دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴

روی سایت مجازی کانون پرورش فکری؛

فیلم تئاتر «هدیه اسرارآمیز» اکران مجازی شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

سینماپرس: فیلم تئاتر «هدیه اسرارآمیز» به کارگردانی میثم یوسفی یکی از آثاری است که در قالب طرح «نمایش‌نما» روی سایت مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش سینماپرس، طرح «نمایش‌نما» (اکران نمایش‌های کودک در فضای مجازی) که از ۱۵ مرداد آغاز شده است و تا نیمه آبان سال جاری ادامه خواهد داشت در سومین روز اکران خود نمایش زنده-عروسکی «هدیه اسرارآمیز» را برای مخاطبان کودک و نوجوان روی سامانه فروش قرار داد.

فیلم تئاتر «هدیه اسرارآمیز» اکران مجازی شد

این نمایش اولین بار در بهار سال ۱۳۹۷ در سالن گلستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه رفت که به دلیل استقبال مخاطبان در اواخر سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ در سالن بوستان این مرکز دوباره اجرا شد.

آتسا شاملو نویسنده و نمایشنامه‌نویس، نمایش «هدیه اسرارآمیز» را با اقتباسی از نمایشنامه «دوازده ماه مارشاک» نوشته و اشعاری از سوی آزاده فرهنگیان به متن اضافه شده است.

نمایش «هدیه اسرارآمیز» تاکنون به چندین جشنواره داخلی و بین‌المللی نیز دعوت شده است.

یوسفی کارگردان این نمایش درباره اکران آنلاین فیلم تئاترهای کانون گفت: معنی کامل تئاتر در حلقه میان گروه اجرا کننده و مخاطبان و به‌اصطلاح نفس به نفس با تماشاچی شکل می‌گیرد. حالا که اجرای صحنه‌ای تئاتر متوقف شده است، یکی از راه‌کارها همین تجربه تئاتر آنلاین با فیلم تئاترهای اجرا شده است که می‌تواند هم کمک حال گروه‌های نمایشی به لحاظ مالی باشد و هم اینکه ارتباط با مخاطبان تئاتر همچنان حفظ شود.

وی موفقیت این طرح را منوط به برنامه‌ریزی درست در امور تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی در فضای رسانه‌ای، مجازی و همچنین تبلیغات در سطح شهر دانست و افزود: در این شرایط خاص در گام اول خود هنرمندان نیز می‌توانند به دنبال راه‌کاری برای عرضه محصولات فرهنگی هنری به‌ویژه نمایش باشند.

این کارگردان تئاتر کودک و نوجوان حمایت مسئولان فرهنگی دولت را یکی از مسائل مهم در کاهش مشکلات هنرمندان به‌ویژه مشکلات معیشتی تئاتر عنوان و خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی دولت با اتخاذ تصمیم‌ها و برنامه‌هایی می‌توانند از گروه‌های نمایشی و هنرمندان تئاتر کشور حمایت کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که رایزنی و همکاری مشترک بین مرکز هنرهای نمایشی، سازمان صداوسیما، شهرداری و مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت بگیرد تا به‌دور از رقابت‌های سازمانی از آثار تولید شده و یا سفارش تولیدات جدید در طول سال حمایت مؤثر کنند.

در طرح «نمایش‌نما»، ۳۶ عنوان فیلم نمایش‌های کانون پرورش فکری به‌تدریج در یکی از سایت‌های فروش بلیت تئاتر بارگذاری می‌شود که دسترسی به آن تا پایان فصل پاییز ۱۳۹۹ امکان‌پذیر است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.