شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

سینما و گونه ای مهجور به نام «دفاع مقدس»/۵

سلطانی: مدت ها است فریاد می کشیم که باید از سینمای مهم و ارزشمند دفاع مقدس حمایت شود اما انگار نه انگار!/ رسالت سینما و هنرمندان ادای دین به خون پاک شهداست

جهانبخش سلطانی

سینماپرس: جهانبخش سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون با انتقاد از عملکرد مدیران سینمایی در رابطه با سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: مدت ها است در گوش های کر فریاد می کشیم که باید از سینمای مهم و ارزشمند دفاع مقدس حمایت شود اما انگار نه انگار!؛ این مایه تأسف و شرمساری است که ما برای خون شهدا و دستاوردهای ۸ سال دفاع مقدس کار چندان شایسته ای انجام نمی دهیم!

بازیگر فیلم های سینمایی «عملیات کرکوک» و «باشگاه سری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر سیاست گذاری ها اصولی بود بایستی مرتباً در سینما و تلویزیون آثار شاخص و فاخر در رابطه با آن دوران تولید می شد. یکی از دلایل بی توجهی به سینمای دفاع مقدس همین که بنده خودم با این سن و سال و این همه تجربه در سینما بیش از ۶ ماه متوالی است که برای تولید یک تله فیلم با موضوع دفاع مقدس دوندگی می کنم اما به نتیجه مطلوبی دست پیدا نکرده ام و بودجه ای که برای این فیلم در نظر گرفته شده اصلاً کفاف تولید را نمی دهد.

وی ادامه داد: نه فقط مسئولان ارشاد و سینما که نهادها و ارگان های دیگر هم حمایت چندانی از آثار دفاع مقدسی ندارند و مرتباً کمبود بودجه را بهانه ای برای بی توجهی شان به سینمای دفاع مقدس می کنند؛ سوأل بنده از این افراد آن است که چطور در ۸ سال دفاع مقدس شهدا، رزمندگان و جانبازان با جان و دل شان از مام میهن برای تعالی و پیشبرد اهداف انقلاب و ایران اسلامی مایه گذاشتند و با معرفت جنگیدند اما حالا برای نشان دادن رشادت ها و دلاورمردی های شان مسئولان بودجه کافی در نظر نمی گیرند؟

سلطانی تأکید کرد: آنقدر جانفشانی و دلاورمردی در بین رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس وجود داشت که شاید برای نسل امروز باورپذیر نباشد که چطور آن جوانان برای دفاع از هویت ملی و شناسنامه های شان رفتند و با بیگانه جنگیدند. این وظیفه سینما است که به عنوان یک رسانه معتبر، مهم و تأثیرگذار این مفاهیم ارزشمند را به خصوص به نسل جوان و نوجوان امروز کشور نشان دهد و آن ها را با این معرفت ها آشنا کند.

این سینماگر با بیان اینکه رسالت سینما و هنرمندان ادای دین به خون پاک شهدا است تصریح کرد: ما نباید فراموش کنیم که اگر شهدا و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس نبودند امروز سینمایی وجود نداشت، ایرانی وجود نداشت و اگر به همین باور برسیم همه اهتمام خود را به کار می بندیم تا بهترین آثار را برای شهدا تولید کنیم.

بازیگر فیلم های سینمایی «گروگان» و «حماسه مجنون» متذکر شد: مقام معظم رهبری هم بارها تذکر داده اند که باید در حوزه فرهنگ و هنر به صورت جدی به دفاع مقدس و مسائل مربوط به آن روزگار پرداخته شود. من امیدوارم که روزی برسد تا همه مدیران و متولیان سینما بفهمند که امروزه خاکریزها با زمان جنگ فرق کرده و ما باید در خاکریز علم و دانش و قلم و اندیشه و فرهنگ و هنر با دشمنان بجنگیم.

سلطانی در خاتمه اظهاراتش گفت: ای کاش همه ما ریاکاری نکنیم و با معرفت و خرد و دانش و قلم و اندیشه زندگی کنیم؛ ای کاش کمی اهتمام و دغدغه جدی برای پرداختن به موضوعات انقلابی و دفاع مقدسی وجود داشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.