یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰

انتقاد از بی توجهی سیما به برنامه های شاد معارفی

تصویر تلویزیون

سینماپرس: یک منتقد با انتشار یادداشتی از تمرکز برنامه ها و سریال ها بر غم و اندوه و ... و بی توجهی به امید، شادی و توکل ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش سینماپرس، «جبار آذین» در یادداشتی آورده است: مدتهاست صداوسیما راه خود را که راه یک رسانه به راستی ملی است، گم کرده و با بی‌اعتنایی به خواسته‌های مردم، هنرمندان و برنامه‌سازان حرفه‌ای را بیرون دروازه این سازمان نگهداشته و دریک فضای بسته و محدود با خودی‌ها نان بیار، کباب ببر، بازی می‌کند و نتیجه بازی‌های آنها هم تولید و پخش برنامه‌ها، فیلم‌ها و مجموعه‌های سطحی و ضعیف است که ریزش هرچه بیشتر مخاطب را در پی داشته است.

این بلبشو در مناسبت‌های ملی، مذهبی و اجتماعی بیشتر به چشم می‌آید. به گونه‌ای که برنامه‌ها و سریال‌های مناسبی که از نظر مضمون و محتوا با مناسبت‌ها همخوان باشند، تولید و ارائه نمی‌شود و اگر مواردی هم دیده شود، آنقدر ضعیف و غیرحرفه‌ای است که قابل تحمل نیست. یا در ماه رمضان، برنامه‌هایی مانند خندوانه پخش می‌شود که تلاش می‌کند بیننده را بخنداند ولی آن هم هیچ ربطی به ماه رمضان ندارد. در واقع آنچه مخاطب در سیما می‌بیند، عمدتا یکسری برنامه‌ها و تولیدات سطحی و سلیقه‌ای نامناسب است. این اوضاع نشان دهنده آن است که سازمان یادشده هنوز هم تفاوت برنامه سازی برای ایام عزا و شادی رانمی داند و آنچه به خورد مخاطب می‌دهد، سخت ناپسند است.

به عنوان نمونه، در ایام شادی‌های نوروزی مخاطب چیزی نمی‌بیند و اکنون که ماه مبارک رمضان و ایام خودسازی با تکیه بر امید و شادی و توکل الهی است، از برنامه‌ها و سریال‌هایش، غم و اندوه و مرگ و میر می‌بارد.

صدالبته خوب است که در این روزها بیشتر به خودسازی، ارتباط با خدا و عبادت و نیایش باشیم و یاد گرفتارها، مظلوم‌ها و فقرا کنیم، ولی این مهم با نمایش و شعار و کلیشه تحقق نمی‌یابدکه با تولید و اجرای برنامه‌های مناسب جامعه پسند به واقعیت می‌رسد.  

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.