یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

تشریح برنامه های نوروزی شبکه افق

جواد رمضان‌نژاد

سینماپرس: جواد رمضان نژاد مدیر شبکه افق بیان کرد: ویژه برنامه تحویل سال شبکه افق با عنوان «باز کن پنجره را» ۲۹ اسفندماه از حوالی ساعت ۱۶ تا ۲۰ روی آنتن می‌رود.

به گزارش سینماپرس، جواد رمضان‌نژاد با اشاره به تدارک گسترده شبکه افق سیما برای ایام نوروز اظهار کرد: بر این اساس چندین مجموعه مستند به همراه مستندهای تک قسمتی، برنامه‌های ترکیبی، مستند مسابقه و میان برنامه‌هایی متناسب با حال و هوای نوروز، برای پخش از شبکه افق آماده شده‌اند.

وی افزود: ویژه برنامه تحویل سال شبکه افق با عنوان «باز کن پنجره را» را ۲۹ اسفندماه از حوالی ساعت ۱۶ تا ۲۰ روی آنتن می‌رود.

مدیر شبکه افق با بیان اینکه راحله امینیان اجرای این ویژه برنامه را بر عهده خواهد داشت گفت: جمعی از هنرمندان شامل خوانندگان جوان و بازیگران سینما و تلویزیون ایران و نیز هنرمندانی از کشور لبنان، نویسندگان، قهرمانان ورزشی، عوامل سینما و ... از جمله مهمانان بخش‌های مختلف «باز کن پنجره را» هستند.

رمضان‌نژاد با بیان اینکه برنامه «باز کن پنجره‌ را» به عطر شهدا معطر خواهد بود گفت: بر این اساس از در قالب گفت وگوی استودیویی و میان برنامه، با خانواده برخی از شهدای مدافع وطن و مدافع حرم گفت وگو می شود.

مدیر شبکه افق خاطرنشان کرد: میان‌برنامه‌هایی با موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی و نیز امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاه نیز در این برنامه به نمایش در می آیند.

وی گفت: از ۲۷ اسفندماه تا سیزدهم فروردین ماه سال آینده، شاهد پخش زنده ویژه برنامه راهیان نور از شبکه افق خواهیم بود؛ این برنامه از محل یادمان‌های دوران دفاع مقدس، هر روز از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷ به صورت زنده پخش خواهد شد.

مدیر شبکه افق به دیگر برنامه های نوروزی شبکه افق اشاره و خاطرنشان کرد مستند مسابقه «هفت روز و هفت ساعت» در ۱۴ قسمت ۵۲ دقیقه‌ای با تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید ابوطالب طی ایام نوروز روی آنتن می‌رود. در این مجموعه شاهد حضور بازیگران سینما و تلویزیون از ایران و لبنان خواهیم بود که در ۶ گروه به رقابت می‌پردازند و یک گروه داوری نیز بر کار آنها نظارت می‌کند.

رمضان‌نژاد با بیان اینکه پروژه بین‌المللی «هفت روز و هفت ساعت» یک مسابقه رالی جذاب و دیدنی با حضور هنرمندانی از ایران و لبنان است، گفت: تولید این رالی هیجان‌انگیز و جذاب در لوکیشن‌های داخل و خارج از کشور صورت گرفته و از یکم تا چهاردهم فروردین ماه سال ۱۳۹۷ هر شب ساعت ۲۱ روی آنتن می رود، ضمن اینکه بازپخش آن هم در دو ساعت مختلف صورت می گیرد و علاقمندان می توانند در ساعت های ۹ و ۱۳:۳۰ روز بعد این مستند مسابقه را از شبکه افق تماشا کنند.

وی ادامه داد: «هفت روز و هفت ساعت» در عین جذابیت های بصری و حضور سلبریتی ها، به پیوندهای تاریخی و اجتماعی میان مردم ایران و لبنان و تاثیر فرهنگ مقاومت بر دو ملت می پردازد.

مدیر شبکه افق به مجموعه‌های مستند نوروزی اشاره کرد و افزود: دو مجموعه مستند برای پخش از شبکه افق در نظر گفته شده است؛ «شما که غریبه نیستید» مستندی است درباره افراد شاخص جامعه و پشت صحنه زندگی آنها که در هر قسمت شاهد حضور یک چهره شاخص هستیم.

وی ادامه داد: بازیگران مشهور سینما و تلویزیون، مجریان شاخص شبکه‌های مختلف، پیشکسوتان عرصه‌های گوناگون و دیگر نامداران ایرانی در سطح ملی و بین‌المللی همچون هادی عامل، جواد انصافی، علی اوسیوند، آریا عظمی نژاد، مهران رجبی، عباس شیرخدا، ابراهیم شفیعی، حسن اکلیلی، علیرضا دلبریان، بیوک میرزایی، شهرام شکیبا، سیاوش مفیدی و ماشاالله شاه مرادی زاده، افرادی هستند که در این مجموعه مستند به زندگی آنها اشاره می شود؛ تهیه کنندگی «شما که غریبه نیستید» را عبدالله حاجی محمدی بر عهده دارد که همزمان با نوروز ۹۷ در ۱۳ قسمت، هر شب ساعت ۱۹ روی آنتن خواهد رفت و تکرار آن هم ساعت ۲۳ همان شب پخش می‌شود.

