مدیرفیلمبرداری فیلم های سینمایی «دارکوب» و «آرایش غلیظ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من همیشه در همه کارهایم وسواس خاص خودم را دارم و گرفتن جایزه از جشنواره باعث نشد تا سخت گیری بیشتری برای خودم داشته باشم.
وی با بیان اینکه این جشنواره نقاط ضعف بسیار دارد و قابل قیاس با هیچ یک از جشنواره های جهانی نیست اظهار داشت: من چند بار در جشنواره های سینمایی خارج از کشورمان شرکت کرده ام و وقتی جشنواره فیلم فجر را در مقام قیاس با آن رویدادها قرار می دهم متوجه می شوم کاستی ها و کمبودهای زیادی در جشنواره فجر وجود دارد که مدیران و متولیان فرهنگی و سینمایی باید در رفع این نقایص کوشا باشند.
برازنده خاطرنشان کرد: قطعاً بنده به عنوان یک سینماگر تنها می توانم در حیطه تخصصی کار خودم اظهارنظر بکنم پس بهتر است کارشناسان نقاط ضعف و کمبودهای جشنواره فیلم فجر را رصد کنند و به اطلاع مدیران فرهنگی و سینمایی برسانند و از آن ها بخواهند برای رشد و اعتلای این مهمترین رویداد سینمایی کشور، این نقیصه ها را برطرف نمایند.
مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «بیست و یک روز بعد» و «فصل فراموشی فریبا» تأکید کرد: ما اینک در حال برگزاری سی و هشتیمن دوره جشنواره فیلم فجر هستیم و قطعاً بعد از ۳۸ سال برگزاری این رویداد باید از نقصان های آن کاسته شده باشد اما متأسفانه به دلایل متعدد ما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم و همچنان نیاز داریم که با دغدغه مندی و درایت متولیان سینمایی جشنواره ای در کشورمان داشته باشیم که بتوانیم به حرفه ای بودن آن ببالیم، جشنواره ای که در آن سلیقه برخی اجراکنندگان حرف اول و آخر را نزند!
این سینماگر در پایان این گفتگو جشنواره فیلم فجر را به یک دورهمی سینمایی تشبیه کرد و گفت: جایگاه این رویداد سینمایی در حد دورهمی است که سینماگران می آیند و دور هم جمع می شوند و شاهد تلاش همکاران شان در طی یک سال گذشته هستند. این اتفاق در حالی است که جشنواره باید به خودی خود بتواند باعث رشد و ارتقای کیفی آثار سینمایی هم بشود که قطعاً انتخاب های آگاهانه و هدفمند کردن جشنواره می تواند این مهم را برای دوره های آتی جشنواره فراهم آورد.
ارسال نظر