شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷

رئیس اسکار هم به رسوایی جنسی متهم شد

جان بیلی

سینماپرس: در تازه‌ترین نمونه از رسوایی‌های جنسی در هالیوود «جان بیلی» فیلمبردار سرشناس که تابستان گذشته به ریاست آکادمی علوم و هنرهای سینما انتخاب شد، در مظان اتهام قرار گرفت.

به گزارش سینماپرس، به نقل از هالیوود ریپورتر، جان بیلی رییس آکادمی علوم و هنرهای سینما متهم به آزار جنسی شد.

در تازه‌ترین نمونه از رسوایی‌های جنسی در هالیوود جان بیلی رییس آکادمی اسکار در مظان اتهام قرار گرفت.

جان بیلی فیلمبردار سرشناس هالیوود که تابستان گذشته به ریاست آکادمی علوم و هنرهای سینما انتخاب شد، در سه شکایت جداگانه به آزار جنسی متهم شده است.

این شکایت به دست آکادمی علوم و هنرهای سینما رسیده و تحقیقات در این باره آغاز شده است.

اگر این شکایت منجر به استعفای بیلی شود، لوییس بورول چهره‌پرداز کهنه‌کار به صورت موقت سرپرست آکادمی خواهد شد. بورول اکنون معاون بِیلی در آکادمی است.

پیش از این آکادمی اسکار با افراد متهم به آزار جنسی برخورد تندی داشته است. هاروی وِینستِین درست ۱۰ روز پس از افشاگری‌های روزنامه‌ نیویورک تایمز از آکادمی اخراج شد. کیسی افلک نیز به دلیل پرونده آزار جنسی مربوط به سال ۲۰۱۰ از حضور در نودمین دوره اسکار و اهدای جایزه محروم شد.

در ماه دسامبر نیز آکادمی قوانینی تصویب کرد که بر اساس آن برای هر گونه آزار، توهین و تبعیض، با اعضای آکادمی برخورد خواهد شد.

بر اساس قوانین تازه آکادمی، هر گونه اتهامی علیه اعضا در کمیته عضویت و مدیریت آکادمی بررسی خواهد شد. پس از بررسی اگر اتهام معتبر شناخته شود، اعضای هیات مدیره آکادمی نحوه برخورد با عضو مورد اتهام را تعیین خواهد کرد.

بیلی فیلمبردار کهنه‌کار پس از شریل بون آیزاکس برای یک دوره چهار ساله به ریاست آکادمی علوم و هنرهای سینما برگزیده شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.