاوری، رابعه مدنی، الیکا عبدالرزاقی، لیلی رشیدی،   زهرا داوود نژاد، کمند امیرسلیمانی، رحیم نوروزی، فرید سجاد حسینی، ثریا قاسمی، مریم امیرجلالی، فریده سپاه منصور و... بازیگران «هیات مدیره» هستند که جلوی دوربین رفته اند و به تازگی مسعود کرامتی نیز به جمع بازیگران سریال پیوسته است.

داستان سریال هیات مدیره به زندگی زوج جوانی می پردازد که با نقل مکان به ساختمانی جدید درگیر اتفاقات تازه ای می شوند.

لوکیشن اصلی این سریال در منطقه چیتگر واقع شده است و لوکیشن های دیگری در اطراف دریاچه چیتگر، دفتر املاک و... تصویربرداری شده است.

در این میان شبکه های دیگر سیما از جمله: «نسیم»، «جام جم»، «مستند»، «آی فیلم» و... نیز ویژه برنامه هایی را برای پخش در ایام نوروز در نظر گرفته اند که در میان همه آن ها قطعاً «دورهمی» با اجرای مهران مدیری پرطرفدارتر از سایر برنامه ها خواهد بود.

باید منتظر ماند و دید کدامیک از مجموعه سازان و برنامه سازان در نوروز ۹۷ می توانند نظرات مخاطبان را بیش از سایر سریال ها و برنامه ها به سوی خود جلب کنند و با اقبال مواجه شوند؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.