چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

سازمان سینمایی و لزوم اصلاح محتوای آثار/۹

سلطانی: موضع انفعالی مدیران سینمایی باعث تولید آثار نازل، سخیف و بی محتوا شده است/ نباید هرکس بنا به ذائقه و علاقه خود در سینما عمل کند

مصطفی سلطانی

سینماپرس: مصطفی سلطانی کارگردان سینما در خصوص لزوم اصلاح محتوای آثار توسط سازمان سینمایی گفت: موضع انفعالی مدیران سینمایی باعث تولید آثار نازل، سخیف و بی محتوا شده است؛ تجربه ثابت کرده که این افراد نمی خواهند هیچ اتفاق خوب فرهنگی رخ دهد و آثار سینمایی ساماندهی شوند و در راستای اهداف کشور و جامعه تولید و پخش گردند.

کارگردان فیلم سینمایی «چراغ های ناتمام» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از بزرگترین مشکلات ما در سینمای کشور این است که اتاق فکر درستی وجود ندارد؛ البته نه تنها در سینما که در کل سیستم فرهنگی وضعیت همین گونه است! یا اتاق فکری نیست، یا اگر هست منفعلانه عمل می کند و یا مسیر را به اشتباه می رود.

وی ادامه داد: فرهنگ و هنر نیازمند هدف گذاری است؛ این وظیفه مدیران است که تعیین کنند فرهنگ و هنر کشور به چه نقطه ای می خواهد برسد و بر اساس چه معیارهایی گام بردارد. اینکه هرکس در سینمای ما بر اساس سلیقه و ذائقه و علاقه خود عمل می کند اشتباه است و مدیران باید جلوی این رفتار را بگیرند.

سلطانی سپس با بیان اینکه فرهنگ و هنر باید در راستای اهداف و آرمان های کشور پیش بروند اظهار داشت: اگر این اتفاق رخ ندهد ما شاهد تولید کارهایی نازل و سبک و بی مایه خواهیم بود، درست مانند آنچه امروز در سینما شاهدش هستیم. از سوی دیگر هم نبود سیاست گذاری مناسب و اصولی باعث می شود پای کاسبکاران به سینما باز باشد و کسانی که تنها به فکر درآمدزایی و افزایش سرمایه شان هستند به سینما ورود پیدا کنند، کسانی که دغدغه فرهنگ و هنر ندارند و حاضرند هر اثر نازلی را تولید و پخش کنند تا به ثروت شان افزوده شود.

این سینماگر در پایان این گفتگو تأکید کرد: مدیران سینمایی باید فرهنگ سازی را به هنرمندان منتقل کنند و تعیین کنند که هنرمندان باید در چه راستایی جلو بروند. این مایه تأسف است که ما در طول سال تنها شاهد یکی دو کار نسبتاً خوب در سینما هستیم و مابقی تولیدات سینما فاقد ارزش محتوایی و ساختاری هستند. کارها هزارپاره شده و خروجی درستی را در سینما شاهد نیستیم و امیدوارم که این معضل شدید در سینما هرچه سریع تر برطرف گردد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.