چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵

رونان فارو؛

تنفر پسر «وودی آلن» از پدر و خاطراتش

وودی آلن*

سینماپرس: رونان فارو فرزند وودی آلن و دارنده جایزه پولیتزر ارتباط خود را با انتشارات هاچت به دلیل انتشار بدون بازبینی کتاب خاطرات پدرش وودی آلن قطع کرد. وی گزارشی از تجاوزهای جنسی پدرش منتشر کرده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی٬ رونان فارو فرزند وودی آلن کمدین مشهور٬ ارتباط کاری خود را با انتشارات هاچت به این دلیل که کتاب خاطرات پدرش وودی آلن را بدون بازبینی و تأیید صحت محتوای آن منتشر کرده است قطع می‌کند.

انتشارات هاچت اعلام کرده که یک سال پیش این خاطرات را به دست آورده است و هفتم آوریل نیز این کتاب را روانه بازار نشر خواهد کرد. این کتاب حاوی گزارشی جامع از خاطرات کار حرفه‌ای٬ زندگی شخصی و مسائل پیش آمده برای وودی آلن کمدین و فیلمساز شهیر هالیوودی در سینما٬ تلویزیون٬  رسانه‌ها و نشر است. آلن یکی از متهمین تجاوز و آزار جنسی در هالیوود است.

همین انتشارات هاچت اکتبر سال گذشته کتاب «گرفتن و کشتن» را از رونان فارو منتشر کرد. این کتاب به موضوع تجاوزهای گسترده در هالیوود از هاروی واینستاین تا پدرش وودی آلن می‌پردازد.

فارو پسر آلن در سال ۲۰۱۷ به خاطر نوشتن گزارشی با موضوع تجاوزهای جنسی هاروی واینستاین در نیویورکر موفق به کسب جایزه ادبی پولیتزر شد.

دیلن فارو خواهر رونان فارو در این مورد گفت: انتشارات هاچت با این کار به برادرم خیانت کرد چون رونان گزارشی شجاعانه و واقعی از تجاوزهای جنسی مردان قدرتمند هالیوودی است و هاچت کتاب خاطرات آلن را بدون بررسی صحت محتوای آن چاپ کرده است.

رونان همچنین در گزارش خود می‌نویسد که پس از انتشار کتابش با عنوان «گرفتن و کشتن» که به مسئله تجاوزهای قدرتمندان هالیوودی پرداخته٬ از سوی واینستاین و وودی آلن مشکلات جدی و دردسرهایی برایش پیش آمده است.

پس از اتهام آزار جنسی وودی آلن به دختر خوانده ۷ ساله‌اش (دیلن فارو) در سال ۱۹۹۲ هیچ انتشاراتی حاضر به نشر کتاب خاطرات او نشد حالا  هاچت کتاب خاطرات وودی آلن را آن هم بدون بازبینی و اطمینان از صحت محتوای آن منتشر می‌کند.

دیلن فارو خواهر رونان می‌گوید: انتشار این کتاب بیشترین آسیب را به برادرم رونان و به قربانیان تجاوز در هالیوود و به‌ویژه آنها که توسط وودی آلن مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند خواهد زد. انتشارات هاچت نشان داد که کاملاً غیرحرفه‌ای عمل می‌کند و کوچکترین وظیفه اخلاقی و انسانی در قبال قربانیان تجاوز قائل نیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.