جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹

رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان:

با دادن وام یا بازپرداخت سهم پخش کنندگان توسط وزارت ارشاد کاری از پیش نمی‌رود

سیدضیاء هاشمی در مراسم شب «مجید قاری‌زاده»

سینماپرس: سید ضیا هاشمی به تحلیل و بررسی لزوم حمایت دولت برای زنده نگه داشتن سینما، پرداخت.

به گزارش سینماپرس، سید ضیاء هاشمی رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان، درباره طرح جدید سازمان سینمایی و ارائه وام برای تسویه حساب پخش کنندگان گفت: این طرح بسیار خوب است و باید از حمایت‌های سازمان سینمایی از سینماداران تشکر و قدردانی کرد. امیدواریم در ارائه وام بانکی به این عزیزان تسهیل شود تا به سرعت کار بازپرداخت بدهی توسط سینماداران به پخش کنندگان انجام شود.

وی درباره آئین نامه جدیدی که در این حوزه قرار است اجرایی شود، گفت: آئین نامه جدید این گونه طراحی شده است که سینماها هرتعداد بلیتی که می‌فروشند، می توانند برای هزینه کردهای سالن بردارند و وزارت ارشاد متعهد به ارائه کل فروش سینما در روز به صاحبان آثار خواهد بود. البته این طرح کاملا سخاوتمندانه است، اما با نگاهی به رقم‌های فروش سالن‌های سینما نمی‌توان شاهد رقم قابل توجهی که بتواند هزینه‌های سالن‌های باز را تامین کند، باشیم.

هاشمی تاکید کرد: تا مادامی که تلویزیون همکاری لازم را با سینما نکند و پخش کنندگان نتوانند تبلیغ مناسب داشته باشند و همچنین ارائه تبلیغات آثار در فضاهای دیگر منع شوند، سینما به شکست می‌رسد، زیرا با وضعیت پیش آمده مخاطب رغبتی به دیدن فیلم در سالن سینما ندارد و حتی گاهی اوقات ۲ درصد سالن سینما هم پر نمی‌شود.

تهیه کننده سینما تاکید کرد: این مدل خوبی است که ارشاد آن را در نظر گرفته است به شرط آن که سینما حداقل مخاطب را داشته باشد. اگر دولت علاقمند به بازنگه داشتن سینما و وجه عمومی آن است باید به وزارت ارشاد کمک کند. وزارت ارشاد در تنگنای بی پولی قراردارد و نمی‌تواند آنگونه که شایسته است به سینما و تئاتر کمک کند.

وی افزود: بهترین راهکار این است که دولت از بودجه تامین شده از طریق افزایش قیمت دلار که رقم سرسام آوری است، کمک کند و امیدواریم با این راهکار آقای نوبخت، ده‌ها بابک زنجانی به وجود نیامده باشند! بودجه‌ای را به بخش فرهنگ اختصاص دهند تا با این بودجه وزارت ارشاد با خرید بلیت و ارائه به ارگان‌ها و نهادها فرهنگ سینما رفتن را در این شرایط سخت زنده نگه دارد.

هاشمی در خاتمه تاکید کرد: دولت باید بودجه‌ای تخصیص دهد تا بتوان سالن‌های سینما و تئاتر را باز نگه داشت وگرنه با دادن وام یا بازپرداخت سهم پخش کنندگان توسط وزارت ارشاد کاری از پیش نمی‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.