به گزارش سینماپرس، عبدالعلی علیعسکری رئیس سازمان صداوسیما در نشست مشترک با وزیر صمت و معاونین این وزارتخانه، با توجه به نامگذاری امسال به نام رونق تولید، از آمادگی رسانه ملی برای کمک همهجانبه به این وزارت در این باره خبر داد و گفت: در سال گذشته با وجود مأموریتهای صداوسیما برای بزرگداشت چهلسالگی انقلاب و مقابله با جنگ روانی دشمن برای حمایت از کالای ایرانی برنامههای متعددی ساختیم که منجر به گرایش بیشتر مردم به کالای ایرانی بود.
رئیس رسانه ملی با اشاره به تسهیلات تبلیغ کالاهای ایرانی در صداوسیما از راهاندازی شبکه ایران کالا برای حمایت از صنایع متوسط و کوچک یاد کرد و گفت: در این شبکه در حمایت از تولیدکنندگان داخلی نگاه حداکثری داشتهایم و تا کنون سالی 7هزار و 500 شرکت داخلی را بهطور رایگان به مردم معرفی کردهایم.
وی با بیان اینکه "در تمام بخشهای خبری اخبار رونق تولید را اطلاعرسانی کردهایم" توصیه کرد: وزارت صمت برای تبیین فعالیتهایش از قالبهای دیگر برنامهسازی نظیر سریالسازی و تولید برنامههای مستند بهره ببرد و برای آن تولید محتوا کند.
رئیس رسانه ملی در این نشست خواستار تشکیل کمیته مشترکی با وزارت صنعت، معدن و تجارت شد و گفت: وجه دیگر فعالیتهای رسانه ملی مطالبات مردم است که باید از رسانه ملی تبیین و پیگیری شود چراکه مهمترین وظیفه آن همزبانی با مردم است.
رئیس سازمان صداوسیما حمایت از تولیدکننده را موجب رونق تولید دانست و اعلام کرد: در زمینه رونق تولید رویکرد ما حمایت از تولیدکننده است. اخبار ویژه رونق تولید در دستور کار قرار خواهد گرفت، تولیدکننده موفق باید به مردم بهعنوان قهرمانی ملی معرفی شود و ما برای امسال جایگاه ویژه برای خبرهای حوزه تولید و تولیدکنندگان قائل خواهیم بود.
علیعسکری همچنین از آمادگی معاونت برونمرزی برای معرفی و تبلیغ کالای ایرانی در برنامههای شبکههای متعدد این معاونت خبر داد و گفت: باید برای تبیین پیشرفتها و معرفی کالاهای ایرانی از تمام قابلیتهای برنامهسازی و ظرفیت رسانه ملی در جلب نظر مخاطبان حوزه داخل و خارج کشور استفاده کرد.
برای فرهنگسازی در زمینه رونق تولید ملی نیازمند کمک صداوسیما هستیم
رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با اشاره به اهمیت این نشست بهعنوان قرارگاهی برای مقابله با جنگ اقتصادی گفت: جنگ اقتصادی امروز کشور توأم با جنگ روانی است و برای مقابله در این میدان حتماً باید به رسانه مجهز بود.
وی توجه به تولید ملی را راهکار حل مشکلاتی نظیر مسائل معیشتی مردم، بیکاری، پایین آمدن ارزش پول و... دانست و گفت: صداوسیما همواره برای کمک در این عرصه پای کار بوده است و سال گذشته نیز با وجود تبلیغات سوء دشمن در این زمینه بسیار خوب عمل کرد.
وزیر صمت از خودکفایی کشور در بسیاری از صنایع یاد کرد و گفت: با وجود توفیقات ما در صنایعی چون فولاد، فلزات و... گلوگاههایی وجود دارد که باید برای عبور از آنها برنامهریزی کرد.
وی توجه به محورهایی چون توسعه و تعمیق ساخت داخل، معادن و صنایع معدنی، صادرات و حوزه کسبوکار را از محورهای مهم در زمینه رونق تولید ملی دانست و از صداوسیما خواست به این وزارتخانه برای فرهنگسازی در این محورها کمک کند.
رحمانی از پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک برای بررسی زمینههای همکاری این وزارتخانه با سازمان صداوسیما استقبال کرد و گفت: یکی از ارکان رونق تولید و فرهنگسازی در این زمینه رسانه ملی است که تاکنون نیز همراه دولت بوده است.
در این نشست که در ادامه شورای معاونان رسانه ملی برگزار شد، معاونان سازمان نیز دیدگاههایشان را در زمینه وظایف سازمان و راهکارهایی که برای رونق تولید داشتند ارائه کردند. هیأت همراه وزیر صنعت معدن و تجارت نیز در این خصوص توضیحاتی ارائه دادند و خواستار بررسی موضوعات طرحشده در کمیته مشترک شدند.
ارسال نظر