شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳

رییس سازمان سینمایی با حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر:

بخش ملی و جهانی جشنواره فیلم فجر جدا می مانند / اظهارنظر درباره دبیر دوره بعد

حیدریان - میرکریمی

سینماپرس: محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی به همراه سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر شنبه اول اردیبهشت ماه با حضور در پردیس چارسو از بخش های مختلف سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر بازدید کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی حیدریان در مورد سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: وقت آن رسیده که سینمای ایران فراتر از حضور در جشنواره های دیگر خودش هم به طور مستقل در جهان حضور داشته باشد و دیگر نباید تنها به عنوان تکمیل کننده جشنواره های خارجی باشیم بلکه باید جشنواره ای جهانی و مستقل داشته باشیم.

وی تصریح کرد: قاعدتاً این نقش را باید از منطقه و با ایجاد هم‌افزایی بین سینماگران منطقه شروع کنیم و بعد این حرکت را در جهان توسعه دهیم.

رییس سازمان سینمایی درباره تفکیک بخش جهانی و ملی جشنواره فیلم فجر و اینکه آیا این تفکیک با توجه به وضعیت اقتصادی کشور باقی می ماند، گفت: نگران نباشید. ما روز به روز نقش بیشتری در دنیا ایفا می کنیم و برای اینکه جایگاه درستی در جهان پیدا کنیم از هزینه در جای درست نمی هراسیم بلکه باید به این موضوع دقت کنیم که چگونه خرج کنیم.

وی با بیان اینکه  در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر نیز بخش ملی و بین الملل جداگانه برگزار خواهند شد، اظهار کرد: تلاش می کنیم سال آینده این نقش جهانی را پُررنگ تر ایفا کنیم.

حیدریان در مورد انتصاب دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر در سال آینده گفت: سیدرضا میرکریمی خیلی برای جشنواره جهانی فیلم فجر زحمت کشیده است و نقش تعیین کننده ای بر دوشش بوده است و ان‌شاالله این نقش را ادامه خواهد داد.

وی در پایان در مورد انتصاب دبیر بخش ملی جشنواره فیلم فجر نیز بیان کرد: فعلاً بنایی بر تغییر نداریم و جلسه‌ای قبل از سال جدید داشتیم و این جلسات در سال ادامه خواهد داشت و در هر حال نهایی کردن بخش‌های جشنواره هستیم.

نظرات

  • رضا ۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۰۹:۰۵
    0 0
    جای تاسف است که جشنواره یک کشور محل خودنمایی چرک سلبیریتی ها باشد و ندانم کاری و نابلدی به جایی برسد که با حضور چهار تا چهره آن هم با وعده حضور در فیلم بعدی جناب کارگردان مدیر شده و محفل باز، تمام کاستی ها و ناتوانی ها لاپوشانی شود. تاسف بخوریم که هیچ چیزمان درست نیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.