چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲

با آغاز تصویربرداری؛

«جشن سربرون» از کما به در می آید

جشن سربرون

سینماپرس: تصویر برداری سریال تاریخی «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی در مناطقی از شهریار و با پیگیری الزامات بهداشتی ازجمله تولید ماسک برای عوامل در کارگاه لباس خود ادامه دارد.

به گزارش سینماپرس، سریال‌های تلویزیونی پس از همه‌گیری کرونا و تعطیلی بسیاری از تولیدات در اواخر سال گذشته، به نظر کم کم وارد فاز تولید شوند.

خصوصا این روند از تولید در مورد سریال‌هایی به شکل جدی دنبال خواهد شد که در نیمه‌های راه تصویربرداری خوابیده و این چنین نیز معلق مانده‌اند. بنابراین برخی از سریال‌سازان تلویزیون اخیرا در تدارک ادامه تصویربرداری قرار گرفته‌اند.

«جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی از جمله سریال‌هایی محسوب می‌شود که عنوان «الف فاخر» را بر خود دارد و تا روزهای آخر اسفندماه نیز جلوی دوربین قرار داشت اما نهایتا به دلیل شیوع کرونا متوقف ماند.

سریال جشن سربرون

این سریال که به روایت دوران قبل از مشروطه می‌پردازد، طی یک ماه اخیر هر چند مراحل فنی خود را ادامه می‌داد اما برای جلوگیری از ابتلای عوامل به کرونا و نیز حواشی احتمالی، متوقف شد اما به تازگی دوباره جلوی دوربین رفته است.

در حال حاضر گروه در لوکیشن‌هایی که در منطقه شهریار واقع شده، سکانس‌هایی از این قصه ۳۰ قسمتی را درحال ضبط دارند. در این سکانس‌ها جمعی از بازیگران ایفای نقش خواهند کرد. همچنین گروه قرار است برای ادامه کار به لوکیشن‌های اطراف تهران از جمله حوالی امامزاده داود بروند.

«جشن سربرون» به تهیه‌کنندگی حسن نجاریان از مهرماه تصویربرداری‌اش را در زرنان آغاز کرد و در ۶ ماه پیش از سال ۹۹ نیز نزدیک به ۳۵ درصد از ضبط آن به اتمام رسیده بود.

سریال جشن سربرون

در کنار انجام مراحل تصویربرداری، این روزها مراحل تدوین و صداگذاری همزمان آن به ترتیب توسط حسین زندباف و آرش قاسمی در حال انجام است و جلوه‌های ویژه بصری آن را نیز بهنام خاکسار در دست پیگیری دارد.

همچنین تیم تولید «جشن سربرون» که برای تولید لباس‌های تاریخی بازیگران، یک کارگاه تولید لباس راه‌اندازی کرده است، برای رعایت نکات ایمنی و بهداشتی لازم در ابتکاری جالب خود به تهیه و تولید ماسک اقدام می‌کند.

در «جشن سربرون» بازیگرانی همچون محمود پاک نیت، حسین محجوب، فرخ نعمتی، قاسم زارع، نادر فلاح، لیلا اوتادی، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی، بیوک‌میرزایی، ارسلان قاسمی، مهران نائل، جواد قامتی، ابراهیم برزیده، سیامک اشعریون، پرویز بزرگی و ... به ایفای نقش می‌پردازند.

سریال جشن سربرون

در خلاصه داستان این سریال تاریخی آمده است: «بهادر»، کدخدای ایل پوسان با کدخدای طایفه همسایه «سرخو»، رقابت و مخالفتی دیرینه دارد. مدتی است آتش کینه ها خاموش شده است تا اینکه سرخو با اعتماد به نفس به خواستگاری دختری زیبا و کم سن و سال بهادر جهان پسند می آید. غافل از اینکه قرار است مدتی بعد جهان پسند به عقد پسرعموش درآید. بهادر قاطعانه با این وصلت مخالفت می‌کند. زخم‌های کهنه سرباز می‌کنند. هر دو طایفه از کدخدای خود حمایت می‌کنند. درگیری ابعاد بزرگتری می یابد و بهادر تلاش بزرگی را آغاز می‌کند.

«جشن سربرون»  مجموعه‌ای ۳۰ قسمتی به تهیه‌کنندگی حسن نجاریان و کارگردانی مجتبی راعی است که به روایت دوران قبل از مشروطه می‌پردازد. این سریال درباره عشایر قبل از انقلاب است و ماجرای چند خان و رعیت را به تصویر می‌کشد.

*آنا

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.