کل اخبار:74
-
۱۳۹۷-۰۳-۱۶ ۱۳:۵۰
برخی ها بیش از ۶۰ درصد در سود یک فیلم سهیم هستند
سینماپرس: تهیه کننده فیلم "ناخواسته" گفت: «حوزه اکران ما امروز شاهد بیعدالتی هستیم که این بیعدالتی از طرف نهاد صنفی مربوطه اعمال شده است. این عوامل باعث میشود تا فیلمی مانند ناخواسته که از یک مشکل اجتماعی سخن میگوید چهار سال در پشت در اکران باقی بماند»
-
۱۳۹۷-۰۲-۰۸ ۱۲:۱۳
«ضیاءالدین دری»:
سینماگر ما کمدی نمیشناسد و صرفاً به شوخیهای اروتیک روی میآورد
سینماپرس: کارگردان سینما و تلویزیون گفت: خیلی از فیلمسازان، سینمای سخیف، لوده و به اصطلاح فیلمهای شونهتخمهمرغی را با سینمای کمدی اشتباه گرفتهاند. این فیلمسازان عامدانه دست روی مسائلی از جمله خطوط قرمزهای عرفی و شرعی میگذارند و میخواهند با بازی با آنها مخاطبان را به سینما بکشانند.
-
۱۳۹۷-۰۱-۱۷ ۱۱:۳۸
مقایسه تطبیقی میان آثار طنز سینما و تلویزیون ایران و جهان؛
وحیدزاده: دست و پای آثار کمدی و کمدی سازها بسته است!/ عباسی: سینمای کمدی ایران تنها مدیون خلاقیت های فردی عواملش است
سینماپرس: علی ناصری/ به بهانه زادروز مهران مدیری یکی از محبوب ترین کمدین ها و طنزپردازان سینما و تلویزیون ایران طی گفتگویی با ۲ سینماگر آقایان پیمان عباسی (فیلمنامه نویس) و ابراهیم وحیدزاده (کارگردان) مقایسه ای تطبیقی میان آثار طنز سینما و تلویزیون ایران و جهان داشتیم.
-
۱۳۹۶-۱۱-۲۰ ۱۱:۲۴
همراه با فجر سی و ششم/۸
«سوء تفاهم» برای «مصادره» «دارکوب»!/نگاهی به فیلم های هشتمین روز سی و ششمین جشنواره فجر در سینمای رسانه ها
سینماپرس: جمعه ۲۰ بهمن ماه هشتمین روز نمایش آثار جشنواره سی و ششم در سینمای رسانه ها است؛ در این روز فیلم سینمایی «مصادره» ساخته مهران احمدی در سانس ۱۴، فیلم سینمایی «سوء تفاهم» ساخته احمدرضا معتمدی در سانس ۱۷ و فیلم سینمایی «دارکوب» ساخته بهروز شعیبی در سانس ۲۰ برای اهالی رسانه و منتقدان به نمایش درخواهند آمد.
-
۱۳۹۶-۰۹-۳۰ ۱۱:۴۴
آینه بغل؛ اعتراضیِ بیخطر!
سینماپرس: در آینه بغل، جنس شیکتری از فیلمفارسی قبل از انقلاب را عرضه کرده است! ملغمهای است که همه نوع شوخیهای کلامی و رفتاری را در خود جای میدهد و برای هر ناهنجاریای که در سینمای فیلمفارسی قبل انقلاب وجود داشته است، سهمی بازکرده است.
-
۱۳۹۶-۰۹-۲۲ ۱۱:۳۸
بازیگری در سال ۳۰ کار دارد در حالیکه بسیاری از بازیگران خانه نشین اند
سینماپرس: بازیگر سریال "هشت بهشت" با انتقاد از نحوه انتخاب بازیگران و عدم توجه کافی به پیشکسوتان، درباره سینمای کمدی سال های اخیر گفت: من فکر میکنم که سینمای کمدی امروز ما اتفاق خوبی نیست بیشتر شو است. اینها میخواهند با هر کاری و به هر قیمتی تماشاگر را به سینما بیاورند. ساختن فیلم بر اساس جوک و لطیفه فیلم کمدی نمیشود.
-
۱۳۹۶-۰۹-۱۲ ۰۹:۴۲
محمدتقی فهیم:
فراری دادن مردم از سینما چیزی است که شبهروشنفکران به آن دامن زدهاند
سینماپرس: محمدتقی فهیم، منتقد باسابقه سینما گفت: «استقبال مردم از سینمای کمدی میتواند یک پیام مشخص داشته باشد و آن اینکه مردم از سینمای شبهاجتماعی با مضامین تلخ و ناامیدکننده خسته شدهاند.»
-
۱۳۹۶-۰۸-۲۶ ۱۲:۴۶
۲۵ فیلم قرن ۲۱ که از محبوبیت شان کاسته نمی شود (بخش اول)+ تصاویر
سینماپرس: در طول تاریخ فیلم های سینمایی بی نظیری در سبک های گوناگون ساخته شده اند. فیلم هایی که هدفشان تحریک انسان برای درک هر چه بهتر خود و جهان پیرامونش است یا نمونه هایی که در ژانر کمدی و فانتزی، از واقعیت های تلخ زندگی بشر پرده برداشته و باعث می شوند تا زندگی فرد برایش حکم یک کمدی درامِ همیشگی را پیدا کند.
