چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲

کرونا و انتظارات از تنها نهاد صنفی سینماگران/۱۱

قاسمی: ارج گذاشتن به هنر و هنرمند پیشکش، به فکر نان هنرمندان باشید!/ مسئول دلسوزی وجود ندارد که مشکلات صنفی سینماگران برطرف نمی شود!

ثریا قاسمی

سینماپرس: ثریا قاسمی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با انتقاد از شرایط بحرانی به وجود آمده برای سینماگران و عملکرد انفعالی خانه سینما در خصوص رفع این وضعیت گفت: یک زمانی مقام و منزلت هنرمندان و تکریم جایگاه هنری آن ها مسأله ای مهم بود اما امروزه به جایی رسیده ایم که باید بگوییم ارج گذاشتن به هنر و هنرمند پیشکش؛ نان برای خوردن نداریم!

بازیگر فیلم های سینمایی «ویلایی ها» و «دختر شیرینی فروش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: درست است که همه گیری ویروس کرونا باعث شده تا شرایط جهان در همه حوزه ها به طور کامل به هم بریزد و همه مشاغل و صنوف در دنیا تحت تأثیر این ویروس با مخاطرات جدی مواجه شوند اما بی تردید اگر مدیر و مسئول دلسوز و دغدغه مندی وجود داشته باشد این مشکلات برطرف می شود کما اینکه ما در بسیاری از کشورها شاهد این مسأله هستیم.

وی ادامه داد: بی تردید اگر مسئول دلسوزی در سینمای ایران، خانه سینما و سازمان سینمایی و... وجود داشته باشد مشکلات صنفی سینماگران نیز برطرف خواهد شد. مگر سینماگران به جز امنیت شغلی و یک معاش حداقلی چه چیزی می خواهند؟ پس به این نتیجه می رسیم که مسئول دلسوزی وجود ندارد که مشکلات صنفی سینماگران برطرف نمی شود!

این سینماگر پیشکسوت در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما چرا مسئولان پس از گذشت یک سال از همه گیری ویروس منحوس کرونا دست روی دست گذاشته و هیچ اقدام موثری برای رفع بحران زندگی هنرمندان برنداشته اند اظهار داشت: این سوأل را بروید از خود مدیران و مسئولانی که سفت به میزهای شان چسبیده اند بپرسید! آن ها هستند که باید پاسخگوی نحوه عملکرد خودشان باشند!

قاسمی در همین راستا متذکر شد: اگر بنده و امثال بنده و خود هنرمندان در رأس وزارت ارشاد و خانه سینما بودیم وضعیت به اینجا نمی رسید و ما باید پاسخ رفتار و کردار خودمان را می دادیم اما حالا که دیگران به عنوان مدیر و مسئول و متخصص در رأس این نهادها حضور دارند باید خودشان پاسخگوی این پرسش مهم باشند که چرا بعد از گذشت این همه مدت هیچ دردی از سینماگران درمان نکرده و آن ها را در این روزهای سخت و دشوار به حال خود رها کرده اند!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.