شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

نظر سینماگران درباره مشکلات اقتصادی و ناکارآمدی دولت/۳

زند: گران شدن ارز و اقلام ضروری زندگی مردم هیچ تناسبی با میزان درآمدشان ندارد/ مردم از دستاوردهای برجام هیچ چیز ندیده اند

امیرمحمد زند

سینماپرس: امیرمحمد زند بازیگر سینما و تلویزیون در پی افزایش بی رویه نرخ ارز، ایجاد رکود در جامعه و مشکلات شدید اقتصادی با انتقاد از مسئولان دولتی گفت: گران شدن اقلام ضروری زندگی مردم هیچ تناسبی با میزان درآمدشان ندارد و من نمی دانم بر چه اساسی روز به روز نرخ همه چیز در کشور ما بالا می رود از عوارض خروج از کشور و ارز گرفته تا گوشت و مرغ و برنج و هزینه درمان و دارو و بهداشت!

بازیگر سریال تلویزیونی «ستایش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: افزایش نرخ کالاها باید با سطح درآمد کلی جامعه تناسب و همخوانی داشته باشد اما متأسفانه ما شاهد هیچ تناسبی در این راستا نیستیم به نحوی که میزان درآمد مردم هیچ افزایشی پیدا نمی کند اما هزینه اقلام ضروری و زندگی روز به روز بالاتر می رود و گرانی سرسام آور زندگی مردم را فلج کرده است.

وی ادامه داد: متأسفانه گرانی روز به روز همه اجناس و به خصوص افزایش بی رویه نرخ ارز، طلا و سکه، عوارض خروج از کشور و... خلف وعده شخص رئیس جمهور محترم است. این اتفاقات قطعاً پیروی وعده هایی نیست که آقای رئیس جمهور در زمان کاندیداتوری شان به مردم داده بودند؛ مردم امروزه بیش از هر زمان دیگری منتظر هستند تا فواید برجام را ببینند اما تاکنون متأسفانه از دستاوردهای برجام هیچ چیز ندیده اند و این عدم حصول نتیجه جامعه را دچار ناراحتی کرده است.

بازیگر فیلم سینمایی «اتوبوس شب» خاطرنشان کرد: بنده خوشبختانه چون تاکنون از هیچ کاندیدایی حمایت نکردم امروز عذاب وجدان ندارم؛ من همیشه عقیده داشته و دارم که به عنوان یک هنرمند نباید از کاندیدای خاصی حمایت کنم چرا که کار من بازیگری است و من اجازه دارم کار خودم را انجام بدهم نه اینکه در مسائل سیاسی مداخله کنم. البته همیشه به عنوان یک شهروند رأی داده ام و در انتخابات شرکت کرده ام اما هیچ گاه حمایتی از هیچ یک از کاندیداهای محترم نداشته ام و به همین دلیل هم نباید در محضر مردم پاسخگوی مشکلاتی که امروزه در کشور وجود دارد باشم.

زند تأکید کرد: توقع بنده از مسئولان و شخص آقای رئیس جمهور مثل همه توقعاتی است که سایر مردم دارند؛ ما رفاه و آرامش اقتصادی می خواهیم. قطعاً اگر حال همه مردم خوب باشد حال ما هم خوب است. مشکلات اقتصادی حتماً هنرمندان را بیش از سایر اقشار آزرده می کند چرا که آن ها در چشم هستند و مردم زندگی آن ها را می بینند و اگر یک هنرمند دچار مشکلات اقتصادی باشد برایش معذوریت های بیشتری به وجود می آید از همین رو از همه دولتمردان و مسئولان تقاضا داریم که تمام تلاش شان را برای بهبود این شرایط بغرنج بکنند.

این بازیگر در پایان این گفتگو افزود: امیدوارم هیچ خانواده ای در کشورمان دچار سرگردانی در تأمین مایحتاج اولیه زندگی اش نباشد و همه مردم بتوانند در یک رفاه و آرامش نسبی زندگی کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.