رمضان‌نژاد با اشاره به تولید سری جدید مجموعه مستند «سیم آخر» به عنوان دیگر برنامه نوروزی شبکه افق گفت: در این مجموعه با تهیه‌کنندگی احسان فولادی‌فر، مشاغل سخت معرفی می‌شوند و با کسانی که به آن کارها اشغال دارند گفت‌وگو شده است؛ این مجموعه هر روز ساعت ۱۹:۳۰ و تکرار آن ساعت ۶:۰۰ روز بعد پخش خواهد شد.

مدیر شکبه افق خاطرنشان کرد: در کنار این برنامه‌ها، مجموعه‌ای از مستندهای فاخر متناسب با ایام نوروز هم برای پخش از شبکه افق در نظر گرفته شده‌اند؛ پل معلق، عشق به سبک دیکتاتور، ارمغان، تش و چاله، ۲۸۰ روز، یوسف قم عزیز تایلند، برنج دم سیاه اصل، مولینه، صاد مثل صدا، من تنها و قصر قند برخی از این مستندها هستند که هر روز ساعت ۱۸ شاهد پخش آنها از شبکه افق خواهیم بود و تکرار آن ها هم ساعت ۸:۰۰ روز بعد روی آنتن می‌رود.

وی با بیان اینکه سری جدید برنامه ترکیبی «مجازیست» که سری نخست آن نوروز سال گذشته روی آنتن رفت هم در کنداکتور پخش نوروزی شبکه افق قرار گرفته است تصریح کرد: این برنامه به آسیب‌شناسی رفتاری کاربران ایرانی در فضاهای مجازی اختصاص دارد و در هر قسمت یکی از موضوعاتی که در این زمینه دارای اهمیت هستند مانند حریم خصوصی روزمره نگاری، طنز، خبر در فضای مجازی، شعر و ادبیات و ویدئوسازی مورد بحث قرار می‌گیرد؛ گفت‌وگو با کارشناسان و فعالان فضای مجازی، دوربین مخفی، نمایش و وله‌های گرافیکی از جمله بخش‌های این مجموعه با تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسن حبیب‌زاده است.

رمضان‌نژاد زمان پخش این برنامه را هر شب ساعت ۲۲ دانست و افزود: تکرار مجازیست هم روز بعد ساعت ۳:۰۰ بامداد پخش خواهد شد.

مدیر شبکه افق ادامه داد: در ایام عید نوروز، گلچینی از سری نخست برنامه «نوآوران» معرفی نخبگان و مخترعان ایرانی و جدیدترین دستاوردهای علمی و فناورانه آنها که با استقبال مخاطبان مواجه شده است، روی آنتن شبکه افق برود؛ این برنامه هر روز ساعت ۱۲ پخش خواهد شد؛ همچنین قرار است بازپخش سری نخست مستند مسابقه «ناهار فامیلی» که در چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم به عنوان بهترین مسابقه تلویزیونی انتخاب شد، هر روز ساعت ۱۷ و تکرار آن ساعت ۱۳:۳۰ روز بعد روی آنتن برود.

وی با اشاره به بازپخش ۱۳ قسمت منتخب برنامه تلویزیونی «جهان آرا» طی ایام نوروز عنوان کرد: علاقمندان به این برنامه می‌توانند هر شب ساعت دوازده و نیم، بیننده «جهان آرا» باشند.

رمضان‌نژاد گفت: ۱۳ فیلم سینمایی خارجی هم طی نوروز ۹۷ از شبکه افق پخش خواهد شد؛ عملیات مرداب، شکارچی انسان، غلاف تمام فلزی، تسخیرناپذیران، هری تریسی؛ آخرین عضو گروه خشن، بلید رانر، زندان، وال استریت، مردم معمولی، رقصنده با گرگ‌ها و اینک آخرالزمان ۱۳ فیلم سینمایی هستند که برای پخش در نظر گرفته شده‌اند.

وی با بیان اینکه قرار است طی ۱۳ برنامه، پشت صحنه‌ای از آثار سینمایی ابراهیم حاتمی‌کیا در شبکه افق روی آنتن برود عنوان کرد: این برنامه هر شب از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱ پخش می‌شود و تکرار آن هم ساعت ۴ بامداد روز بعد پخش خواهد شد.

مدیر شبکه افق در پایان با اشاره به سریال نوروزی شبکه افق در ایام نوروز خاطرنشان کرد: بازپخش سریال تلویزیونی «پایتخت ۵» هر شب ساعت ۲۳:۳۰ و تکرار آن ساعت ۱۴:۳۰ روز بعد روی آنتن شبکه افق می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.