-
۱۴۰۳-۰۲-۲۳ ۱۱:۰۶
«ابراهیم فروزش» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
جا افتادن واژههای مَندرآوردی در کلام آحاد افراد جامعه جای تأسف دارد/ «هنرمندان» باید دغدغه حراست و پاسداری از «فرهنگ و زبان فارسی» را داشته باشند
سینماپرس: ابراهیم فروزش کارگردان سینما در خصوص هجمه به زبان فارسی در تولیدات سینمایی و تلویزیونی گفت: در تمام تألیفات و کتاب هایی که منتشر می شود نویسندگان هرگز واژه های نادرست استفاده نمی کنند و حساسیت زیادی روی به کار بردن واژگان دارند اما فیلمنامه نویسان به دلیل بازار فروش و جنبه اقتصادی که مد نظرشان است توجهی به این موارد ندارند و بیشتر دنبال جذب مخاطب هستند.
-
۱۴۰۳-۰۲-۲۳ ۱۱:۰۶
تهیه کننده «بچه زرنگ» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
پرداختن به موضوع «کرونا» در سینما اهمیت ویژهای دارد/ «کالای سینمایی» میتواند ماندگار شده و در طول «تاریخ» به آن «استناد» شود
سینماپرس: ابوالفضل حاجتمند تهیه کننده سینما و تلویزیون که خود سابقه ساخت اثر در خصوص کرونا را در کارنامه اش دارد به بررسی کیفیت روایت جهاد مقابله با کرونا در سینما و تلویزیون پرداخت و در این باره با سینماپرس گفتگو کرد.
-
۱۴۰۳-۰۲-۲۳ ۱۱:۰۵
«عبدالله علیخانی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
متأسفانه برخی از «روابط عمومیها» تنها دنبال «شلوغ کاریهای رسانهای» هستند/ نیاز است که تدبیر جدیتری برای «تبلیغات فیلمهای سینمایی» داشته باشیم
سینماپرس: عبدالله علیخانی تهیه کننده پیشکسوت سینما در خصوص نقش روابط عمومی ها در اقتصاد هنر و سینما گفت: پرسشی که بنده از مدیران رسانه ملی دارم این است که مگر پفک و چیپس و لبنیات و... تجاری نیست که شما تبلیغات آن را از تلویزیون پخش می کنید؟ پس چرا وقتی نوبت به فیلم های تجاری می رسد این کار را انجام نمی دهید و حاضر نیستید تبلیغ آن ها را بکنید؟