-
۱۳۹۶-۰۵-۲۹ ۱۰:۱۶
میزگرد بررسی فیلم «فصل نرگس»/ بخش پایانی
صرف سرگرم کننده بودن کاذب مردم را به سمت سینمای هجو سوق داده است/ منتقدان و اهالی رسانه کمی منصف تر باشند
سینماپرس: نگار آذربایجانی کارگردانی فیلم سینمایی «فصل نرگس» همزمان با اکران جدیدترین اثر سینمایی تصریح کرد: امیدوارم منتقدان و اهالی رسانه کمی منصف تر باشند و با دیدگاه های بازتری فیلم ها را مورد بررسی قرار دهند. سینما برای من ارزشمند است و تأکید دارم اگر کسی سینما را برای درآمد و ثروت اندوزی می خواهد بهتر است سالن زیبایی راه اندازی کند!
-
۱۳۹۶-۰۵-۲۴ ۱۱:۳۲
میزگرد بررسی فیلم «فصل نرگس»/ بخش نخست
صباغ سرشت: در حال حاضر شاهد یک جنگ روانی شدید در سینما هستیم/ آذربایجانی: افراد روشنفکر به دلایل خرافی مانع از اهدای عضو نزدیکان شان می شوند
سینماپرس: عوامل فیلم سینمایی «فصل نرگس» که با موضوع اهدای عضو مدتی است روی پرده سینماها رفته با تأکید بر اینکه فیلم ما دغدغه زندگی دارد و می تواند منجر به فرهنگ سازی برای اهدای عضو در جامعه شود خواستار توجه بیشتر دستگاه ها و نهادهای مختلف دولتی به این نوع فیلم ها شدند و بر لزوم ساخت آثار مناسبی در این حوزه تأکید کردند و از سوی دیگر با انتقاد از مناسبات اکران فیلم در سینماهای کشور جریان سازی برخی از فیلم ها در رابطه با رکوردزنی های مکررشان را بازی های کثیف و روانی برشمردند و خواستار مداخله جدی دستگاه های ذیربط برای جلوگیری از این جریان شدند.
-
۱۳۹۶-۰۳-۲۶ ۰۴:۳۴
نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛
آذین: تکرار، کپی سازی و کلیشه پردازی جزو خصوصیات بارز «دو عروس» است
سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «دو عروس» به کارگردانی داوود موثقی گفت: تکرار، کپی سازی و کلیشه پردازی جزو خصوصیات بارز «دو عروس» است و موثقی با ساخت این فیلم ثابت کرده که همچنان جزو طرفداران پر و پا قرص سینمای فیلمفارسی است و در ساخته هایش با گرته برداری، به این نوع سینما ادای دین می کند!
-
۱۳۹۶-۰۲-۲۵ ۱۱:۰۱
جبار آذین و نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛
«آشوب»؛ کپی معمولی از فیلمفارسی، ملودرام های آبکی هندی با ترکیبی از کمدی های کلاسیک و مدرن آمریکایی!
سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «آشوب» جدیدترین اثر کاظم راست گفتار گفت: «آشوب» یک کپی معمولی از فیلمفارسی های قدیمی، ملودرام های آبکی هندی با ترکیبی جنگ مانند از کمدی های کلاسیک و مدرن آمریکایی است و قطعاً نمی تواند مخاطبان را از خود راضی کند!
-
۱۳۹۵-۰۴-۱۳ ۱۱:۳۵
نقد شفاهی فیلم های در حال اکران در گفتگو با آذین؛
«دراکولا» حاصل کپی کاری از روی فیلم های درجه چندم خارجی و آمریکایی و فیلمفارسی های منحط پیش از انقلاب است/ این فیلم مناسب تماشای خانواده های ایرانی نیست
سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با آغاز اکران فیلم سینمایی «دراکولا» به کارگردانی رضا عطاران گفت: جماعت سوداگری در سینمای کشور وجود دارند که آثاری سبک و سطحی را روانه بازار می کنند و جز سطحی نگری حرفی برای گفتن ندارند و فیلم جدید عطاران هم یکی از آن ها است در واقع «دراکولا» حاصل کپی کاری از روی فیلم های درجه چندم خارجی و آمریکایی و فیلمفارسی های منحط پیش از انقلاب است.
-
۱۳۹۴-۰۳-۲۸ ۱۸:۳۹
«منوچهر اکبرلو» و نقد فیلم«شهرام مکری»
«اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر» مخاطبان سینمای کمدی را دلزده می کند!
سینماپرس: منوچهر اکبرلو منتقد سینما پیرامون فیلم سینمایی «اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر» به کارگردانی شهرام مکری که به تازگی در سینماها اکران شده است گفت: از آنجا که نوع کمدی این فیلم در سینمای ایران رایج نبوده و نیست این فیلم مخاطبان سینمای کمدی را به شدت دلزده کرده و آن ها را برای همیشه از سالن های سینما دور می کند.