یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

لزوم توجه به مفاهیم ارزشی در سینما/۲

سلطانیان: مسئولان به سینمای دینی به عنوان کالای تاریخ مصرف گذشته نگاه می کنند/ مدیران سینمایی و فرهنگی با اصل هنر بیگانه اند!

اسماعیل سلطانیان

سینماپرس: اسماعیل سلطانیان بازیگر سینما و تلویزیون گفت: مسئولان به سینمای دینی به عنوان کالای تاریخ مصرف گذشته نگاه می کنند و متأسفانه این دیدگاه غلط شان باعث افت تولید در این سینمای مهم و ارزشمند شده است.

بازیگر فیلم های سینمایی «شعله های خشم» و «دیده بان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این باعث تأسف و شرمساری است که باید عنوان کنم مسئولان سینمایی ما فقط به فکر پست و میز خودشان هستند و هرگز به فکر ارتقای سینما و جامعه و نوع خوراک فرهنگی که به جامعه می دهند نیستند.

سلطانیان با بیان اینکه مدیران سینمایی و فرهنگی با هنر بیگانه اند تصریح کرد: گویا آقایانی که پست و میزهای مدیریتی را اداره می کنند اصلاً هنوز باور نکرده اند که در چه جایگاهی نشسته اند و گویا اصلاً مسأله هنر برای آن ها مسأله ای علی السویه و بیگانه است! گویا بودن یا نبودن هنر برای آن ها هیچ اهمیتی ندارد و این اتفاق بسیار تلخ و ناراحت کننده است.

این سینماگر  متذکر شد: گاهی اوقات یک اثر فرهنگی و هنری مانند یک قطعه عکس یا یک نماهنگ یا یک فیلم و سریال و یا حتی کتاب امکان دارد اثری را در ذهن مخاطب بگذارد که ماندگار باشد، از این رو مسئولان و سیاست گذاران کلان در حوزه فرهنگ و هنر بایستی در باب تقویت مسائل دینی گام های خوب و موثری بردارند و فرهنگ و هنر را از این تباهی که دامن آن را گرفته نجات دهند.

وی تأکید کرد: سینمای دینی می تواند یک راه رستگاری باشد؛ راه رستگاری برای جامعه و به ویژه نسل جوان تر که متأسفانه با هجمه فراوانی از سوی غربی ها روبرو است و در ماهواره ها و فضای مجازی و... با آثاری روبرو می شود که دین را به چالش می کشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.