یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳

پیام معاون امور هنری به جشنواره تئاتر کودک

سیدمحمدمجتبی حسینی

سینماپرس: سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت ارشاد پیامی به مناسبت برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان صادر کرد.

به گزارش سینماپرس، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی که به مناسبت برگزاری بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت، ابراز امیدواری کرد که هنرمندان با الگوآفرینی و نشاط­‌بخشی، مشوق خانواده‌­هایی باشند که برای آموختن به تئاتر اعتماد کرده‌­اند.

در این این پیام آمده است: کودکانه، جهان را زیستن، آرمان و آرزویی است که ما را به شادی، دانایی و صلح، وعده می‌­دهد. تئاتر، جویایِ این جهان است و قابِ کوچکِ صحنه، کیمیایی ا­ست که «رنجِ خواستن» را به «گنجِ توانستن» بدل می­‌کند. اگر نامِ دیگرِ تئاتر، «دیگری اندیشی» باشد، دشوار است به کودکانی اندیشید که «غولِ خشم و خشونت»، «قلعه‌ شور و شوقشان» را تسخیر کرده است! دشوار است به کودکانی اندیشید که «اسبِ آرزوهایشان» در «هفت‌­خوانِ امید و آرزو» از نفس افتاده است! دشوار است به کودکانی اندیشید که در «غیبتِ لبخند»، «نقاشی‌­های غمگینی» دارند! دشوار است اما کودکانه جهان را زیستن، یعنی امید و امیدواری. 

جشنواره­ تئاتر کودک و نوجوان، در آزمونی دیگر و با حضور گروه­‌های ارجمند نمایشی بر آن است تا با طرح دغدغه‌­ها و دقیقه‌­های کودکان و نوجوانان این مرز و بوم، تکلیفِ تربیتی و نقشِ ترغیبی خود را ادا کند. امیدوارم هنرمندان عزیز در این دوره، با الگوآفرینی و نشاط­‌بخشی، مشوق خانواده­‌هایی باشند که برای آموختن به تئاتر اعتماد کرده­‌اند. برگزاری این جشنواره در سرزمین کهن همدان، نکوداشت ایرانیانی است که بنا به تمدن دیرین و تعالیم دینی، از دیرباز تاکنون، به اصالت خانوادگی و هویت اجتماعی معتقد و مقیّد بوده‌­اند. فروتنانه و به تعظیم، درودگوی خیرخواهی اصحاب جشنواره و خونگرمی اهالی همدان هستم.»

سیدسعید شاهرخی استاندار همدان نیز به بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در پیامی، تقارن جشن صدسالگی و ربع قرن جریان مداوم تئاتر کودک را تبریک گفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.