سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

جواد افشار:

هنر انقلاب باید به مطالبات مردم توجه کند

جواد افشار در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: جواد افشار که به دلیل کارگردانی «گاندو» نامزد کسب عنوان چهره هنر انقلاب در سال ۹۸ شده، معتقد است هنر انقلاب در روزگار ما هنری است که به مطالبات مردم توجه داشته باشد.

به گزارش سینماپرس، جواد افشار که به دلیل کارگردانی سریال «گاندو» به عنوان نامزد چهره سال هنر انقلاب از سوی حوزه هنری معرفی شده است، با اشاره به مهم‌ترین مشخصه‌های هنر انقلاب در دوره کنونی بیان کرد: اعتقاد دارم اگر امروزه بخواهیم بر اساس نگاه انقلابی پیش برویم حتما باید در کنار مردم باشیم. توجه به مطالبات مردم در عصر امروز از اوجب واجبات است. مردم به قدری تحت فشار هستند که فقط و فقط با کارهای انقلابی و خالصانه‌ای که به ویژه در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب با آن رو به رو بودند، می‌توان مشکلاتشان را برطرف کرد.
وی افزود: ما امروزه نیازمند حضور افرادی در حوزه‌های مختلف هستیم که وابستگی به غیر خودی نداشته باشند. این ملاحظات در حالی است که متاسفانه امروزه تعداد زیادی از مسئولان ما منسوبانی دارند که در خارج از کشور در حال تحصیل یا زندگی هستند. بنابراین طبیعی است که آن مدیر یا مسئول دیگر نمی‌تواند علیه کسانی که آن سوی مرزها توطئه می‌کنند، اقدام انقلابی کند. برای تحقق اهداف انقلابی باید به کسانی که این نقطه ضعف را ندارند، مراجعه کرد.
کارگردان سریال «کیمیا» عنوان کرد: مردم ما چشم امیدی اگر باقی مانده باشد، به کسانی دارند که از درون به داد ایران خواهند رسید و خود درگیری و وابستگی‌های غیر داخلی ندارند. این وابستگی‌ها نقطه ضعفی است که سال‌هاست گریبان‌مان را گرفته است.
وی با اشاره به غفلت هنرمندان از پرداختن به موضوعات انقلابی ادامه داد: موضوعات بی‌شماری در حوزه دفاع مقدس و انقلاب داریم که به سراغ هریک از آن‌ها برویم، گنجینه‌ای برای انتقال مفاهیم هستند. هم از نظر شخصیت‌های اسطوره‌ای که در دفاع مقدس و انقلاب می‌توان بی‌شمار سراغشان را گرفت و پرداختن به زندگی‌شان در دفاع مقدس می‌تواند الگوهای خوبی به جوانان ما معرفی کند و در این زمینه غفلت صورت گرفته است. متاسفانه فرصت سوزی می‌کنیم و رو به موضوعاتی می‌آوریم که ضرورتی ندارند.
افشار درباره تجربه ساخت سریال «گاندو» به عنوان اثری بدیع در ژانر جاسوسی‌امنیتی توضیح داد: برای خود من کارگردانی این سریال تجربه‌ای جدید بود و این جنس کار در سینما و تلویزیون هم کم کار شده است. خوشبختانه تجربه خیلی خوبی بود و جسارتی را به من و همکارانم داد که به موضوعات این چنینی بپردازیم. همچنین نوعی خط شکنی صورت گرفت و در سینما و تلویزیون بعد از این اثر تعدادی کارها در این ژانر ساخته و ارائه شدند.
وی افزود: همچنین موضوع این سریال از جمله مطالبات عمیق مردمی بود و هشدار می‌داد که راه های نفوذ در تمامی سطوح باید شناسایی و بسته شوند. واضح است که دشمنان ایران به فکر نفوذ به اتاق‌های استراتژیک ما هستند و «گاندو» به مقامات ایرانی هشدار می‌داد تا هم درها را بسته و اگر کسانی را در اطراف خودشان دارند که از عناصر بیگانه‌اند هشیار باشند. چنانچه این روزها هم می‌بینیم و هم می‌شنویم شرح فسادهایی را که برملا می شود!
هفته هنر انقلاب به همت معاونت هنری حوزه هنری و موسسه سپهر سوره هنر برگزار می شود.
جواد افشار، غلامرضا صنعتگر، محسن کاظمی، حسن روح‌الامین و صابر شیخ رضایی ۵ نامزد نهایی کسب عنوان چهره سال هنر انقلاب هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.