چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

دست خالی اهالی سینما از عیدی میلیاردی وزارت ارشاد/۶

شوقی: باندبازی در خانه سینما بیداد می کند/ عیدی متعلق به یکایک اعضای خانه سینما است و کسی حق ندارد تنها بخشی از سینماگران را برای دریافت آن گزینش کند

عباس شوقی

سینماپرس: عباس شوقی نایب رئیس انجمن جلوه های ویژه میدانی با انتقاد شدید نسبت به عملکرد ضدصنفی مدیران خانه سینما و عدم اهدای عیدی میلیاردی وزارت ارشاد به یکایک اعضای این نهاد گفت: همه چیز در خانه سینما بر اساس باندبازی است؛ حتی انتخابات صنوف همه مهندسی شده و بر اساس باندبازی و اعمال فشار مدیران بالادستی خانه سینما است. در یک جمله باید بگویم باندبازی در خانه سینما بیداد می کند و تا زمانی که کسی جلوی این رفتار را نگیرد شاهد برقراری عدالت و انصاف در خانه سینما نخواهیم بود.

طراح جلوه های ویژه میدانی فیلم های سینمایی «فروشنده» و «یتیم خانه ایران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در خانه سینما افراد به دو دسته خودی و غیرخودی تقسیم شده اند و مدیران خانه سینما تنها از خودی های شان حمایت می کنند و در نقطه مقابل کسانی که جزو افراد خودی هیأت مدیره نیستند اذیت می شوند!

وی ادامه داد: وضعیت در خانه سینما به قدری زننده شده که برخی افراد که جزو خودی های هیأت مدیره خانه سینما محسوب می شوند در برخی جلسات صنفی برای مخالفان عملکرد هیأت مدیره شاخ شانه می کشند؛ به عنوان مثال چندی پیش یکی از این افراد در جلسه ای به کامبیز روشن روان رئیس کانون آهنگسازان سینمای ایران که استادی بزرگ است و احترامش بر همه واجب هتاکی و بی احترامی کرد.

شوقی خاطرنشان کرد: وضعیت تأسف بار آنجا است که هیأت مدیره خانه سینما به این خودی های شان که برای دیگران شاخ شانه می کشند همه چیز می دهند و همه امکاناتی را در اختیارشان می گذارند.

این طراح جلوه های ویژه مطرح سینمای کشور با انتقاد از نحوه توزیع ناعادلانه و غیرمنصفانه عیدی میلیاردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال های ۹۸ و ۹۹ اظهار داشت: شرم آور است که برای ۵۰۰ هزار تومان ناقابل این چنین آبرو و حیثیت سینماگران را می برند؛ مگر امروزه این عیدی ناچیز رقم کلانی است؟ آن را میان یکایک اهالی سینما به صورت عادلانه تقسیم کنید و انصاف و حق را جاری کنید.

وی تأکید کرد: آقایان مدیر در خانه سینما باید بدانند امروزه وضعیت کشور بسیار اسفبار و نامطلوب است. سال قبل باز اوضاع عادی بود و کرونایی وجود نداشت که همه پروژه های سینمایی را تعطیل کند اما امروزه ۱۰۰ درصد اهالی سینما بیکار و خانه نشین شده اند و این وظیفه مدیران سینمایی، وزارت ارشاد و هیأت مدیره خانه سینما به عنوان تنها نهاد صنفی سینماگران است که به وضعیت معیشتی سینماگران رسیدگی کند و بحران به وجود آمده در زندگی آن ها را التیام دهد.

این سینماگر متذکر شد: بعضی از اهالی سینما امروزه در وضعیت وحشتناکی زندگی می کنند و متأسفانه مدیران خانه سینما چشم های خود را روی این حقیقت تلخ و سیاه بسته اند. این رفتار بسیار غلط و ناراحت کننده است و من نمی دانم چرا مسئولان نظارتی سکوت اختیار کرده و در قبال این رفتارهای ضدصنفی و ناعادلانه سینماگران کاری انجام نمی دهند؟

شوقی با بیان اینکه مسئولان باید به جای حرف های صد تا یه غاز و وعده های متعدد هرچه سریع تر به صورت عملی وضعیت یکایک اعضای خانه سینما را بهبود بخشند اظهار داشت: بی تردید هیچ کس مانند سینماگران از بحران کرونا بیشتر ضرر نکرده است. مدیر درجه یک و عدالت طلب کسی است که بتواند تصمیم عادلانه و عاقلانه بگیرد. من بسیار متأسفم که برخی افراد به پست و میزها چسبیده اند و هیچ کاری انجام نمی دهند؛ آقایی که چندین و چند پست و سمت و مقام دارید، ول کنید و بروید و بگذارید با عدم حضورتان اهالی سینما نفس راحتی بکشند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: اعمال سلیقه مدیران خانه سینما در نحوه تخصیص عیدی میلیاردی وزارت ارشاد به هیچ عنوان عملی قابل قبول و بخشیدنی نیست. بنده شخصاً شاهد هستم برخی افراد که درآمدهای میلیونی دارند عیدی دریافت کرده و از سوی دیگر کسانی که در تأمین معاش روزانه شان درمانده اند عیدی نگرفته اند. بنده برای بار آخر تأکید می کنم که عیدی متعلق به یکایک اهالی سینمای کشور است و کسی حق ندارد که بگوید آن را تنها به بخشی از سینماگران می دهیم!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.