سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

سینماگران؛ مشکلات اقتصادی و ناکارآمدی دولت!

انتقاد به سوء استفاده دولتمردان از هنرمندان و وضعیت اقتصادی آشفته کشور/ وقتی وعده های برجامی پوچ است

بوبانی-افشارزاده-صبرکن-عباسی-زند

سینماپرس: تعدادی از اهالی سینمای کشور در پی افزایش بی رویه نرخ ارز، ایجاد رکود در جامعه و مشکلات شدید اقتصادی با انتقاد از عملکرد دولت دوازدهم تأکید کردند: مسئولان در حال سوء استفاده کردن از هنرمندان و آحاد افراد جامعه هستند و وضعیت اقتصادی برای مردم ملال آور شده است؛ بخشی از هنرمندان نیز با اعلام ندامت شان برای حمایت از حسن روحانی از وی خواستند صداقت پیشه کند!

به گزارش خبرنگار سینماپرس افزایش قیمت دلار که صراف‌ها و فعالان بازار عامل اصلی آن را بانک مرکزی می‌ دانند طی هفته های اخیر پیامدهای بسیار گسترده ای در ایران داشت و بازتاب اخبار آن در شبکه های خبری مختلف جهان نیز فراتر از تصور بود.

علاوه بر گرانی ارز، افزایش عوارض خروج از کشور و... مدت ها است که علیرغم شعارها و وعده های مسئولان دولت تدبیر و امید رکود فزاینده، بیکاری گسترده و ناامیدی عظیمی در جامعه دیده می شود. گران شدن اقلام و کالاهای ضروری در حالی است که نرخ دستمزدها و درآمدهای مردم هیچ تناسبی با افزایش نرخ کالاها حتی در حوزه بهداشت و سلامت ندارد و همین باعث شده تا هر روز تعداد بیشتری از مردم به دلیل بی تدبیری های دولت زیر خط فقر بروند.

گسترده شدن ابعاد این اتفاقات ناخوشایند تا به آنجا رسیده که بسیاری از هنرمندان با انتشار متن هایی در صفحات و کانال های شخصی خود در فضای مجازی برای آنکه از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرده بودند اعلام برائت کردند!

یکی از اولین هنرمندانی که با انتشار یک متن در اینستاگرام خود از حسن روحانی انتقاد کرد، حمید فرخ نژاد بود. فرخ نژاد با بیان اینکه «آقای روحانی به خاطر حمایت از شما آبرویی برای من پیش مردم نمونده»، انتقاد خود را از رئیس جمهور اعلام کرد. محسن افشانی نیز یکی دیگر از هنرمندانی بود که با انتشار یک ویدیو از خود به عذرخواهی از مردم برای حمایت از حسن روحانی در ایام انتخابات پرداخت. محمدعلی آهنگران هم  از دعوت مردم به انتخاب روحانی استغفار کرد!

بسیاری دیگر از هنرمندان و ورزشکاران و چهره های شناخته شده کشور نیز با انتقاد خود از وضعیت آشفته اقتصادی کشور شخص رئیس جمهور را مورد انتقادات شدید خود قرار دادند.

در همین رابطه با ۵ تن از سینماگران کشور خانم ها: مریم بوبانی، مهشید افشارزاده و مهوش صبرکن و آقایان: پیمان عباسی و امیرمحمد زند به گفتگو پرداختیم که ماحصل این گفتگوها برای اطلاع بیشتر مخاطبان گرامی در ذیل نقل شده است.

بوبانی: مسئولان در حال سوء استفاده کردن از هنرمندان و آحاد افراد جامعه هستند/ به جای وعده دادن عملگرا باشید

مریم بوبانی بازیگر سینما و تلویزیون در پی افزایش بی رویه نرخ ارز، ایجاد رکود و تورم در جامعه و مشکلات شدید اقتصادی با انتقاد از مسئولان دولتی گفت: مسئولان در حال سوء استفاده کردن از هنرمندان و آحاد افراد جامعه هستند و سوء استفاده آن ها تنها از هنرمندان نیست، آن ها زمانی که به رأی مردم احتیاج دارند وعده های فراوان می دهند اما بعد به راحتی آن وعده ها را از یاد می برند. متأسفانه شرایط کنونی به شکلی شده که مسئولان وقتی به اهداف خودشان می رسند دیگر حرف ها و وعده های شان را به یاد نمی آورند و به این همین دلیل می توان بر این امر صحه گذاشت که آن ها از عموم افراد جامعه و ملت سوء استفاده می کنند. این اتفاق تنها منحصر به هنر و هنرمندان نیست.

افشارزاده: سیاسیون با ترفند هنرمندان را به سوی خود جذب می کنند اما زمانی که به مقام می رسند وعده هایی که به آن ها داده اند را فراموش می کنند!

