دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

نظر سینماگران درباره مشکلات اقتصادی و ناکارآمدی دولت/۵

صبرکن: معضلات شدید اقتصادی، بیکاری و تورم گریبان کل مردم را گرفته است/ آقایان مشکلات مان را حل کنید!

مهوش صبرکن در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: مهوش صبرکن بازیگر سینما و تلویزیون در پی افزایش بی رویه نرخ ارز، ایجاد رکود در جامعه و مشکلات شدید اقتصادی با انتقاد از مسئولان دولتی گفت: معضلات شدید اقتصادی، بیکاری و تورم گریبان کل مردم را گرفته است و متأسفانه هیچ فریادرسی هم برای توجه به این معضلات و مشکلات پیدا نمی شود و ما شاهد وضعیت بسیار وخیمی هستیم.

بازیگر فیلم سینمایی «در مسیر تندباد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: قبل از مسأله گرانی ناگهانی و سرسام آور ارز و افزایش نرخ عوارض خروج از کشور و امثالهم هم ما شاهد مشکلات شدید اقتصادی در بدنه کشور و جامعه بودیم؛ مسأله بسیار مهم بیکاری یکی از مسائلی است که گریبان یکایک خانواده ها را گرفته و متأسفانه این معضل مهم علیرغم تمامی اهمیتی که دارد به طور کلی از نظر مسئولان نادیده گرفته شده و کسی توجهی به آن ندارد.

وی ادامه داد: این معضلات به حوزه فرهنگ و هنر، سینما و تلویزیون هم کشیده شده به نحوی که یا ما دائماً بیکار هستیم یا اینکه اگر هرزگاهی کاری به ما می خورد تهیه کنندگان پروژه ها دستمزدها و پول های ما را نمی دهند و چک های شان پاس نمی شود؛ این اتفاقات طی یکی دو سال اخیر به شدت رو به فزونی گذاشته و متأسفانه هیچ تدبیری هم از سوی مسئولان ذیربط برای عبور از این بحران تاکنون صورت نگرفته و ما روز به روز دچار نزول و افول بیشتری می شویم.

بازیگر سریال تلویزیونی «یوسف پیامبر (ع)» خاطرنشان کرد: هنرمندان که همواره باید در یک شرایط آرام زندگی کنند به واسطه بی تدبیری های مداوم مسئولان هی سر دوانده می شوند و متأسفانه من شاهد آن بودم که در همین اواخر بسیاری از اهالی سینما که جوان بوده و تازه ازدواج کرده بودند به دلیل مشکلات شدید اقتصادی ناچار به جدایی شده اند؛ این ضربه به زندگی ها و سرمایه های کشور به هیچ عنوان قابل بخشش نیست و من نمی دانم چرا همه مسئولان فقط حرف می زنند و کسی پیدا نمی شود که به طور جدی معضلات ما را حل کند؟

صبرکن تأکید کرد: ما هم مثل همه مردم ایران در حال خون دل خوردن هستیم؛ امیدوارم مسئولان دولتی نیم نگاهی به شرایط دشوار و بغرنج زندگی یکایک مردم کشور و هنرمندان داشته باشند و ما بتوانیم از این بحران عبور کنیم. مردم کشور ما لایق بهترین ها هستند و مسئولان نباید این چنین بی تفاوت از کنار مشکلات و معضلاتی که زندگی های آن ها را در خطر قرار داده رد شوند و توجهی به آن ها نکنند. من می خواهم به یکایک مسئولان بگویم آقایان مشکلات مان را حل کنید و نگذارید که وضعیت از این بدتر شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.