شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷

برای یازدهمین دوره؛

جشن بزرگ انیمیشن برگزار شد

جشن انیمیشن ایران

سینماپرس: مراسم یازدهمین جشن بزرگ انیمیشن ایران، عصر ۲۸ آذر ۹۸ در سالن زنده‌یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، یازدهمین جشن بزرگ انیمیشن ایران به همت هیئت مدیره صنف نوپای انیمیشن به دبیری معین صمدی برگزار شد.

بر اساس این خبر، محمدرضا مقدسیان که اجرای جشن را بر عهده داشت، پس از خوش‌آمدگویی به مهمان‌ها، از مهدی شیری طراح پوستر و تیزر جشن یازدهم برای معرفی برنده بخش فضاسازی دعوت کرد. پس از اعلام نامزدهای این بخش، جایزه بهترین فضاسازی شامل جام زرین و لوح تقدیر، به سمانه شجاعی به خاطر فیلم «جسم خاکستری» اهدا شد و آرمین بهاری جایزه بهترین طراحی صدا را به سروش عابدی برای فیلم «ملکوت» اهدا کرد.

در ادامه مجری از منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما دعوت کرد تا روی صحنه بیاید. او در سخنان خود با اشاره به این نکته که انجمن صنفی انیمیشن، یکی از منظم‌ترین صنوف خانه سینماست، بر لزوم جدی گرفتن جایگاه انیمیشن در آینده سینمای ایران تاکید کرد.



در ادامه مراسم، پرستو کاردگر، جایزه بهترین داستان پردازی را به امین کفاش‌زاده برای فیلم «جسم خاکستری» اهدا کرد و سپس، نامزدهای بخش شخصیت پردازی توسط محمدخیراندیش اعلام شد که در این بخش، جایزه بهترین شخصیت‌پردازی به احسان کافی و بهلول بلارک برای فیلم «ملکوت» اهدا شد.

در بخش دیگر مراسم، گروه کماکان به سرپرستی مهدی ساکی، لحظاتی از حزن و شادی موسیقی جنوب غرب کشور به اجرا گذاشت. همزمان با اجرای موسیقی، تصاویری از درگذشتگان انیمیشن ایران در سال گذشته پخش شد که یکی از این تصاویر مربوط به «نصرت‌الله کریمی» هنرمند تازه‌درگذشته بود که مراسم بزرگداشتش سال گذشته در جشن دهم برگزار شده بود. در این بخش همچنین از «صفرعلی اصغرزاده» فیلمساز انیمیشن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دهه‌های گذشته یاد شد.

در ادامه یازدهمین جشن بزرگ انیمیشن، فردین خلعتبری برنده دوره قبل، ابتدا لوح تقدیر بهترین موسیقی را به مازیار یونسی برای فیلم «ناقص» و سپس جام زرین این بخش را به پیمان یزدانیان برای فیلم «یکدیگر» تقدیم کرد و در ادامه، احسان انصاری و حسام جواهری از انیماتورهای جوان، جایزه بهترین انیمیت را به مهدی علی بیگی و امیر کاظمی برای «شماره‌های افسانه ای:۷» اهدا کردند.

در بخش بزرگداشت، دو استاد پیشکسوت پویانمایی و جان‌بخشی عبدالله علیمراد و ابوالفضل رازانی تجلیل شدند. پس از پخش کلیپی درباره این دو استاد، مجری از هیئت مدیره انجمن صنفی انیمیشن و رحیم لیوانی مدیریت مرکز صبا و محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی دعوت کرد تا روی صحنه بیایند و در ادامه، از یک عمر فعالیت هنری آنها در انیمیشن ایران قدردانی شد.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، پس از تجلیل از مقام این دو استاد، درباره نقش حمایتی مرکز گسترش در ساخت فیلم‌های کوتاه آرتیستیک سخن گفت.

بخش دیگر مراسم به اهدای لوح تقدیر فیلمساز نوجوان به امیر مهدی براتی و جایزه استعداد جوان سال ۹۸ به کسری یزدانی اختصاص داشت. صادق جوادی کارگردان فیلم «روباه» لوح تقدیر بهترین کارگردانی را به سمانه شجاعی برای فیلم «جسم خاکستری» اهدا کرد و جام زرین بهترین کارگردانی به ملیحه غلامزاده به خاطر فیام «کلاف» تقدیم شد. همچنین مریم کشکولی‌نیا، رییس هیئت مدیره آسیفا ایران، جایزه فیلم منتخب اعضای آسیفا را به فیلم «کلاف» به کارگردانی ملیحه غلامزاده اهدا کرد و بابک و بهنود نکویی، جایزه بهترین سریال یازدهمین جشن بزرگ انیمیشن را به «شماره‌های افسانه‌ای: ۷» به تهیه کنندگی مهدی علی بیگی اهدا کردند و محمدرضا کریمی صارمی مدیر امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جایزه بهترین فیلم کوتاه را به تهیه کننده فیلم «کلاف» سید جواد حسینی‌نژاد تقدیم کرد.


پس از ثبت یک عکس دست‌جمعی از حضار و برندگان، مراسم جشن یازدهم به پایان رسید و در این شب پاییزی، انارهای سرخ و آش گرم در حیاط تاریخی مجموعه بنیاد سینمایی فارابی در انتظار مهمانان بود تا خانواده انیمیشن در پیشواز شب چله یکبار دیگر این گردهمایی باشکوه را به ثبت برسانند.    

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.