یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰

از ۱۸ خرداد ماه؛

«جشنواره مستند»؛ برنامه جدید شبانگاهی شبکه ۴

آرم شبکه چهار سیما*

سینماپرس: شبکه چهار سیما از امشب جدیدترین مستندهای جذاب ایرانی و خارجی را در قالب «جشنواره» مستند به روی آنتن می‌برد.

به گزارش سینماپرس، واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما از امشب (۱۸ خرداد ماه)، هرشب ساعت ۲۳ یک فیلم مستند را در قالب «جشنواره مستند» به نمایش در می‌آورد.

شغل جدید سربازان خردسال، راه بی بازگشت، کمال الملک، تنگه هرمز، زندگی مسموم شده، بانوی ایرانی و کاریکاتور در ایران عناوین فیلم‌های مستندی است که از امشب تا روز جمعه در قالب «جشنواره مستند» پخش می‌شود.

«شغل جدید سربازان خردسال» عنوان مستندی است که امشب پخش می‌شود. در داستان این مستند آمده است: در سراسر جهان کمپانی‌های خصوصی وجود دارد که سربازان را از کشور اوگاندا و کشورهای جهان سوم با یک حقوق ناچیز به جبهه می‌فرستند... این مستند فساد حاکم در این شرکت‌ها را بررسی می‌کند.

مستند «راه بی‌بازگشت» به کارگردانی محمدهادی سلیمی زاده روز یکشنبه ۱۹ خرداد پخش می‌شود. این مستند به نقد و بررسی اثرات کاهش جمعیت در اقتصاد کلان کشور در بررسی تجربیات کشورهای مختلف و ناگفته‌هایی در خصوص اجرای سیاست‌های کلی کنترل جمعیت پرداخته است.

مستند «کمال الملک» به کارگردانی کاوه بهرام مقدم روز دوشنبه پخش می‌شود. مستند «کمال‌الملک» زندگی و آثار محمد غفاری، از مشهورترین و بانفوذترین شخصیت‌های هنر معاصر ایران و خدماتی را که به سرزمین‌ ما داشته است به تصویر می‌کشد. در این مستند همچنین به تاسیس مدرسه‌ای که کمال‌الملک به آن همت گماشت و بعدها به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کنونی تبدیل شد، اشاره شده است.
مستند «تنگه هرمز» به کارگردانی شهرام حیدریان ۲۱ خرداد از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. این مستند به بررسی اهمیت آبراه هرمز از لحاظ تاریخی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می‌پردازد و پتانسیل‌های موجود در این منطقه از جمله تاثیر مثبت اکوتوریسم را به نمایش می‌گذارد.

«جشنواره مستند» شبکه چهار سیما تا ۳۱ خرداد ماه تقدیم مخاطبان شبکه دانایی و خردورزی میشود و در خبرهای تکمیلی‌تر اسامی فیلم‌های مستند هفته آخر خرداد ماه اعلام می‌شود.

 واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما از امروز، هر روز ساعت ۱۶:۳۰ یک مستند داخلی پخش می‌کند.

دروار، کرکم، کمی آنسوتر، آفراندن، آی با کلاه و آی بی کلاه، خط ممتد و کیمیاگران عناوین مستندهای داخلی است که این هفته پخش می‌شود.

«دروار» به تهیه کنندگی و کارگردانی عباس ایمانیان در یک قسمت ۲۵دقیقه‌ای تهیه شده و در مورد فعالیت اقتصادی مردم روستای دروار یکی از روستاهای موفق اقتصادی دامغان است که اکثر مردم این روستا به شغل نجاری مشغول هستند و این رونق اقتصادی موجب مهاجرت معکوس اهالی شهر به این روستا شده است.

مستند «کرکم» را محمد طالبی کارگردانی کرده است و درباره ظرفیت‌های کشاورزی استان کرمانشاه و کشت زعفران در این خطه از کشورمان است.

مستند «کمی آنسوتر» به کارگردانی حمید هاشم زاده از یک جوان کارآفرین می‌گوید.

مستند «آفراندن» به کارگردانی علی قادری، تلاش «سوران پیامی»، جوان مهابادی را به تصویر می‌کشد که در کنار اشتغال‌زایی برای مردم منطقه خود، کشور را از واردات «ترازوی دیجیتالی» بی‌نیاز می‌کند.

«آی با کلاه و آی بی کلاه» به کارگردانی محمدرضا ناظری درباره جوان ۲۸ ساله‌ای به نام مهندس عزیززاده است که برای نخستین بار موفق به تولید نشاء پیوندی هندوانه و کدو شده که این روش باعث صرفه جویی در مصرف آب و افزایش ۴ برابری محصول شده است.

«خط ممتد» به فعالیت چند جوان اردبیلی در خصوص تولید گوشی‌های موبایل در یک شرکت تولیدی می‌پردازد که ضمن تامین نیاز در داخل، مقادیری نیز به خارج صادر می‌شود. مستند «خط ممتد» را سید ابراهیم جواد خانی کارگردانی کرده است.

«کیمیاگران» به کارگردانی عبدالرضا وفایی در خصوص ساخت پالایشگاه نفتی و پتروشیمی توسط مهندسان جوان و خلاق ایرانی در خرمشهر است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.