سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

بی‌اعتنایی جشنواره کن به همجنس‌بازها

اهدای نخل طلای افتخاری کن به «آلن دلون»

آلن دلون

سینماپرس: جشنواره کن با وجود واکنش‌های هالیوود به اظهارات جنجالی آلن دلون، بر تصمیم خود مبنی بر دادن جایزه افتخاری به این بازیگر باقی مانده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم کن، با وجود انتقاداتی که از سوی جامعه زنان آمریکا و هالیوود نسبت به صحبت‌های جنجالی آلن دلون داشتند، تصمیم خود مبنی بر دادن جایزه افتخاری نخل طلا به این کارگردان فرانسوی را اجرا خواهد کرد.

در پی اعلام جشنواره فیلم کن برای دادن این جشنواره افتخاری به آلن دلون، یکی از سرمایه گذاران سینمای هالیوود به نام ملیسا سیلوراستین اعلام کرد که به شدت از اینکه جشنواره کن می خواهد به کسی که ارزش‌های منزجر کننده‌ای دارد جایزه افتخاری بدهد نا امید شده و در حقیقت این جایزه به معنای مهر تاییدی بر عقاید این فرد است.

جشنواره فیلم کن بدون توجه به اعتراض جنبش‌های فمینیستی و همجنس‌بازها، هفتاد و دومین دوره خود را به اهدای نخل طلای افتخاری به «آلن دلون» آغاز می‌کند. این ستاره ۸۳ ساله سینمای فرانسه رسماً اعلام کرده با حضانت فرزند از سوی والدین همجنس‌باز مخالف است.

جشنواره فیلم کن در واکنش به این اظهارات اعلام کرده که جایزه دادن به آلن دلون به این خاطر است که او بازیگر افسانه‌ای فرانسه و جزئی از تاریخ جشنواره کن است، همانطور که به کلینت ایستوود، وودی آلن و آنیس واردا احترام می‌گذاریم آلن دلون نیز برای ما محترم است و به همین دلیل حواشی که بر علیه این بازیگر به وجود آمده است را رد می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.