مهشید افشارزاده بازیگر و کارگردان سینما در پی افزایش بی رویه نرخ ارز، ایجاد رکود و تورم در جامعه و مشکلات شدید اقتصادی با انتقاد از مسئولان دولتی گفت: در کشورهای جهان سوم سیاسیون با ترفند هنرمندان را به سوی خود جذب می کنند اما زمانی که به مقام می رسند وعده هایی که به آن ها داده اند را فراموش می کنند و نه تنها هیچ توجهی به خواسته ها و دغدغه های هنرمندان ندارند بلکه دیگر حتی جواب سوألات آن ها را نیز نمی دهند و به همین دلیل است که در این اواخر هم علیرغم اعتراضات متعدد هنرمندان و اهالی سینما نسبت به تورم و گرانی ارز و افزایش نرخ عوارض خروج از کشور و... کسی به آن ها توجهی نکرد. ما همواره شاهد آن هستیم که برخی از هنرمندان به دلیل حساسیت شان نسبت به وضعیت سیاسی و فرهنگی کشور در مقاطع مهم و حساس تاریخی از کاندیدهای مورد نظرشان برای انتخابات های مختلف حمایت می کنند و به واسطه حمایت آن ها بسیاری از مردم به آن کاندیدا رأی می دهند؛ در نقطه مقابل هم هنرمندانی وجود دارند که به سیاست کاری ندارند و تمام تلاش شان این است که در هر دولتی کار داشته باشند و اصلاً فعالیت سیاسی نداشته باشند.

زند: گران شدن ارز و اقلام ضروری زندگی مردم هیچ تناسبی با میزان درآمدشان ندارد/ مردم از دستاوردهای برجام هیچ چیز ندیده اند

میرمحمد زند بازیگر سینما و تلویزیون در پی افزایش بی رویه نرخ ارز، ایجاد رکود و تورم در جامعه و مشکلات شدید اقتصادی با انتقاد از مسئولان دولتی گفت: گران شدن ارز و اقلام ضروری زندگی مردم هیچ تناسبی با میزان درآمدشان ندارد و من نمی دانم بر چه اساسی روز به روز نرخ همه چیز در کشور ما بالا می رود از عوارض خروج از کشور و ارز گرفته تا گوشت و مرغ و برنج و هزینه درمان و دارو و بهداشت! افزایش نرخ کالاها باید با سطح درآمد کلی جامعه تناسب و همخوانی داشته باشد اما متأسفانه ما شاهد هیچ تناسبی در این راستا نیستیم به نحوی که میزان درآمد مردم هیچ افزایشی پیدا نمی کند اما هزینه اقلام ضروری و زندگی روز به روز بالاتر می رود و گرانی سرسام آور زندگی مردم را فلج کرده است.

عباسی: آقای رئیس جمهور، دیگه دروغ نگو!/ فلج شدن بخش اقتصادی کشور و بسته شدن فضای فرهنگ باعث ناراحتی شدید همه ماست

 پیمان عباسی فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون در پی افزایش بی رویه نرخ ارز، ایجاد رکود و تورم در جامعه و مشکلات شدید اقتصادی با انتقاد از مسئولان دولتی گفت: تنها حرفی که امروز با آقای حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور کشور دارم این است که آقای رئیس جمهور لطفاً دیگه به ما دروغ نگو! علت حمایت بنده و امثال بنده از شخص آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری وعده های ایشان برای بازتر شدن فضای فرهنگی و اجتماعی بود اما متأسفانه یکی از اولین قدم هایی که ایشان برداشتند این بود که فضای فرهنگی را بستند و متأسفانه آزادی عمل در عرصه فرهنگی کشور از بین رفت.

صبرکن: معضلات شدید اقتصادی، بیکاری و تورم گریبان کل مردم را گرفته است/ آقایان مشکلات مان را حل کنید!

مهوش صبرکن بازیگر سینما و تلویزیون در پی افزایش بی رویه نرخ ارز، ایجاد رکود و تورم در جامعه و مشکلات شدید اقتصادی با انتقاد از مسئولان دولتی گفت: معضلات شدید اقتصادی، بیکاری و تورم گریبان کل مردم را گرفته است و متأسفانه هیچ فریادرسی هم برای توجه به این معضلات و مشکلات پیدا نمی شود و ما شاهد وضعیت بسیار وخیمی هستیم. قبل از مسأله گرانی ناگهانی و سرسام آور ارز و افزایش نرخ عوارض خروج از کشور و امثالهم هم ما شاهد مشکلات شدید اقتصادی در بدنه کشور و جامعه بودیم؛ مسأله بسیار مهم بیکاری یکی از مسائلی است که گریبان یکایک خانواده ها را گرفته و متأسفانه این معضل مهم علیرغم تمامی اهمیتی که دارد به طور کلی از نظر مسئولان نادیده گرفته شده و کسی توجهی به آن ندارد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.